Zdrowe serce – jak o nie zadbać?

By mieć zdrowe serce, nie potrzeba wiele. Wystarczy troska o siebie i swój stan zdrowia, aby było pełne siły i energii.

Shutterstock

Zawał mięśnia sercowego, zaburzenia rytmu serca czy choroba niedokrwienna – to tylko niektóre z problemów, jakie mogą nas dotyczyć. Można im zapobiec, stosując się do kilku rad i podpowiedzi.

Co zrobić, by mieć zdrowe serce?

  • Rzuć palenie – nikotynizm prowadzi do wielu chorób i dolegliwości. Sprzyja powstaniu i rozwojowi zmian miażdżycowych.

  • Zadbaj o prawidłową wagę – należy stale kontrolować swoje BMI. Jeśli przekroczymy normę, wówczas zwiększa się ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego, wzrasta poziom złego cholesterolu i zwiększamy ryzyko zachorowania na cukrzycę. Wymienione problemy zdrowotne mogą z kolei przyczynić się do rozwoju miażdżycy, udaru, zawału serca czy choroby wieńcowej.

  • Włącz ryby do diety – występuje w nich bogactwo kwasów tłuszczowych omega-3, które zapobiegają rozwojowi chorób serca.

  • Tańcz – w czasie dynamicznego tańca serce musi szybciej i intensywniej pracować, a to dla niego doskonały trening.

  • Uprawiaj jogę – wpływa ona pozytywnie nie tylko na kondycję psychiczną, ale i fizyczną człowieka. Poleca się jej uprawianie osobom, u których zdiagnozowano arytmię serca.

  • Śmiej się… na zdrowie – radość życia i pozytywne myślenie bardzo dobrze wpływają na układ krążenia.

  • Unikaj soli – powinno się znacznie ograniczyć sól w diecie, gdyż jej nadmiar bardzo niekorzystnie wpływa na pracę serca. Warto pamiętać, że znaczne jej ilości znajdują się w żywności w wysokim stopniu przetworzonej.

  • Monitoruj stan zdrowia – z pozoru błahe infekcje, np. grypa, mogą wywołać poważne powikłania i być przyczyną np. zapalenia mięśnia sercowego. Podobnie próchnica powinna być bezwzględnie wyleczona, bo bakterie bytujące w ogniskach próchnicowych z łatwością przedostają się do krwiobiegu, uszkadzając naczynia krwionośne.

  • Sprzątaj – jeśli nie masz czasu na codzienną aktywność fizyczną, co najmniej przez godzinę rób porządki w mieszkaniu. Wykonywanie tego rodzaju obowiązków pozwoli zrzucić zbędne kilogramy, spalić kalorie i zapewni odpowiednią dawkę ruchu.

  • Jedz zdrowo – podstawą diety powinny być warzywa i owoce. Warto też wybierać zdrowe przekąski, tj. orzechy czy bakalie.

  • Pij zieloną herbatę – ma ona niezwykle pozytywny wpływ na organizm. Pozwala wzmocnić odporność, usuwa toksyny i wspomaga pracę układu krążenia, a dodatkowo odpręża, jeśli jest odpowiednio długo parzona.

  • Spaceruj – codzienna dawka świeżego powietrza jest niezbędna, by cieszyć się dobrym zdrowiem.

  • Dbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu – codziennie wypijaj co najmniej 1,5–2 litry wody. Jeśli organizm będzie dobrze nawodniony, naczynia krwionośne będą lepiej pracować.

  • Suplementuj magnez – jeśli to konieczne, należy zadbać o dodatkową porcję tego pierwiastka. Trzeba jednak wspomnieć o tym, że tabletki nie mają wysokiej skuteczności. Lepiej dostarczyć go do organizmu wraz z pożywieniem. Chorobie niedokrwiennej serca sprzyjają również niedobory selenu. Stąd do diety warto włączyć owoce morza, pomidory, brokuły, cebulę czy otręby.

  • Dbaj o aktywność fizyczną – każdy powinien codziennie wykonywać ćwiczenia, które pozwolą mu utrzymać serce w dobrej kondycji. Nie musi to być intensywny trening, wystarczy co najmniej dwudziestominutowy spacer.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Jak ćwiczyć na twisterze? Jak obniżyć ciśnienie krwi – domowe sposoby Ćwiczenia na szczupłą talię Czym jest nadciśnienie wrotne? Serce – budowa, choroby, objawy Ćwiczenia na odchudzanie Ćwiczenia na biodra Profilaktyka chorób serca Przyczyny zaburzeń rytmu serca Najczęstsze choroby układu krążenia Ćwiczenia na boczki Kłucie w sercu – co może być jego przyczyną? Choroby, które mają wpływ na kondycję serca Wybierz najlepszą siłownię Ból serca – co może oznaczać? Choroba wieńcowa Aerobik na odchudzanie Zastosowanie nitrogliceryny przy chorobie wieńcowej Ból nóg – przyczyny Wpływ hałasu na serce Ból mięśni – co może oznaczać?

Popularne w tym tygodniu:

Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Sześciopak - dieta, trening Trening na redukcję – zasady, plan treningowy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM Fitness Trendy Jumping Fitness - kontrowersje i mity, a rzeczywistość