Dieta kopenhaska – na czym polega?

Dieta kopenhaska zapewnia znaczny spadek wagi ciała – w ciągu niemal 2 tygodni można schudnąć od 7 do 20 kilogramów. Aby osiągnąć taki efekt, należy ściśle przestrzegać założeń diety szwedzkiej, co wymaga samodyscypliny. Należy pamiętać, że ta skuteczna metoda odchudzania powoduje niedobór witamin i minerałów.

123RF

Diety gwiazd


Co to jest dieta kopenhaska?

Dieta kopenhaska inaczej nazywana jest dietą trzynastodniową (ze względu na czas trwania) lub dietą szwedzką (ze względu na kraj pochodzenia). Ta skuteczna metoda na odchudzanie zapewnia spadek wagi na poziomie 7–20 kilogramów w ciągu niespełna dwóch tygodni. Osoby, które decydują się na dietę kopenhaską, muszą liczyć się z wieloma wyrzeczeniami. Wymaga ona samodyscypliny, aby osiągnąć spadek masy ciała.

W trakcie diety szwedzkiej można jeść wyłącznie te produkty, które obejmuje jej jadłospis. W czasie niemal dwóch tygodni nie można pozwolić sobie na jakiekolwiek odstępstwa od tego menu. Jeżeli doprowadzimy dietę do końca, zostaniemy nagrodzeni znacznym spadkiem wagi ciała (liczba zrzuconych kilogramów zależy od wagi początkowej). Jest to rezultat zmian w procesie trawienia, które wywołuje dieta kopenhaska.

Jeżeli nie udało nam się zupełnie przestrzegać restrykcyjnych zasad diety szwedzkiej i zmuszeni byliśmy ją przerwać, istnieje możliwość rozpoczęcia jej powtórnie. Gdy została przerwana do 6 dnia diety, na nowo możemy zacząć się do niej stosować po upływie 3 miesięcy, z kolei gdy przeszliśmy cały cykl, powtórnie możemy się na nią zdecydować dopiero po dwóch latach.

Jak zgubić zbędne kilogramy?

Jadłospis diety odchudzającej

Menu diety kopenhaskiej to plan odżywiania się obejmujący posiłki zalecane na 13 dni. Pierwszego i dziewiątego dnia diety szwedzkiej na śniadanie należy wypić kawę osłodzoną łyżeczką cukru, na obiad zjeść dwa jajka ugotowane twardo, pomidora i około 100 gramów gotowanych brokułów. Na kolację trzeba przygotować befsztyk i 150 gramów sałaty z cytryną.
W drugim i ósmym dniu tej diety na śniadanie przewidziano ponownie kawę z cukrem, na obiad można zjeść befsztyk i sałatę z sokiem z cytryny. Z kolei na kolację zaleca się spożycie 3 szklanek jogurtu naturalnego i plastra szynki.

Trzeci i dziesiąty dzień diety szwedzkiej rozpoczynamy od szklanki kawy z kostką cukru i grzanki z pieczywa razowego. Na obiad należy zjeść 100 gramów gotowanego szpinaku lub brokułów, pomidora i wybrany świeży owoc. Na kolację przewidziano 2 jaja na twardo, plaster szynki i 150 gramów sałaty z cytryną.

Na śniadanie czwartego i jedenastego dnia diety kopenhaskiej wypijamy kawę z cukrem. Na obiad gotujemy jedno jajo na twardo, przygotowujemy 100 gramów twarożku i 150 gramów startej marchwi. Ostatni posiłek tego dnia to 3 szklanki jogurtu i 100 gramów owocowej sałatki.

Piąty i dwunasty dzień diety przynosi zmianę w menu szwedzkim – na śniadanie jemy startą dużą marchew z cytryną. Obiad stanowi duża porcja chudej ryby upieczonej w folii aluminiowej, zaś kolacja składa się z befsztyka, brokułów i 200 gramów sałaty z olejem i cytryną.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Śniadanie szóstego i trzynastego dnia diety kopenhaskiej to szklanka kawy z kostką cukru. Na obiad można przygotować 150 gramów kurczaka (grillowanego lub gotowanego) ze 150 gramami sałaty z olejem i cytryną. Ostatni posiłek w tych dniach to 2 jaja ugotowane na twardo i duża marchew.

Siódmego dnia na śniadanie wypijamy szklankę herbaty bez dodatku cukru, a na obiad zjadamy około 150 gramów grillowanego mięsa. W środku diety szwedzkiej nie jemy kolacji.

Zasady diety kopenhaskiej

Osoby na diecie szwedzkiej powinny pamiętać o tym, by:

  • codziennie pić około 3 litrów wody mineralnej (można też pić zieloną herbatę),

  • waga mięsa podana w menu to waga surowego kawałka,

  • używać wyłącznie kwasku cytrynowego, inne przyprawy są niedozwolone,

  • zamiast szpinaku użyć kapusty pekińskiej lub sałaty
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Chrom a odchudzanie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie Przekąski, które zmniejszają apetyt Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Odchudzanie - od czego zacząć? Dieta kapuściana – na czym polega? Dieta dla osób zapracowanych Piramida żywieniowa a dieta Dieta 1000 kcal – na czym polega? Poznaj porady dietetyczne dla osób odchudzających się Czym jest nieinwazyjne usuwanie tkanki tłuszczowej? Czym jest efekt jo-jo? Poznaj zabiegi odchudzające Czy warto stosować środki na odchudzanie? Preparaty odchudzające – jakie wybrać? Czy też popełniasz te błędy żywieniowe? Produkty dobre na odchudzanie Czy suplementy na odchudzanie są skuteczne? Przepisy na domowe herbatki odchudzające

Popularne w tym tygodniu:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz 5 pomysłów na jednodniowy detoks Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem"