Odchudzanie... octem. Jaki ma wpływ na zdrowie?

Jeszcze nie tak dawno odchudzanie za pomocą octu jabłkowego było bardzo powszechne. Uważano, że jest to zdrowy sposób na szybkie pozbycie się zbędnych kilogramów.

Ocet jabłkowy, który pochodzi z dobrego źródła jest faktycznie skutecznym środkiem wspomagającym proces odchudzania. Zawiera ponadto wiele cennych dla zdrowia składników, tj. polifenole, beta-karoten, flawonoidy, pektyny, jak również witaminy i minerały. W przypadku stosowania octu ważny jest jednak umiar.

Ocet a odchudzanie

Na początku spożywania octu może się wydawać, że chudniemy w oczach. Dzieje się tak dlatego, że pozbywamy się z organizmu nadmiaru wody. Jeśli dodatkowo będziemy przyjmować odpowiednią ilość płynów (ok. 2–3 litrów), wówczas osiągniemy efekt detoksykujący.

Jak oczyścić organizm z toksyn?

Ocet pozwala również obniżyć poziom cholesterolu, jak również przyspiesza spalanie tłuszczów. Jednak samo picie octu nie wystarczy - konieczna jest racjonalna dieta, która zakłada ograniczenie spożywanych kalorii, jak również codzienna aktywność fizyczna.

Ocet jabłkowy na trawienie

Gdy pijemy ocet, pobudzamy układ trawienny do intensywniejszej pracy. Pod jego wpływem wydziela się więcej soków żołądkowych, a enzymy trawienne są szybciej syntetyzowane.

Ocet może jednak podrażniać śluzówkę żołądka, co w efekcie wiązać się może z powstaniem wrzodów. Jeśli zatem masz wrażliwy żołądek, picie octu nie jest najlepszym pomysłem.

Jak stosować ocet na odchudzanie?

Jeśli chcemy schudnąć, wystarczą 1–2 łyżeczki octu jabłkowego dziennie (ocet rozcieńczamy z wodą). Tak przygotowaną miksturę należy pić przed posiłkiem trzy razy dziennie. By zobaczyć efekty kuracji, wystarczy kilka tygodni terapii octem, odpowiedniej diety i ćwiczeń.

Z dużą dozą ostrożności do spożywania octu powinny podchodzić osoby z wrzodami żołądka, jak również chorzy na osteoporozę (niższa gęstość kości).

Ocet jabłkowy to też doskonała przyprawa
, warto go mieć zawsze pod ręką. To nie tylko smaczny, ale i zdrowy dodatek do sałatek czy marynat.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Poznaj prawdę na temat diet i odchudzania Odchudzanie a depresja Głodówka na odchudzanie Podstawowe błędy Twojego odchudzania - Unikaj ich i ciesz się smuklejszą sylwetką! 5 rzeczy, które się z nami dzieją, gdy jesteśmy głodni Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał Jak zmniejszyć spożycie soli? Przyczyny przybierania na wadze Największe mity na temat odchudzania, które nie pozwalają ci schudnąć Co przeszkadza Ci schudnąć? 8 pułapek odchudzania Woda z cynamonem, jabłkiem i cytryną - przepis, właściwości Oto 5 bomb kalorycznych, które hamują twój metabolizm. Lepiej wyrzuć je ze swojego jadłospisu!

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowa, zbilansowana dieta - dlaczego jest tak ważna? Wegetariański gulasz z ciecierzycy z kozią fetą!