Obalamy mity na temat płaskiego brzucha

Marząc o płaskim brzuchu, wypróbowałaś już niemal każdą metodę, jednak efekty nadal są mizerne? Być może dzieje się tak dlatego, że wierzysz w powszechne mity, przez co osiągnięcie założonego celu jest po prostu niemożliwe. Przedstawiamy najczęściej powtarzane kłamstwa na temat pozornie najlepszych sposobów na płaski brzuch.

Nie osiągniesz płaskiego brzucha, stosując tabletki odchudzające

Nie osiągniesz płaskiego brzucha, stosując tabletki odchudzające (123rf)

Im więcej brzuszków, tym bardziej płaski brzuch

Brzuszki mogą pomóc wzmocnić mięśnie, jednak nie sprawią, że po krótkim czasie będziesz mogła pochwalić się sześciopakiem, a brzuch stanie się płaski, chyba że zaczniesz wykonywać dodatkowo ćwiczenia spalające tłuszcz.

Godny polecenia jest trening kardio połączony z odpowiednią dietą. Redukcja tkanki tłuszczowej możliwa jest tylko dzięki trzem elementom: brzuszkom, zmniejszeniu ilości spożywanych posiłków i wykonywaniu podstawowych ćwiczeń angażujących różne partie ciała.

6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Najlepszym sposobem na płaski brzuch jest głód

To przeświadczenie towarzyszy wielu osobom, które drastycznie zmniejszają ilość przyjmowanego jedzenia. Chociaż może się to przyczynić do redukcji tkanki tłuszczowej, efekt nie będzie długotrwały, a w dodatku postępując w ten sposób, poważnie możemy zaszkodzić swojemu ciału.

Niskokaloryczna dieta przyczynia się do spowolnienia metabolizmu. Pozbawiamy nasz organizm cennych składników odżywczych, których potrzebuje, by procesy trawienne mogły zachodzić we właściwy sposób. Co więcej, zaczyna brakować nam energii do wykonywania pracy, nie mówiąc już o ćwiczeniach.

Węglowodany są największym wrogiem

Powszechnie uważa się, że aby osiągnąć płaski brzuch, węglowodany powinny zostać wyeliminowane z diety. To oczywiście nieprawda, ważne jest jednak, by wybrać odpowiedni ich rodzaj.

Trening brzucha


Najbardziej wartościowe są węglowodany obecne w produktach pełnoziarnistych o niskim indeksie glikemicznym, które zawierają dodatkowo cenne włókna wspierające pracę jelit i zapobiegające wzdęciom.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Należy sięgać wyłącznie po produkty beztłuszczowe

Próbując osiągnąć swój cel, wiele pań sięga wyłącznie po produkty o niskiej zawartości tłuszczu, wierząc, że tylko w ten sposób zmniejszy ilość przyjmowanych kalorii.

Niestety, często zawierają one duże ilości szkodliwych cukrów nadających im lepszy smak, przez co w rzeczywistości są o wiele bardziej kaloryczne niż produkty zawierające lipidy.

Pamiętajmy, że nie wszystkie tłuszcze działają na naszą niekorzyść. Jednonienasycone, zawarte np. w oliwie z oliwek czy orzechach, są naszemu organizmowi potrzebne i przyjmowane w umiarkowanych ilościach mogą pomóc w utracie wagi.

Najskuteczniejszym sposobem na płaski brzuch są pigułki

Na rynku znajdziemy dziesiątki najróżniejszych tabletek, o których cudownym działaniu przekonują producenci. Tak naprawdę to tylko strata pieniędzy – żadne z nich nie zapewnią długotrwałej utraty masy ciała, a często mogą nam jedynie zaszkodzić.

Wszelkie sposoby, dzięki którym w krótkim czasie można zyskać figurę modelki, to po prostu kłamstwo. Jest to możliwe tylko dzięki odpowiedniej diecie i regularnej aktywności fizycznej.

Nie dajmy się zwieść cudownym metodom, które narażają nasz organizm na szwank i zamiast przybliżać – oddalają od upragnionego celu. Próbując zgubić zbędne kilogramy, nie straćmy głowy i pamiętajmy, że zasada „cel uświęca środki” nie zawsze działa na naszą korzyść.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Przysiady – prawidłowe wykonanie 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Ćwicz dla wspaniałego seksu! 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Nie marnuj pieniędzy! Zmień przedmioty codziennego użytku w sprzęt do ćwiczeń 8 najzdrowszych pozycji seksualnych Seks - zaskakujące korzyści z seksu Interwał czy aeroby? Co skuteczniejsze? Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Życie zaczyna się po 40! Kiedy odpuścić trening?

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”