123RF

Te ćwiczenia z kettlami dadzą ci wycisk!

Kettlebell to sporych rozmiarów ciężarki w kształcie kuli ze specjalną rączką. Z ich pomocą można wykonać mocny trening wytrzymałościowo-siłowy. Robiony regularnie przyniesie efekty w postaci wzmocnionych mięśni brzucha, nóg, ramion.

Kettli nie należy się bać. Owszem, mogą wyglądać trochę przerażająco — szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem. Ci zaprawieni w boju mogą już je znać. Kettlebell są bowiem doskonałym narzędziem, gdy fitness zaczyna nam nie wystarczać.

Jak zmienić swoje życie?

Od typowych hantli kettle różnią się tym, że mają przesunięty środek ciężkości, a to z kolei wymusza ciągłe trzymanie balansu ciała i prawidłowej pozycji. Dzięki temu podczas treningu z kettlami pracuje każdy, nawet najmniejszy, mięsień ciała.

Swing — to podstawowy ruch podczas treningu z "czajnikami". Najbardziej rozpowszechniona jest jego rosyjska wersja. Trenujący trzyma odważnik oburącz i zaczyna nim huśtać. Ruch zaczyna się między nogami, a następnie kettle kierowany jest ku górze, do momentu aż ręce będą wyprostowane na wysokości klatki piersiowej.

"Czajniki", bo tak potocznie mówi się o kettlebell, w regularnym treningu pomogą rozbudować tkankę mięśniową. Wzmocnią mięśnie brzucha, nóg, ramion, kręgosłupa. Ważne jednak, by stosować je z umiarem i w prawidłowy sposób. Jak to robić? Obejrzyj filmik.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Pozycje jogi, które sprawią, że będziesz lepszym biegaczem Jak ćwiczyć jogę w domu? Ćwiczysz codziennie? Nie marnuj czasu! Arginina dla sportowców. Naturalne źródła, efekty stosowania i skutki uboczne 4 najlepsze sporty dla kobiet Euro 2016: oglądasz, grasz, jesz? Pamiętasz o kaloriach? Trening piramidalny - zasady, przykładowy plan, zalety Na czym polega niedomykalność zastawki aortalnej? Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej Poznaj zasady treningu metodą Tabata Rodzaje ekspanderów do ćwiczeń fitness Przysiady – prawidłowe wykonanie

Popularne w tym tygodniu:

Trening pośladków. Trzy skuteczne ćwiczenia na jędrne i zgrabne pośladki Dieta kobiety trenującej