Ćwiczenia na kręgosłup, które wykonasz podróżując autobusem

Ćwiczenia w podróży zapobiegną dolegliwościom bólowym kręgosłupa (najczęściej doskwiera ból odcinka lędźwiowego). Warto je wykonywać w trakcie pokonywania długich dystansów. Jak zadbać o kręgosłup w trakcie jazdy autobusem, busem lub pociągiem?

Podziel się:

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie pierwsze

W pozycji siedzącej prostujemy plecy. Ściągamy również łopatki. Następnie usiłujemy wyciągnąć czubek głowy tak wysoko, jak to jest możliwe (jak najbliżej sufitu środka komunikacji, którym się poruszamy).

W trakcie kilku godzin jazdy powinniśmy wykonywać to ćwiczenie wielokrotnie — z dużą częstotliwością. Pomiędzy poszczególnymi seriami (trwającymi kilka minut) należy zrobić kilkadziesiąt sekund przerwy.

1 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie drugie

Pozostajemy w pozycji siedzącej z wyprostowanymi plecami. Splatamy palce dłoni, a ręce prostujemy w łokciach i wyciągamy przed siebie. Następnie naprzemiennie zataczamy rękoma koła w powietrzu — wykonujemy 10 kółek w jedną stronę i 10 w drugą.

Dalej przechodzimy do drugiej części tego ćwiczenia — na zmianę przybliżamy dłonie do klatki piersiowej (zginając ręce w łokciach) i oddalamy je od tułowia.

2 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie trzecie

W pozycji siedzącej możemy zrobić tak zwany koci grzbiet. Wraz z wdechem powietrza nosem prostujemy plecy, a następnie wydychając je przez usta, wyginamy kręgosłup w bardzo powolnym tempie.

Po chwili powracamy do pozycji wyprostowanej (najlepiej robić to od najniższego kręgu kręgosłupa). To ćwiczenie powinniśmy wykonywać przez jedną minutę.

3 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie czwarte

Splatamy palce dłoni i unosimy ręce nad głowę, prostując je w łokciach (tak jak wtedy gdy się przeciągamy). Pamiętajmy o tym, aby nasze plecy również były wyprostowane. Natomiast mięśnie brzucha powinny być napięte.

Następnie opuszczamy splecione dłonie ku głowie, aby po chwili znów je unieść wysoko. Ten schemat ćwiczenia powtarzamy 20 razy.

4 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Naturalne metody na ból kręgosłupa

Jak uśmierzyć ból kręgosłupa domowym sposobem? Jeśli dolegliwości będą nam towarzyszyć po dotarciu na miejsce podróży lub do domu, możemy wypróbować naturalne metody. Warto zastosować okład z octu jabłkowego lub oleju kokosowego — najlepiej pozostawić go na noc (warto owinąć plecy folią spożywczą).

Ponadto poleca się wziąć kąpiel z dodatkiem soli i olejków eterycznych. Napięte mięśnie pleców rozgrzejemy, używając poduszki elektrycznej lub podgrzanego w kuchence mikrofalowej ryżu (owiniętego w ręcznik).

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Wyższa szkoła jazdy. Wymagający trening na drążku fitnesski z Dominikany Idealny trening całego ciała do wykonania w domu. Wystarczy 5 ćwiczeń Stabilizacja dynamiczna kręgosłupa - temat dobrze znany i niezrozumiany Klasyczne, skośne, na stojąco. Warianty ćwiczeń na mięśnie brzucha Jak zrzucić brzuch? Pięć najważniejszych zasad Ćwiczenia z ciężarkami - stały progres i stopniowe rozwijanie każdej z cech motorycznych "Szczęka opada". Polski kulturysta o krok od realizacji marzeń Najczęstsze choroby układu krwionośnego i układu krążenia Kształtowanie kobiecej sylwetki. Popularna trenerka przekazała kilka rad Przygotowania do zawodów idą pełną parą. Kulturysta pokazał olbrzymie uda Siedem lat temu był grubaskiem. Teraz wygląda jak młody bóg Train hard, be happy & żryj zdrowo - przygotuj się do lata z Anią i Olgą

Popularne w tym tygodniu:

"W internecie wszyscy fit, a na żywo?". Polka zaskoczona tym, co zobaczyła Ujawniła wiadomość od hejtera. "Jestem mu bardzo wdzięczna" Dres męski – czy warto go nosić gdy dużo trenujesz? Amp Futbol EURO: Dobra Drużyna wspiera Biało-Czerwonych Zmysłowe zdjęcie polskiej mistrzyni. Aż trudno oderwać od niej wzrok! Najsilniejsze dziecko świata? Ośmiolatka uporała się z ogromnym ciężarem! Dramat znanego kulturysty. Chciał popełnić samobójstwo "Ktoś powiedział, że nie mam pleców". Mistrzyni bikini fitness zaimponowała internautom To był wymarzony debiut. Fitnesska stanęła na podium po ośmiu miesiącach treningu Jak skutecznie wypoczywać? Pięć sposobów na skuteczną i szybką regenerację Zmysłowe zdjęcie polskiej gwiazdy fitness. Trudno oderwać wzrok "Jak grom z jasnego nieba". Ma 47 lat i niesamowitą sylwetkę