Zalety siłowni plenerowych

Jest ich coraz więcej. Powstają na wielkich osiedlach, ale i w małych wsiach. Siłownie plenerowe – bo o nich mowa – to inwestycja w zdrowie każdego z nas. Dlaczego warto z nich korzystać?

Shutterstock

Warto podkreślić, że ćwiczenie na świeżym powietrzu jest dla naszego organizmu korzystniejsze niż trening w dusznej siłowni. Organizm jest lepiej dotleniony, więc łatwiej redukuje tkankę tłuszczową. Jest to ponadto tani sposób na utrzymanie swojego ciała w dobrej kondycji. Pozwala też na oszczędność czasu, a ponadto ćwiczenia można połączyć z opieką nad dzieckiem. Dlaczego? Siłownie plenerowe często są budowane przy osiedlowych placach zabaw. Zamiast więc siedzieć na ławce, lepiej poćwiczyć.

Rodzaje sprzętów na siłowni plenerowej

Sprzęty sportowe tego rodzaju są najczęściej ogólnodostępne. Mogą z nich korzystać wszyscy mieszkańcy, zarówno ci starsi, jak i młodsi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby od ćwiczeń na siłowni plenerowej rozpocząć swoją codzienną przygodę z wysiłkiem fizycznym, bo sprzęt tego rodzaju jest często intuicyjny lub zawiera dokładną instrukcję jego użytkowania.

Do dyspozycji ćwiczących najczęściej jest:

  • Biegacz – ćwiczenia na tym sprzęcie wzmacniają mięśnie i stawy nóg, a ponadto pozwalają na redukcję tkanki tłuszczowej;
  • Orbitek – do ruchu mobilizuje biodra, ramiona, nogi oraz barki;
  • Twister – wzmacnia odcinek lędźwiowy kręgosłupa i mięśnie brzucha, jak również poprawia koordynację ruchową;
  • Wahadło – do pracy pobudza stawy biodrowe, wzmacnia ponadto mięśnie pleców i brzucha;
  • Wioślarz – wzmacnia górną partię pleców, jak również mięśnie nóg i ramion;
  • Motylek – wzmacnia mięśnie grzbietu, pleców i ramion;
  • Rowerek – pozytywnie wpływa na stawy kończyn dolnych, poprawia ogólną sprawność;
  • Wyciąg górny – wzmacnia mięśnie górnych partii pleców, ramion i barków;
  • Prostownik grzbietu – wzmacnia mięśnie ud i pośladków;
  • Walec – poprawia koordynację ruchową;
  • Stepper – poprawia kondycję, wzmacnia mięśnie nóg i pośladków.

Trening na siłowni plenerowej wzmacnia wydajność fizyczną, redukuje stres i wzmacnia odporność organizmu. Do ćwiczeń zachęca się przede wszystkim osoby starsze, zwłaszcza że wiele sprzętów w tego rodzaju siłowniach jest wykorzystywanych również w czasie rehabilitacji (a na tę w placówkach zdrowia czeka się bardzo długo).

CO WARTO WIEDZIEĆ O BÓLU MIĘŚNI?

Jeśli przed korzystaniem z siłowni plenerowej powstrzymuje cię jedynie to, że jest ona ogólnodostępna i każdy może cię zobaczyć, to zachęcamy cię do tego rodzaju aktywności jeszcze bardziej. Daj innym dobry przykład. Pokaż, że siłownia plenerowa jest po to, by z niej korzystać. Zadbaj o siebie, a przy tym zachęć innych do wspólnej aktywności.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Odbyły się pierwsze treningi Women’s Run w tym sezonie Diagnostyka niewydolności serca Amanda Bisk - zdjęcia lekkoatletki o polskich korzeniach motywują tysiące osób! Zgrabna Pupa - 3 Najskuteczniejsze Ćwiczenia na Pośladki Joga Trening na seksowne plecy i sześciopak Jak zapobiegać kontuzjom? Siostry Bukowskie – polskie gwiazdy fitness Przyczyny i profilaktyka nagłego zgonu sercowego Efektywny 24-minutowy trening? Z LOOP Fitness to możliwe! Jak mierzyć efekty treningów? Przegląd metod pomiarowych. Rezultaty ćwiczeń na barki

Popularne w tym tygodniu:

5 Najczęstrzych błędów popełnianych przy odchudzaniu Body Positive - czy aby na pewno taki "positive"?