Nocny trening Lewandowskiego. Nie odpuszcza nawet na urlopie

Ćwiczenia na kręgosłup, które wykonasz podróżując autobusem

Ćwiczenia w podróży zapobiegną dolegliwościom bólowym kręgosłupa (najczęściej doskwiera ból odcinka lędźwiowego). Warto je wykonywać w trakcie pokonywania długich dystansów. Jak zadbać o kręgosłup w trakcie jazdy autobusem, busem lub pociągiem?

Podziel się:

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie pierwsze

W pozycji siedzącej prostujemy plecy. Ściągamy również łopatki. Następnie usiłujemy wyciągnąć czubek głowy tak wysoko, jak to jest możliwe (jak najbliżej sufitu środka komunikacji, którym się poruszamy).

W trakcie kilku godzin jazdy powinniśmy wykonywać to ćwiczenie wielokrotnie — z dużą częstotliwością. Pomiędzy poszczególnymi seriami (trwającymi kilka minut) należy zrobić kilkadziesiąt sekund przerwy.

1 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie drugie

Pozostajemy w pozycji siedzącej z wyprostowanymi plecami. Splatamy palce dłoni, a ręce prostujemy w łokciach i wyciągamy przed siebie. Następnie naprzemiennie zataczamy rękoma koła w powietrzu — wykonujemy 10 kółek w jedną stronę i 10 w drugą.

Dalej przechodzimy do drugiej części tego ćwiczenia — na zmianę przybliżamy dłonie do klatki piersiowej (zginając ręce w łokciach) i oddalamy je od tułowia.

2 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie trzecie

W pozycji siedzącej możemy zrobić tak zwany koci grzbiet. Wraz z wdechem powietrza nosem prostujemy plecy, a następnie wydychając je przez usta, wyginamy kręgosłup w bardzo powolnym tempie.

Po chwili powracamy do pozycji wyprostowanej (najlepiej robić to od najniższego kręgu kręgosłupa). To ćwiczenie powinniśmy wykonywać przez jedną minutę.

3 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie czwarte

Splatamy palce dłoni i unosimy ręce nad głowę, prostując je w łokciach (tak jak wtedy gdy się przeciągamy). Pamiętajmy o tym, aby nasze plecy również były wyprostowane. Natomiast mięśnie brzucha powinny być napięte.

Następnie opuszczamy splecione dłonie ku głowie, aby po chwili znów je unieść wysoko. Ten schemat ćwiczenia powtarzamy 20 razy.

4 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Naturalne metody na ból kręgosłupa

Jak uśmierzyć ból kręgosłupa domowym sposobem? Jeśli dolegliwości będą nam towarzyszyć po dotarciu na miejsce podróży lub do domu, możemy wypróbować naturalne metody. Warto zastosować okład z octu jabłkowego lub oleju kokosowego — najlepiej pozostawić go na noc (warto owinąć plecy folią spożywczą).

Ponadto poleca się wziąć kąpiel z dodatkiem soli i olejków eterycznych. Napięte mięśnie pleców rozgrzejemy, używając poduszki elektrycznej lub podgrzanego w kuchence mikrofalowej ryżu (owiniętego w ręcznik).

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Czym jest bradykardia? Jak wzmacniać najważniejsze partie mięśni? Postaw na kettlebell Przestrzeń, która motywuje Podjęliście jakieś wyzwanie na kwarantannie? Dorota Ogonowska robi pompki Za nami pierwsze w historii Tour de Pologne Women! High heels fitness – zajęcia fitness na szpilkach Sekret bycia lepszą wersja samego siebie Realizowanie własnych celów. 2 narzędzia, które wzmocnią Twoją samodyscyplinę Plan żywienia biegacza na zimę: co jeść przed i po bieganiu Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Miejsca, w których wykonasz trening w podwieszeniu Joga w pigułce dla początkujących

Popularne w tym tygodniu:

Interwały mają mnóstwo zalet. Trening kardio ma ich trochę mniej. Wybierz trening dla siebie Ahmad Ayyad był zakażony koronawirusem. COVID-19 wywołał spustoszenie w jego organizmie Ból karku i ból szyi zmorą pracujących przy komputerze. Jak walczyć z bólem karku? Większość kobiet obawia się przybrania na wadze. Marlena Woźniak uwielbia ten okres "Bądź najciężej pracującą osobą, jaką znasz". Sylwia Szostak motywuje do pracy Trening kettlebell pozwoli zadbać o mięśnie. Oto kilka sposobów, jak ćwiczyć Zestaw ćwiczeń z gumą. Alicja Janowicz namawia do 20 minut treningu Challenge dla wszystkich. Wykonuj zestaw 8 ćwiczeń przez 15 minut Trening obwodowy pięknej fitnesski. Można się solidnie zmęczyć Crossfit, dwubój i kulturystyka. Mateusz Wasilewski pokazał, jak połączyć trening Świetny gadżet do ćwiczeń. Wyjątkowy trening z Amandą Bisk Zmiana na lepsze w 12 miesięcy. Trenerka personalna pokazała dwa zdjęcia