Siłownia, w której się wyśpisz

Niewystarczająca godzin snu to typowa bolączka osób dorosłych żyjących w XXI wieku. Jej skutkiem jest stres, obniżony nastrój i permanentne zmęczenie. W odpowiedzi na ten problem w Wielkiej Brytanii zorganizowano zajęcia, w których trakcie można uciąć sobie drzemkę i nauczyć się, jak robić to prawidłowo.

Uczestnicy "napercise"

Uczestnicy "napercise" (davidlloyd.co.uk)

Kwadrans na trening i 45 minut snu

W ramach płatnych zajęć chętni najpierw przez 15 minut wykonują ćwiczenia rozciągające, relaksujące i wyciszające, a następnie przez 45 minut śpią przy dźwiękach nastrojowej muzyki w pomieszczeniu o “idealnej dla jakości snu i spalania kalorii temperaturze” (jak zapowiada organizator) pełnym obcych osób. Otrzymują łóżko, koc i maskę na oczy. Na koniec ponownie wykonują stretching.

Te nietypowe zajęcia odbywają się w Sidcup w jednym z punktów brytyjskiej sieci siłowni i klubów fitness David Lloyd Clubs. Na terenie tej siłowni zamiast sprzętu i akcesoriów do ćwiczeń stoją łóżka. Jeśli eksperymentalny pomysł okaże się sukcesem, zajęcia trafią do grafików innych placówek sportowych tej firmy na terenie Wielkiej Brytanii. Pierwsze z zaplanowanych odbyły się pod koniec kwietnia.

Ćwiczenia rozciągające przed snem

60-minutowe spotkania noszą nazwę “napercise”, czyli lekcje drzemki. Organizatorzy (autorką jest Kathryn Pinkham, ekspertka ds. snu i marzeń sennych) twierdzą, że są to normalne ćwiczenia fitness, a udział w nich “ożywia umysł, poprawia nastrój, a nawet pozwala spalić nadwyżkę kalorii”.

Zalety drzemki w ciągu dnia

Według wyników badania przeprowadzonego w Allegheny College w Pensylwanii, jego uczestnicy, którzy w ciągu dnia ucinali sobie 45 minut drzemki w środku dnia, lepiej radzili sobie ze stresem lepiej niż ci, którzy tego nie robili.

Zajęcia trwają godzinę: 15 minut przeznacza się na ćwiczenia, 45 - na drzemkę

Inne badanie (przeprowadzone przez UC Berkeley) wykazało, że popołudniowa drzemka może zwiększać zdolność uczenia się, ponieważ sen sprawia, że poprawia się zdolność koncentracji uwagi. Dzięki niej cieszymy się też lepszym samopoczuciem. Co więcej, 15-minutowa drzemka zmniejsza ryzyko rozwoju chorób serca. Krótkotrwały sen obniża bowiem poziom stresu w organizmie, który jest przyczyną udarów i zawałów.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Jak powinien nawadniać się biegacz? “Pole dance świetnie kształtuje sylwetkę”. Wywiad z Mistrzynią Polski i Europy Pole Sport Katarzyną Bigos Europejska Rowerowa Rywalizacja Miast - Gdańsk jedzie po milion! Ćwiczenia na zgrabne pośladki Nie mam czasu? Choroby, które możesz złapać na siłowni Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Aerobiczna szóstka Weidera Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Żele dla biegaczy – doskonałe źródło paliwa Pompki. 8 tygodniowy trening dla średnio zaawansowanych. Przebiegła 100 metrów w 74 sekundy. Ma 101 lat Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni?

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Zarządzanie przez cele, czyli marketing w karierze sportowca. Bądź SMARTER! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy