123RF

Te ćwiczenia z kettlami dadzą ci wycisk!

Kettlebell to sporych rozmiarów ciężarki w kształcie kuli ze specjalną rączką. Z ich pomocą można wykonać mocny trening wytrzymałościowo-siłowy. Robiony regularnie przyniesie efekty w postaci wzmocnionych mięśni brzucha, nóg, ramion.

Kettli nie należy się bać. Owszem, mogą wyglądać trochę przerażająco — szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem. Ci zaprawieni w boju mogą już je znać. Kettlebell są bowiem doskonałym narzędziem, gdy fitness zaczyna nam nie wystarczać.

Jak zmienić swoje życie?

Od typowych hantli kettle różnią się tym, że mają przesunięty środek ciężkości, a to z kolei wymusza ciągłe trzymanie balansu ciała i prawidłowej pozycji. Dzięki temu podczas treningu z kettlami pracuje każdy, nawet najmniejszy, mięsień ciała.

Swing — to podstawowy ruch podczas treningu z "czajnikami". Najbardziej rozpowszechniona jest jego rosyjska wersja. Trenujący trzyma odważnik oburącz i zaczyna nim huśtać. Ruch zaczyna się między nogami, a następnie kettle kierowany jest ku górze, do momentu aż ręce będą wyprostowane na wysokości klatki piersiowej.

"Czajniki", bo tak potocznie mówi się o kettlebell, w regularnym treningu pomogą rozbudować tkankę mięśniową. Wzmocnią mięśnie brzucha, nóg, ramion, kręgosłupa. Ważne jednak, by stosować je z umiarem i w prawidłowy sposób. Jak to robić? Obejrzyj filmik.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Fitness z historią w tle Niepisane zasady na siłowni Brazylijskie pośladki – trening, dieta Poranek zawsze jest mądrzejszy od wieczora… Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Stretching Fakty i mity na temat jogi Choroby, które mają wpływ na kondycję serca Lubię…bez filtra Ciesz się słońcem w mieście! Krótki, intensywny i zabawny trening P90X3 Fitbit Charge 2 — jeden z najciekawszych fitness trackerów