Face fitness? Twoja cera też może być fit!

Racjonalna dieta i ćwiczenia nie tylko wpłyną na naszą figurę i zdrowie, ale także poprawią kondycję naszej cery. Warto zatroszczyć się o siebie kompleksowo. Jak ustalić menu dla urody i na czym polega fitness twarzy?

123RF

Menu na promienną cerę

Praca nad idealną cerą niewiele różni się od pracy nad własną figurą. W końcu odpowiednia dieta i ćwiczenia, wysmuklają naszą sylwetkę, ale dodatkowo to, co jemy, wpływa na kondycję naszej skóry, włosów i paznokci.

Zobacz też: Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują

Po zimie nasza cera może być szara i matowa, zatem potrzebuje odpowiedniej regeneracji. Powinniśmy stale się oczyszczać, ponieważ nagromadzenie toksyn w organizmie od razu odbija się w lustrze. Z pomocą przyjdzie woda z cytryną, którą powinniśmy pić przynajmniej trzy razy dziennie. Zadbajmy także o naturalne antyoksydanty, które znajdziemy w owocach i warzywach, rybach, orzechach, pestkach dyni, oliwie z oliwą. Związki te przeciwdziałają powstawaniu wolnych rodników , łagodzę podrażnienia i chronią przed przetłuszczaniem się skóry.

Joga i fitness twarzy

Ale dieta nie wystarczy, potrzebna jest także gimnastyka twarzy. Joga twarzy znana była już w starożytności. Ponoć praktykowała ją sama Kleopatra. Ważny jest tutaj przede wszystkim świadomy oddech, który poprzez dotlenianie zbawiennie wpływa na kondycję naszej cery. Natomiast fitness twarzy pozwoli nam ujędrnić opadające policzki oraz wzmacnia mięśnie szyi, brody i podbródka, dzięki czemu poprawia się owal twarzy.

Zobacz też: Najlepsze fryzury na siłownię

Jak ćwiczyć twarz?

  • wyprostuj się i opuść ramiona w dół;
  • głowę przekręć w prawo i unieś brodę patrząc w sufit;
  • rozchyl usta i językiem dotknij podniebienia;
  • nie zamykając ust, przełykaj ślinę;
  • wykonaj ćwiczenie zwracając głowę w lewo;
  • powtórz ćwiczenie 5 razy.

Pamiętaj o higienie twarzy i jej nawilżeniu. Takie ćwiczenia poprawiają krążenie, zatem krem szybciej się wchłonie.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Codzienna gimnastyka pozwoli ci także pozbyć się opuchlizny pod oczami i wygładzi pionową zmarszczkę pomiędzy brwiami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki WEŹ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SIEBIE 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 10-minutowy trening wzmacniający organizm 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Dlaczego ćwiczenia na pusty żołądek pozwalają spalić więcej tłuszczu? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej