Zalety siłowni plenerowych

Jest ich coraz więcej. Powstają na wielkich osiedlach, ale i w małych wsiach. Siłownie plenerowe – bo o nich mowa – to inwestycja w zdrowie każdego z nas. Dlaczego warto z nich korzystać?

Shutterstock

Warto podkreślić, że ćwiczenie na świeżym powietrzu jest dla naszego organizmu korzystniejsze niż trening w dusznej siłowni. Organizm jest lepiej dotleniony, więc łatwiej redukuje tkankę tłuszczową. Jest to ponadto tani sposób na utrzymanie swojego ciała w dobrej kondycji. Pozwala też na oszczędność czasu, a ponadto ćwiczenia można połączyć z opieką nad dzieckiem. Dlaczego? Siłownie plenerowe często są budowane przy osiedlowych placach zabaw. Zamiast więc siedzieć na ławce, lepiej poćwiczyć.

Rodzaje sprzętów na siłowni plenerowej

Sprzęty sportowe tego rodzaju są najczęściej ogólnodostępne. Mogą z nich korzystać wszyscy mieszkańcy, zarówno ci starsi, jak i młodsi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby od ćwiczeń na siłowni plenerowej rozpocząć swoją codzienną przygodę z wysiłkiem fizycznym, bo sprzęt tego rodzaju jest często intuicyjny lub zawiera dokładną instrukcję jego użytkowania.

Do dyspozycji ćwiczących najczęściej jest:

  • Biegacz – ćwiczenia na tym sprzęcie wzmacniają mięśnie i stawy nóg, a ponadto pozwalają na redukcję tkanki tłuszczowej;
  • Orbitek – do ruchu mobilizuje biodra, ramiona, nogi oraz barki;
  • Twister – wzmacnia odcinek lędźwiowy kręgosłupa i mięśnie brzucha, jak również poprawia koordynację ruchową;
  • Wahadło – do pracy pobudza stawy biodrowe, wzmacnia ponadto mięśnie pleców i brzucha;
  • Wioślarz – wzmacnia górną partię pleców, jak również mięśnie nóg i ramion;
  • Motylek – wzmacnia mięśnie grzbietu, pleców i ramion;
  • Rowerek – pozytywnie wpływa na stawy kończyn dolnych, poprawia ogólną sprawność;
  • Wyciąg górny – wzmacnia mięśnie górnych partii pleców, ramion i barków;
  • Prostownik grzbietu – wzmacnia mięśnie ud i pośladków;
  • Walec – poprawia koordynację ruchową;
  • Stepper – poprawia kondycję, wzmacnia mięśnie nóg i pośladków.

Trening na siłowni plenerowej wzmacnia wydajność fizyczną, redukuje stres i wzmacnia odporność organizmu. Do ćwiczeń zachęca się przede wszystkim osoby starsze, zwłaszcza że wiele sprzętów w tego rodzaju siłowniach jest wykorzystywanych również w czasie rehabilitacji (a na tę w placówkach zdrowia czeka się bardzo długo).

CO WARTO WIEDZIEĆ O BÓLU MIĘŚNI?

Jeśli przed korzystaniem z siłowni plenerowej powstrzymuje cię jedynie to, że jest ona ogólnodostępna i każdy może cię zobaczyć, to zachęcamy cię do tego rodzaju aktywności jeszcze bardziej. Daj innym dobry przykład. Pokaż, że siłownia plenerowa jest po to, by z niej korzystać. Zadbaj o siebie, a przy tym zachęć innych do wspólnej aktywności.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening przeciążeniowy HST — zasady, ćwiczenia, zalety i wady Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku Co oznacza podatność na siniaki? Nie mam czasu....... Trening siłowy: negatywne skutki zdrowotne 4 najlepsze sporty dla kobiet Zalety funkcjonalnej odzieży do biegania Adidas PureBOOST X – tylko dla kobiet Poznaj skuteczne ćwiczenia na uda FIT WEEKEND - najważniejsze wydarzenie branży fitness i kulturystyki w Polsce Jak poprawić mobilność?

Popularne w tym tygodniu:

Zacznij robić przysiady. Zacznij dbać o swój kręgosłup. Zacznij dbać o siebie Coś niesamowitego! Nowy rekord świata w planku (wideo) Pozycja siedząca - przywilej naszych czasów czy cichy zabójca? Tłusty czwartek 2020. Jak spalić pączki? Rusza Runmageddon. Na początek zimowy bieg pod Warszawą Niedziela w Bielsku-Białej pod znakiem Biegu Zbója Chiński maratończyk przebiegł w domu 50 km. Jest zamknięty z powodu epidemii koronawirusa Buty sportowe dla kobiet - kilka najpopularniejszych propozycji To najczęstszy błąd podczas robienia brzuszków. Simeon Panda daje cenną wskazówkę Kielce będą areną zmagań 27. Debiutów fitness i kulturystyki Nowy nieoficjalny rekord w wyciskaniu. Julius Maddox coraz bliżej osiągnięcia magicznej granicy Rusza Grand Prix Gdyni. Na początek Bieg Urodzinowy