Stepy do ćwiczeń – czy dla każdego?

Każdy fitness club w swoim wyposażeniu posiada stepy do ćwiczeń. Skąd tak duża popularność tego sprzętu? Ponieważ stepy to możliwość wykonywania około 250 różnych kombinacji, które są odpowiednio dopasowane nie tylko do możliwości fizycznych trenującego, ale przede wszystkim do głównych założeń planu treningowego. Najczęściej ćwiczenia wykonywane na stepie poprzedzają ćwiczenia oddechowe. Trening pozwala na uzyskanie nie tylko szczupłej sylwetki, ale także ma pozytywny wpływ na kondycję trenującego.

Źródło: 123RF

Jak ćwiczyć na stepie?

Stepy zyskały popularność kilkanaście lat temu w Ameryce. Jest to platforma, której wysokość można regulować według uznania i potrzeb osoby trenującej. Całość składa się z płyt, które można zdejmować czy dodawać. Treningi odbywają się przy rytmicznej muzyce. Jakie są ćwiczenia najczęściej wykonywane na stepie?

  • Step z podnoszeniem kolana.
  • Step z wykopem.
  • Step z dołu do góry.
  • Step z boku na bok.
  • Step z dotknięciem.
  • Step z wypadem.

Pierwsze ćwiczenie. Stajemy naprzeciwko stepu i stawiamy na nim prawą nogę, a następnie podnosimy jak najwyżej lewe kolano. Ze stepu schodzimy najpierw nogą lewą, a następnie prawą. Po wykonaniu całej sekwencji zmieniamy nogę i wszystko powtarzamy.

Drugie ćwiczenie. Stawiamy najpierw prawą, potem lewą nogę i wykonujemy wykop do przodu. Ze stepu schodzimy nogą lewą. Należy zmieniać nogi w trakcie wchodzenia i oczywiście schodzenia. Sekwencję powtarzamy tyle razy, ile uważamy, że damy radę.

Jak wymodelować sylwetkę?


Trzecie ćwiczenie. Na stepie stawiamy na początek nogę prawą i dostawiamy lewą. Później schodzimy prawą nogą, a następnie lewą. Sekwencję powtarzamy kilka razy.

Czwarte ćwiczenie. Stajemy z boku platformy i stawiamy nogę prawą, następnie dołączamy lewą. Następnie schodzimy po drugiej stronie platformy także z boku. Ćwiczenie można powtórzyć.

Piąte ćwiczenie. Trzeba stanąć przed platformą, a następnie postawić nogę prawą, a nogą lewą tylko go dotykać – po tej sekwencji zmieniamy nogi.

Szóste ćwiczenie. Noga prawa musi być zgięta w taki sposób, aby pod kolanem utworzył się kąt prosty, a lewa noga powinna być wypchnięta maksymalnie do tyłu. Nogi powinny być zmieniane w jak najszybszym tempie.

Kto może trenować na stepie?

Trening na stepie odradzany jest osobom, które mają problemy ze stawami, ponieważ zestawy ćwiczeń mogą je obciążać. Nie poleca się tego treningu osobom, które miały w przeszłości złamania czy zwichnięcia, chyba że kontuzja była dawno i nie była zbyt złożona. W takim przypadku można trenować, ale należy zmniejszyć intensywność wykonywanych ćwiczeń. Jakie są zalety treningu na platformie?

  • Usprawnienie pracy układu sercowo-naczyniowego.
  • Szybsza redukcja tkanki tłuszczowej.
  • Poprawa ogólnej kondycji fizycznej trenującego.
  • Przyrost masy mięśniowej nóg i pośladków.
  • Większa sprężystość sylwetki.
  • To trening wytrzymałościowy.
  • Ćwiczenia mogą być połączone z elementami tańca.
  • Ćwiczenia mogą być wykonywane nie tylko na profesjonalnej sali do ćwiczeń, ale także w domu, np. przy filmie instruktażowym.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Leczenie nadciśnienia a udar Skuteczne leczenie nadciśnienia Zapalenie mięśni – przyczyny, objawy, leczenie Sprzęt fitness do ćwiczeń w domu Rodzaje nadciśnienia Sposoby na szczupłe nogi Wirus cytomegalii a nadciśnienie Sposoby na ból mięśni Skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch Przyczyny i profilaktyka nagłego zgonu sercowego Poznaj skuteczne ćwiczenia na uda Ból mięśni – skąd się bierze? Pilates – ćwiczenia na płaski brzuch i boczki Skurcze a chromanie przestankowe Joga a ciąża Na czym polega niedomykalność zastawki aortalnej? Naturalne metody na ból kręgosłupa Joga i pilates – idealne połączenie Jakie ćwiczenia na pośladki wybrać?

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity