123RF

Te ćwiczenia z kettlami dadzą ci wycisk!

Kettlebell to sporych rozmiarów ciężarki w kształcie kuli ze specjalną rączką. Z ich pomocą można wykonać mocny trening wytrzymałościowo-siłowy. Robiony regularnie przyniesie efekty w postaci wzmocnionych mięśni brzucha, nóg, ramion.

Kettli nie należy się bać. Owszem, mogą wyglądać trochę przerażająco — szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem. Ci zaprawieni w boju mogą już je znać. Kettlebell są bowiem doskonałym narzędziem, gdy fitness zaczyna nam nie wystarczać.

Jak zmienić swoje życie?

Od typowych hantli kettle różnią się tym, że mają przesunięty środek ciężkości, a to z kolei wymusza ciągłe trzymanie balansu ciała i prawidłowej pozycji. Dzięki temu podczas treningu z kettlami pracuje każdy, nawet najmniejszy, mięsień ciała.

Swing — to podstawowy ruch podczas treningu z "czajnikami". Najbardziej rozpowszechniona jest jego rosyjska wersja. Trenujący trzyma odważnik oburącz i zaczyna nim huśtać. Ruch zaczyna się między nogami, a następnie kettle kierowany jest ku górze, do momentu aż ręce będą wyprostowane na wysokości klatki piersiowej.

"Czajniki", bo tak potocznie mówi się o kettlebell, w regularnym treningu pomogą rozbudować tkankę mięśniową. Wzmocnią mięśnie brzucha, nóg, ramion, kręgosłupa. Ważne jednak, by stosować je z umiarem i w prawidłowy sposób. Jak to robić? Obejrzyj filmik.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

"Prosty kołek z nabitymi barkami". Polska gwiazda pokazała, jak wyglądała 7 lat temu Nowy nieoficjalny rekord w wyciskaniu. Julius Maddox coraz bliżej osiągnięcia magicznej granicy Muzyka motywacyjna do ćwiczeń - jak działa i komu jest polecana? "Piękna, młoda, mądra...". Obłędne zdjęcie polskiej mistrzyni fitness Ujawniła wiadomość od hejtera. "Jestem mu bardzo wdzięczna" Pompki na biceps i triceps - jak je robić? Jak ćwiczą gwiazdy? Trening na jędrne pośladki i smukłe nogi. Tak ćwiczy Alicja Janowicz Pokazała brzuch na plaży. "Hiszpańska Wojowniczka" znowu budzi kontrowersje Rzecz się ma o zazdrości… To jeden z najczęściej popełnianych błędów podczas ćwiczeń. Znana trenerka pokazała, jak go unikać Nowe funkcjonalności w QCZAJfitness - unikalnej platformie z treningami on-line

Popularne w tym tygodniu:

To nie jest fotomontaż! "Jej nogi są twarde jak skała" Polski trener robi furorę. "Dzik" Lil Masti pozuje w samym bikini. "Forma życia" Motywacja do treningu - jak ją znaleźć? Jak zacząć ćwiczyć? Legginsy sportowe - jak dobrać je do swojej sylwetki? "Jedyna królowa". Tylko popatrz na jej nogi Polka zachwyca na Dominikanie. Zobacz, co zrobiła na wakacjach