123RF

Te ćwiczenia z kettlami dadzą ci wycisk!

Kettlebell to sporych rozmiarów ciężarki w kształcie kuli ze specjalną rączką. Z ich pomocą można wykonać mocny trening wytrzymałościowo-siłowy. Robiony regularnie przyniesie efekty w postaci wzmocnionych mięśni brzucha, nóg, ramion.

Kettli nie należy się bać. Owszem, mogą wyglądać trochę przerażająco — szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem. Ci zaprawieni w boju mogą już je znać. Kettlebell są bowiem doskonałym narzędziem, gdy fitness zaczyna nam nie wystarczać.

Jak zmienić swoje życie?

Od typowych hantli kettle różnią się tym, że mają przesunięty środek ciężkości, a to z kolei wymusza ciągłe trzymanie balansu ciała i prawidłowej pozycji. Dzięki temu podczas treningu z kettlami pracuje każdy, nawet najmniejszy, mięsień ciała.

Swing — to podstawowy ruch podczas treningu z "czajnikami". Najbardziej rozpowszechniona jest jego rosyjska wersja. Trenujący trzyma odważnik oburącz i zaczyna nim huśtać. Ruch zaczyna się między nogami, a następnie kettle kierowany jest ku górze, do momentu aż ręce będą wyprostowane na wysokości klatki piersiowej.

"Czajniki", bo tak potocznie mówi się o kettlebell, w regularnym treningu pomogą rozbudować tkankę mięśniową. Wzmocnią mięśnie brzucha, nóg, ramion, kręgosłupa. Ważne jednak, by stosować je z umiarem i w prawidłowy sposób. Jak to robić? Obejrzyj filmik.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Co to jest trening AMRAP? Dlaczego warto go praktykować? Idealny trening całego ciała. Potrzebne tylko hantle i guma "Sztanga poszła w ruch". Ewa Jagielska ostro trenuje 5 ćwiczeń, które wykonasz z dzieckiem Koronawirus. "Mięśnie palą od samego patrzenia". Adam Kszczot i trening brzucha Chcesz mieć klatkę piersiową jak kulturysta? Spróbuj treningów z gumami oporowymi Guma do ćwiczeń - co daje, jaki kolor wybrać, jak zrobić trening oporowy? Wszystko zależy od Ciebie! Cz.2 ost. Jak wrócić do formy po wakacjach? Kiedy wymienić sportową garderobę? Anita Bekus robi wszystko, by zostać w formie. Trenuje MMA w piwnicy Trening 3x3x30 - zasady, efekty, ćwiczenia na nogi i brzuch

Popularne w tym tygodniu:

Mariusz Pudzianowski pokazał swój trening bicepsów. "Same nie urosną" Medalowe żniwa Polaków podczas mistrzostw Europy w kulturystyce. Mamy powody do radości Ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn w domu. Liczy się regularność i kolejność wykonywanych sekwencji Masz 20 wolnych minut? Tyle potrzeba na trening na uda i pośladki od Moniki Kołakowskiej Ćwiczenia na górne partie pośladków. Trening od znanej fitnesski Trening całego ciała? Massy Arias pokazuje, jak ćwiczyć Sposób na szybkie spalenie tkanki tłuszczowej. Postaw na trening HIIT Lordoza lędźwiowa - co to jest? Przyczyny, objawy, leczenie i ćwiczenia Intensywny trening od znanej fitnesski. Tylko dla zaawansowanych! Trening obwodowy na całe ciało od pięknej trenerki fitness. Dwa rodzaje Ćwiczenia na mięsień czworogłowy uda. Trening idealny do wykonania w domu Rozgrzewka ważnym elementem treningu. Spróbuj tych ćwiczeń odcinka piersiowego