Ćwiczenia na kręgosłup, które wykonasz podróżując autobusem

Ćwiczenia w podróży zapobiegną dolegliwościom bólowym kręgosłupa (najczęściej doskwiera ból odcinka lędźwiowego). Warto je wykonywać w trakcie pokonywania długich dystansów. Jak zadbać o kręgosłup w trakcie jazdy autobusem, busem lub pociągiem?

Podziel się:

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie pierwsze

W pozycji siedzącej prostujemy plecy. Ściągamy również łopatki. Następnie usiłujemy wyciągnąć czubek głowy tak wysoko, jak to jest możliwe (jak najbliżej sufitu środka komunikacji, którym się poruszamy).

W trakcie kilku godzin jazdy powinniśmy wykonywać to ćwiczenie wielokrotnie — z dużą częstotliwością. Pomiędzy poszczególnymi seriami (trwającymi kilka minut) należy zrobić kilkadziesiąt sekund przerwy.

1 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie drugie

Pozostajemy w pozycji siedzącej z wyprostowanymi plecami. Splatamy palce dłoni, a ręce prostujemy w łokciach i wyciągamy przed siebie. Następnie naprzemiennie zataczamy rękoma koła w powietrzu — wykonujemy 10 kółek w jedną stronę i 10 w drugą.

Dalej przechodzimy do drugiej części tego ćwiczenia — na zmianę przybliżamy dłonie do klatki piersiowej (zginając ręce w łokciach) i oddalamy je od tułowia.

2 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie trzecie

W pozycji siedzącej możemy zrobić tak zwany koci grzbiet. Wraz z wdechem powietrza nosem prostujemy plecy, a następnie wydychając je przez usta, wyginamy kręgosłup w bardzo powolnym tempie.

Po chwili powracamy do pozycji wyprostowanej (najlepiej robić to od najniższego kręgu kręgosłupa). To ćwiczenie powinniśmy wykonywać przez jedną minutę.

3 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie czwarte

Splatamy palce dłoni i unosimy ręce nad głowę, prostując je w łokciach (tak jak wtedy gdy się przeciągamy). Pamiętajmy o tym, aby nasze plecy również były wyprostowane. Natomiast mięśnie brzucha powinny być napięte.

Następnie opuszczamy splecione dłonie ku głowie, aby po chwili znów je unieść wysoko. Ten schemat ćwiczenia powtarzamy 20 razy.

4 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Naturalne metody na ból kręgosłupa

Jak uśmierzyć ból kręgosłupa domowym sposobem? Jeśli dolegliwości będą nam towarzyszyć po dotarciu na miejsce podróży lub do domu, możemy wypróbować naturalne metody. Warto zastosować okład z octu jabłkowego lub oleju kokosowego — najlepiej pozostawić go na noc (warto owinąć plecy folią spożywczą).

Ponadto poleca się wziąć kąpiel z dodatkiem soli i olejków eterycznych. Napięte mięśnie pleców rozgrzejemy, używając poduszki elektrycznej lub podgrzanego w kuchence mikrofalowej ryżu (owiniętego w ręcznik).

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jak się ubrać na siłownię? Przegląd wygodnych dresów męskich Co jeść przed treningiem? Przykłady ćwiczeń z togu Zalety ćwiczenia zimą na świeżym powietrzu Najaktywniejsze targi w Polsce Mój pierwszy raz... Stretching statyczny brzucha, barków, nóg i rąk Nie pozwól, aby jesienna aura wpłynęła na Twoją aktywność Euro 2016: oglądasz, grasz, jesz? Pamiętasz o kaloriach? Trampolina fitness- skuteczność potwierdzona efektami Naturalny sposób na uporanie się z bólem stawów, pleców i nóg. Wystarczą dwa składniki, które masz w domu Ile kosztuje dbanie o dobrą kondycję fizyczną?

Popularne w tym tygodniu:

Pozycja siedząca - przywilej naszych czasów czy cichy zabójca? Dlaczego warto regularnie jeździć na rowerze? Tłusty czwartek 2020. Jak spalić pączki? Wszystko, czego potrzebujesz to hantle i ławeczka. Guru fitnessu pokazuje proste ćwiczenia dla wszystkich Na Pomorzu uczczą setną rocznicę zaślubin z morzem Niedziela w Bielsku-Białej pod znakiem Biegu Zbója Chiński maratończyk przebiegł w domu 50 km. Jest zamknięty z powodu epidemii koronawirusa To najczęstszy błąd podczas robienia brzuszków. Simeon Panda daje cenną wskazówkę Czas na jubileuszowy Bieg Wedla. Zawodnicy rywalizować będą w Parku Skaryszewskim Na starcie setki narciarzy z całego świata. Zbliża się 44. Bieg Piastów Rusza Grand Prix Gdyni. Na początek Bieg Urodzinowy Zakochani na start. Zbliżają się Walentynki