Paleo fitness - zasady, ćwiczenia i efekty

Paleo fitness oznacza powrót do natury. Jest treningiem z wykorzystaniem masy własnego ciała, którego poszczególne ćwiczenia imitują ruchy dzieci lub zwierząt. Efektem paleo fitnessu jest wysmuklenie sylwetki, wzmocnienie mięśni i zredukowanie tkanki tłuszczowej.

Podziel się:

Paleo fitness — zasady

Osoby, które poszukują skutecznego sposobu na odchudzanie, z pewnością spotkały się z dietą paleo, której istotą jest spożywanie produktów spożywczych typowych dla jadłospisu naszych przodków.

Natomiast paleo fitness to nowy trend w świecie ćwiczeń. W tym przypadku również występuje nawiązanie do przeszłości i natury, a dokładnie do sposobu poruszania się dzikich zwierząt, jaskiniowców i małych dzieci.

Paleo fitness — ćwiczenia

Paleo fitness to tzw. dzikie ćwiczenia: poruszanie się jak zwierzęta, na przykład kot lub krab, skakanie niczym kangur, i naśladowanie naturalnych ruchów małych dzieci. Trening ten możemy przeprowadzić na świeżym powietrzu albo w domu — potrzebujemy do tego kilku metrów powierzchni w linii prostej. Oprócz ruchów nawiązujących do poruszania się dzieci i zwierząt robimy również przysiady.

Najważniejszą zasadą treningu jest zachowanie płynności pomiędzy wykonywaniem poszczególnych ruchów. Choć wydaje się on prosty, w rzeczywistości wymaga niemałego wysiłku fizycznego. Na początku wykonujemy zestaw ćwiczeń na dystansie 3 metrów i stopniowo go zwiększamy wraz ze wzrostem poziomu zaawansowania. Na trening najlepiej przeznaczyć 30 minut 2–3 razy w tygodniu (oprócz zobrazowanych poniżej ćwiczeń możemy praktykować kangurze lub zajęcze podskoki).

2 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — ćwiczenie pierwsze

Pierwsze ćwiczenie paleo to zakradanie się niczym niedźwiedź — ze zmiennym tempem, raz szybko, raz powoli:

3 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — ćwiczenie drugie

Przechodzimy do naśladowania ruchów królika:

4 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — ćwiczenie trzecie

Następnie poruszamy się jak krab — na dwóch nogach i rękach w tył:

5 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — ćwiczenie czwarte

Czas na powrót do dzieciństwa. Wspinamy się na ławkę lub krzesło tak, jak robiliśmy to, gdy byliśmy małymi dziećmi:

6 z 7Źródło: youtube.com

Paleo fitness — efekty

Efektem paleo fitnessu (treningu z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała) jest zredukowanie tkanki tłuszczowej na brzuchu, wzmocnienie mięśni całego ciała (angażuje on wszystkie partie mięśniowe) i wysmuklenie sylwetki. Ponadto poprawie ulega siła, wytrzymałość i wydolność organizmu.

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Koci grzbiet. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie kręgosłupa "Bareczki sztos", "więcej mięsa". Niesamowita metamorfoza polskiej fitnesski Motywacja do treningu. "Nie mam czasu" - to popularna wymówka Skąd się bierze ból pleców? Jak walczyć z bólem pleców w dolnym odcinku? Nigdy nie jest za późno na zmianę. Niesamowita metamorfoza 74-latki Trening w domu - jaki sprzęt się sprawdzi? Drabinka gimnastyczna w Twoim domu Wystarczyło pół roku. Niewiarygodne, jak zmieniło się ciało Polki! Trening mięśni brzucha bez brzuszków? Natalia Tober udowodniła, że to możliwe Zaczynasz pracować nad mięśniami brzucha? Znany kulturysta ma dla ciebie zestaw ćwiczeń BE FIT MOM, czyli mama, dziecko i... wózek! Joga pomogła jej pokonać chorobę psychiczną

Popularne w tym tygodniu:

Im starszy, tym lepszy. 53-latek pokazał klatę O takich pośladkach marzy wiele kobiet. Ona jest dla nich wzorem! Kuszące nagranie byłej Miss Polski. Zdradziła swój sekret Mały wśród dużych. "Cyborg" z Rosji straszy rywali Pośladki sztos! Świetne zdjęcie polskiej trenerki Kolejny wielki sukces Polki. Powalczy o kolejny medal Na siłownię zaczęła chodzić jako 29-latka. Pokazała teraz swoje ciało Seksowne zdjęcie polskiej fitnesski. Fani oniemieli, gdy zobaczyli ją topless Co za forma! Piękna fitnesska zdradziła, co prowadzi ją do sukcesów