8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze

Ćwiczysz na rowerze stacjonarnym? Podpowiemy ci, jak spalić jeszcze więcej kalorii i w jaki sposób wypracować jeszcze zgrabniejszą sylwetkę.

123RF

Przed każdą jazdą – mały posiłek

To może być banan, miseczka pełnoziarnistych płatków, tost z dżemem. Ważne, żebyś pół godziny przed każdym treningiem dostarczył organizmowi niezbędnej energii. Bez niej, nie będzie wstanie ćwiczyć, a ty możesz odczuwać głód, który zazwyczaj wpływa na skrócenie czasu trwania treningu. Podczas jazdy pij wodę – pomaga spalić tłuszcz.

Zmieniaj tempo

Trening interwałowy pozwala spalić więcej tłuszczu nie tylko w przypadku fitness. Jeśli podczas jazdy na rowerze stacjonarnym będziesz zmieniać tempo – twój organizm zareaguje podobnie. Podkręcisz w ten sposób metabolizm, przyspieszysz spalanie tkanki tłuszczowej i wydłużysz jego czas.

Podziel treningiem

Jeśli nie masz czasu, by wykonać jeden dłuższy trening – podziel go na dwie części. Warunek jest jeden – obie części muszą być wtedy wykonane z dwa razy większą intensywnością. Spalisz w ten sposób tę samą ilość kalorii, a może nawet więcej.

Zmieniaj intensywność całych treningów

Od kilku dni wykonujesz każdy trening w tym samym tempie? Twój organizm może być już do tego przyzwyczajony, a przez to spalać coraz mniej kalorii. Rozwiązaniem jest zmiana intensywności całego treningu. Postaraj się zwiększać dystans bez zmiany czasu trwania treningu. Im większą odległość pokonasz w danym czasie, tym szybciej będziesz jechać. I skuteczniej trenować siłę, wytrzymałość i skupienie.

Trenuj siłę

Sama jazda rowerem – owszem, przynosi korzyści i przyjemność, ale wymaga też siły. Dlatego dwa razy w tygodniu wykonaj treningi siłowy. Możesz ćwiczyć z piłką bosu, z TRX lub gumami oporowymi. Wszystkie te aktywności rozbudują twoje mięśnie i wzmocnią je. Po takim wysiłku możesz wsiąść na stacjonarne dwa kółka i pokonać ostatni dystans szybciej.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Nie dawaj diecie przepustki

Jazda na rowerze stacjonarnym to trening o wysokiej intensywności, ale nie oznacza to, że możesz iść z dietą na ustępstwa. Aby schudnąć kilogram, trzeba spalić około 7000 kcal. Godzina jazdy na rowerze spali około 500 kcal. Każda tabliczka czekolady sprawia więc, że wracasz do początku drogi.

Nie leń się!

Rozumiemy, że po godzinnym treningu w siłowni jesteś zmęczony. Nie opadaj jednak z sił dnia następnego. Jeśli nie jeździsz – wyjdź na spacer, udaj się na basen lub poskacz na skakance. Każda aktywność jest dobra!

Dla zaawansowanych — spinning!

Jeśli jeździsz na rowerze stacjonarnym i jazda ta zaczyna ci nie wystarczać, spróbuj spinningu. To jazda na rowerach stacjonarnych, ale takich, które do złudzenia przypominają rowery kolarskie. Taki trening najczęściej wykonywany jest w rytm muzyki i pod okiem instruktora na siłowni.

Najważniejsze jednak, że jest skuteczny — modeluje pośladki, uda, łydki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze choroby układu krwionośnego i układu krążenia Trenerka czy zawodniczka? Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Hula hop - zabawka dla dzieci czy może fajna alternatywa na trening? Tygodniowy trening Ewy Chodakowskiej — wyzwanie bikini Znajdź nas na Snapchacie Jak wybrać smartband? Majesty Collection. Odzież sportowa Cardio Bunny dla kobiet, które zmieniają świat Aktywny spacer w wózkiem Obalamy mity na temat jogi

Popularne w tym tygodniu:

Bieganie w zimie – jak ćwiczyć na bieżni elektrycznej, żeby schudnąć?