Paleo fitness - zasady, ćwiczenia i efekty

Paleo fitness oznacza powrót do natury. Jest treningiem z wykorzystaniem masy własnego ciała, którego poszczególne ćwiczenia imitują ruchy dzieci lub zwierząt. Efektem paleo fitnessu jest wysmuklenie sylwetki, wzmocnienie mięśni i zredukowanie tkanki tłuszczowej.

Podziel się:

Paleo fitness — zasady

Osoby, które poszukują skutecznego sposobu na odchudzanie, z pewnością spotkały się z dietą paleo, której istotą jest spożywanie produktów spożywczych typowych dla jadłospisu naszych przodków.

Natomiast paleo fitness to nowy trend w świecie ćwiczeń. W tym przypadku również występuje nawiązanie do przeszłości i natury, a dokładnie do sposobu poruszania się dzikich zwierząt, jaskiniowców i małych dzieci.

Paleo fitness — ćwiczenia

Paleo fitness to tzw. dzikie ćwiczenia: poruszanie się jak zwierzęta, na przykład kot lub krab, skakanie niczym kangur, i naśladowanie naturalnych ruchów małych dzieci. Trening ten możemy przeprowadzić na świeżym powietrzu albo w domu — potrzebujemy do tego kilku metrów powierzchni w linii prostej. Oprócz ruchów nawiązujących do poruszania się dzieci i zwierząt robimy również przysiady.

Najważniejszą zasadą treningu jest zachowanie płynności pomiędzy wykonywaniem poszczególnych ruchów. Choć wydaje się on prosty, w rzeczywistości wymaga niemałego wysiłku fizycznego. Na początku wykonujemy zestaw ćwiczeń na dystansie 3 metrów i stopniowo go zwiększamy wraz ze wzrostem poziomu zaawansowania. Na trening najlepiej przeznaczyć 30 minut 2–3 razy w tygodniu (oprócz zobrazowanych poniżej ćwiczeń możemy praktykować kangurze lub zajęcze podskoki).

2 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — ćwiczenie pierwsze

Pierwsze ćwiczenie paleo to zakradanie się niczym niedźwiedź — ze zmiennym tempem, raz szybko, raz powoli:

3 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — ćwiczenie drugie

Przechodzimy do naśladowania ruchów królika:

4 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — ćwiczenie trzecie

Następnie poruszamy się jak krab — na dwóch nogach i rękach w tył:

5 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — ćwiczenie czwarte

Czas na powrót do dzieciństwa. Wspinamy się na ławkę lub krzesło tak, jak robiliśmy to, gdy byliśmy małymi dziećmi:

6 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — efekty

Efektem paleo fitnessu (treningu z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała) jest zredukowanie tkanki tłuszczowej na brzuchu, wzmocnienie mięśni całego ciała (angażuje on wszystkie partie mięśniowe) i wysmuklenie sylwetki. Ponadto poprawie ulega siła, wytrzymałość i wydolność organizmu.

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Przytul się :) Ćwiczenia wzmacniające łydki Tomasz Choiński – prawa ręka Ewy Chodakowskiej Fakty i mity na temat jogi Trening lekarstwem na stres INTELEKTUALNY FERMENT Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Triaction by Triumph - kolekcja idealna, dla każdej aktywnej kobiety Zalety aqua aerobiku Siniak a rak Nie robisz postępów? Tu może leżeć twój podstawowy problem. Zasada systematyczności treningu Dlaczego warto wykonywać damskie pompki?