Ćwiczenia na kręgosłup, które wykonasz podróżując autobusem

Ćwiczenia w podróży zapobiegną dolegliwościom bólowym kręgosłupa (najczęściej doskwiera ból odcinka lędźwiowego). Warto je wykonywać w trakcie pokonywania długich dystansów. Jak zadbać o kręgosłup w trakcie jazdy autobusem, busem lub pociągiem?

Podziel się:

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie pierwsze

W pozycji siedzącej prostujemy plecy. Ściągamy również łopatki. Następnie usiłujemy wyciągnąć czubek głowy tak wysoko, jak to jest możliwe (jak najbliżej sufitu środka komunikacji, którym się poruszamy).

W trakcie kilku godzin jazdy powinniśmy wykonywać to ćwiczenie wielokrotnie — z dużą częstotliwością. Pomiędzy poszczególnymi seriami (trwającymi kilka minut) należy zrobić kilkadziesiąt sekund przerwy.

1 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie drugie

Pozostajemy w pozycji siedzącej z wyprostowanymi plecami. Splatamy palce dłoni, a ręce prostujemy w łokciach i wyciągamy przed siebie. Następnie naprzemiennie zataczamy rękoma koła w powietrzu — wykonujemy 10 kółek w jedną stronę i 10 w drugą.

Dalej przechodzimy do drugiej części tego ćwiczenia — na zmianę przybliżamy dłonie do klatki piersiowej (zginając ręce w łokciach) i oddalamy je od tułowia.

2 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie trzecie

W pozycji siedzącej możemy zrobić tak zwany koci grzbiet. Wraz z wdechem powietrza nosem prostujemy plecy, a następnie wydychając je przez usta, wyginamy kręgosłup w bardzo powolnym tempie.

Po chwili powracamy do pozycji wyprostowanej (najlepiej robić to od najniższego kręgu kręgosłupa). To ćwiczenie powinniśmy wykonywać przez jedną minutę.

3 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Ćwiczenia na kręgosłup w autobusie — ćwiczenie czwarte

Splatamy palce dłoni i unosimy ręce nad głowę, prostując je w łokciach (tak jak wtedy gdy się przeciągamy). Pamiętajmy o tym, aby nasze plecy również były wyprostowane. Natomiast mięśnie brzucha powinny być napięte.

Następnie opuszczamy splecione dłonie ku głowie, aby po chwili znów je unieść wysoko. Ten schemat ćwiczenia powtarzamy 20 razy.

4 z 5Źródło: poradnikzdrowie.pl

Naturalne metody na ból kręgosłupa

Jak uśmierzyć ból kręgosłupa domowym sposobem? Jeśli dolegliwości będą nam towarzyszyć po dotarciu na miejsce podróży lub do domu, możemy wypróbować naturalne metody. Warto zastosować okład z octu jabłkowego lub oleju kokosowego — najlepiej pozostawić go na noc (warto owinąć plecy folią spożywczą).

Ponadto poleca się wziąć kąpiel z dodatkiem soli i olejków eterycznych. Napięte mięśnie pleców rozgrzejemy, używając poduszki elektrycznej lub podgrzanego w kuchence mikrofalowej ryżu (owiniętego w ręcznik).

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

"Cyborg" pokazał uda. Kulturysta z Rosji straszy rywali Odsłoniła brzuch i się zaczęło. Zdjęcie partnerki Milika robi furorę Spacer farmera - jak wykonać to ćwiczenie? Jakie daje efekty? Duże bicepsy i tricepsy. Jeremy Buendia prezentuje zestaw ćwiczeń na ramiona Charakterystyka dobrej jakości gainera Trening HST — zalety i wady "Jak dziecko w sklepie ze słodyczami". Angelica Teixeira wróciła na siłownię Czego nie powinno być w dobrych napojach funkcjonalnych? Trening i dieta to nie wszystko. Polska gwiazda fitness ma ważną radę dla zawodniczek Nike HyperAdapt 1.0: samosznurujące się buty to już rzeczywistość Zaskocz Swoje Pośladki - Skuteczny trening Pupy Bikini fitness - stroje, treningi, skutki uboczne. Wszystko, co musisz wiedzieć o tym sporcie

Popularne w tym tygodniu:

"Nie jestem idealna". Internauci mają odmienne zdanie Jej ciało tego potrzebuje. "Kobieta-guma" zachwyca "Miażdży system". Polka zachwyca figurą To nie fotomontaż! Ma "podwójny biceps" 9 ćwiczeń na super wyrzeźbiony brzuch "Przygniotła" go maszyna! Pokazał nagranie Jak się ubrać na siłownię? Wybieramy ubrania fitness! Boks birmański - czym jest i jakie są jego zasady?