Nieprawdopodobny wyczyn gwiazdy pływania z USA (wideo)

Ćwiczenia, które nie obciążają kręgosłupa

W trakcie treningów gubimy zbędne kilogramy i budujemy mięśnie, ale niektóre ćwiczenia mają niekorzystny wpływ na nasz kręgosłup i obciążają go. Należą do nich bieganie, ćwiczenia z ciężarami i skakanką, a także podskoki. Przyczyną problemów z układem kostnym oprócz siedzącego trybu życia jest również nieprawidłowa technika wykonywania treningu. Jakie ćwiczenia są bezpieczne dla kręgosłupa?

123RF

Aby ćwiczenie nie miało złego wpływu na stan kręgosłupa, nie może obciążać odcinka lędźwiowego, natomiast powinno angażować mięśnie brzucha (to one sprawiają, że lędźwie są stabilne). W trakcie wykonywania treningu pozycja pleców powinna być neutralna.

Co ćwiczyć dla dobrej kondycji kręgosłupa?

Pływanie
W trakcie pływania odciążamy układ kostny (ciało w wodzie jest lekkie, woda pozwala odpocząć stawom i dyskom), wzmacniając mięśnie stabilizujące. Aby uprawianie tej dyscypliny sportu, miało pozytywny wpływ na kondycję kręgosłupa, należy świadomie wybrać styl, w jakim będziemy pływać. Na plecy rozluźniająco działa styl grzbietowy. Natomiast nie zaleca się pływania żabką, gdyż skutkuje ona napięciem barków i dolnej partii pleców.

Joga
Ze względu na to, że przyczyną dolegliwości bólowych kręgosłupa jest przykurcz mięśni, ćwiczenia rozciągające na macie wykonywane w trakcie zajęć jogi rekomenduje się osobom z problemami z układem kostnym. Istotą asanów jogi jest wyciągnięcie wszystkich części ciała, dzięki czemu również kręgosłup jest skutecznie rozciągany.

Pilates
W trakcie zajęć pilates uelastyczniamy mięśnie całego ciała i odciążamy kręgosłup. Podczas treningu pracują przede wszystkim mięśnie głębokie, które stabilizują kręgosłup i przeciwdziałają przeciążeniom.

Kręgosłup a ćwiczenia


Ćwiczenia nie obciążające kręgosłupa z akcesoriami i sprzętem sportowym

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną
Ćwiczenia z piłką fitnessową odciążają plecy i niwelują dolegliwości bólowe. Wykorzystując to akcesorium do ćwiczeń, można wykonywać brzuszki, które pomagają ustabilizować odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

Nordic walking
Bieganie warto zamienić na spacery w kijkami w dłoni, które są dodatkowym podparciem dla sylwetki ćwiczącego. Nordic walking umożliwia odciążenie pleców i stawów.

Jazda na rowerze
Aby jazda na rowerze odbywała się z korzyścią dla zdrowia pleców, należy wybrać rower rekreacyjny, czyli taki, którego siodełko i kierownica znajdują się na równi. Wówczas ciężar ciała osoby jeżdżącej rozkłada się na rękach, nie na odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Ponadto siedząc na siodełku, noga, którą trzymamy na pedale w jego najniższym położeniu, powinna być wyprostowana.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Skok po szczupłą sylwetkę: jumping fitness W życiowej klatce Trening na seksowne plecy i sześciopak Motywacja do treningu. "Nie mam czasu" - to popularna wymówka Fit ciało w szykownym wydaniu Jazda na rolkach – oto 5 najczęściej popełnianych błędów Tomasz Choiński – prawa ręka Ewy Chodakowskiej Wszystko, co powinieneś wiedzieć, o katabolizmie mięśni Zaczynasz pracować nad mięśniami brzucha? Znany kulturysta ma dla ciebie zestaw ćwiczeń "Nadchodzę!". Magdalena Kalinowska stęskniła się za siłownią Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Polska kulturystka czuje się kobieco. "Kochajmy swoje ciało, wszystkie jesteśmy piękne"

Popularne w tym tygodniu:

Jen Selter motywuje do treningu. Zobacz, jak ćwiczy gwiazda fitness "Strasznie lubię interwały". Piękna polska trenerka fitness wyjaśnia, dlaczego Ćwiczenia na pośladki przy zachodzie słońca od pięknej trenerki fitness Trening interwałowy w domu. Świetny sposób na poprawę kondycji i zdrowia Chcesz popracować nad ramionami? Te ćwiczenia od Linn Lowes są dla Ciebie Chcesz szybko spalić tkankę tłuszczową? Wypróbuj trening HIIT Ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn w domu. Liczy się regularność i kolejność wykonywanych sekwencji Jak zrobić szpagat? Ćwiczenie od znanej trenerki fitness pomoże ci w przygotowaniu Zestaw "turbo" prostych ćwiczeń. Natalia Tober namawia do tego, żeby się ruszać Wyczerpujący trening na mięśnie ramion. Te ćwiczenia powinny dać szybki efekt Ćwiczenia w domu dla dziewczyn. Przykłady ćwiczeń na brzuch, uda i pośladki Trening obwodowy w domu, czyli połącz ćwiczenia w grupy lub zestawy