Dlaczego nie ćwiczymy? Najczęstsze wymówki

Wymówki dotyczą zarówno osób, które planują zacząć ćwiczyć, jak i tych, które z powodu braku efektów treningów nie mają ochoty kontynuować przygody ze sportem. Zazwyczaj jako wytłumaczenie zaniechania ćwiczeń wykorzystujemy natłok obowiązków zawodowych, ból części ciała lub niesprzyjające warunki pogodowe. Z jakich „powodów” najczęściej nie trenujemy?

123RF

Brak czasu

Niedobór czasu to najczęstszy powód rezygnacji z aktywności fizycznej, choć nikt nie wymaga, abyśmy ćwiczyli każdego dnia i przeznaczali na sport kilka godzin. Wystarczy wybrać krótszy trening i poświęcić na niego 20 minut trzy razy w tygodniu, aby zaobserwować rezultaty (poprawę samopoczucia, energię do działania i zgrabniejszą sylwetkę). Warto zapamiętać, że treningi podnoszą wydajność, więc będziemy wypełniać swoje obowiązki w krótszym czasie.

Jeżeli nie mamy czasu, aby chodzić na siłownię, powinniśmy spróbować ćwiczyć w domu. Ponadto możemy spacerować lub jeździć rowerem do pracy zamiast korzystać z komunikacji miejskiej.

Brak treningu w dni robocze warto zrekompensować czynnym wypoczynkiem w weekend – porannym joggingiem lub rodzinną grą w siatkówkę. Najlepiej wpisać ćwiczenia do kalendarza jako jedno z zadań do zrealizowania.

Przerwa od treningów i strach przed kontuzją

Jeżeli nie ćwiczyliśmy przez dłuższy czas, przed powrotem do aktywności fizycznej powinniśmy skonsultować się z lekarzem, aby wykluczyć problemy zdrowotne – przeciwwskazania do uprawiania sportu. Zdrowy człowiek powinien zacząć ćwiczyć stopniowo, wybierając treningi o niskiej intensywności i niskim stopniu zaawansowania.

W ten sposób poprawimy kondycję fizyczną bez ryzyka wystąpienia kontuzji. Ważnym elementem jest rozgrzewka – jeśli nie będziemy jej pomijać, ochronimy stawy i przygotujemy mięśnie do wysiłku.

Ćwiczenia na różne partie ciała


Brak pieniędzy na ćwiczenia na siłowni

Jedynie uprawianie wybranych dyscyplin sportowych wymaga dużych nakładów finansowych. Jeżeli nie planujemy zajmować się sportem w sposób profesjonalny i zawodowo, możemy korzystać z bezpłatnych sal gimnastycznych, boisk i sprzętu do ćwiczeń udostępnianych przez lokalne ośrodki sportowe.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Można zatem trenować, nie przeznaczając na ten cel ani złotówki. Jogging i jazda na rowerze (oprócz wysiłku fizycznego) nie wiążą się z żadnymi kosztami.

Zmęczenie spowodowane pracą zawodową i obowiązkami domowymi

Receptą na zmęczenie psychiczne wywołane pracą umysłową jest… wysiłek fizyczny. Podczas ćwiczeń w organizmie są bowiem wydzielane endorfiny – hormony szczęścia. Mimo zmęczenia spowodowanego treningiem po jego zakończeniu zawsze mamy więcej pokładów energii i nie występują problemy z zasypianiem. Ponadto, jak potwierdzają badania naukowców, warto ćwiczyć nawet wtedy, gdy jesteśmy przeziębieni – niezbyt intensywna aktywność fizyczna sprawi, że poczujemy się lepiej.

Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała

Brak zadowalających efektów ćwiczeń

Zazwyczaj brak efektów treningu oznacza, że nie ćwiczyliśmy systematycznie lub nie wykonywaliśmy ich prawidłowo. Brak odpowiedniej techniki obserwuje się u osób, które ćwiczą mięśnie brzucha. Najczęstsze błędy popełniane w trakcie robienia brzuszków to nieprawidłowy oddech, brak napięcia mięśni i ciągnięcie głowy do klatki piersiowej.

Jeżeli ćwiczymy regularnie i prawidłowo wykonujemy ćwiczenia, powinniśmy rozważyć zmianę zestawu ćwiczeń. Po upływie około 2 miesięcy organizm przyzwyczaja się do określonej formy wysiłku, a my jesteśmy znudzeni treningiem. Wówczas mechanicznie realizujemy monotonny plan treningowy, nie przywiązując wagi do sposobu wykonania ćwiczeń.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki WEŹ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SIEBIE Trening interwałowy 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Imbir najlepszy na ból mięśni Aerobiczna szóstka Weidera

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Tygodniowy trening Ewy Chodakowskiej — wyzwanie bikini Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie