Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny

Jogging nie bez powodu jest jedną z najchętniej wybieranych przez Polaków form aktywności. Jest mniej wymagający niż zaawansowane ćwiczenia na siłowni, a jednocześnie pozwala utrzymać ciało w zdrowiu i świetnej kondycji. Niezależnie od tego, czy uprawiamy go na świeżym powietrzu, czy wolimy bieżnię, wystarczy nieco zmodyfikować jego formę, by spalać kalorie o wiele bardziej efektywnie, nawet przez dobę po zakończeniu ćwiczeń.

Bieg na bieżni

Bieg na bieżni (123rf)

Trening tego typu przeznaczony jest dla osób, które pragną zmaksymalizować osiągane efekty i nie boją się wyzwań. Trudność polega na zmianie kąta nachylenia podłoża. Zamiast zwykłej bieżni wybieramy tę z regulowanym blatem treningowym, osiągającą wychylenie do 15 proc. Biegamy zatem „pod górkę”.

Jak ćwiczyć, by rezultaty były jak najszybciej widoczne?

Średnia prędkość biegu powinna pozostać umiarkowana. Biegnijmy w takim tempie, by móc swobodnie prowadzić rozmowę, ok. 3,5–4,2 mph, czyli w granicach 5–6 km/h. Stabilne tempo biegu przeplatamy z biegiem przyspieszonym o ok. 0,3 km/h (faza wyzwania) oraz spowolnionym o ok. 0,8 km/h (faza regularna), co pozwoli nam złapać oddech.

Zaczynamy od marszu na powierzchni płaskiej. Po takiej rozgrzewce pochylamy bieżnię o 1 proc i kontynuujemy marsz przez 3 minuty. Zaczynamy trening właściwy – na kolejne 2,5 minuty wchodzimy w fazę biegu stabilnego, a następnie na 30 sekund w fazę wyzwania. Po takiej dwuetapowej turze ponownie zwiększamy odchylenie bieżni o 1 proc. i powtarzamy czynność do momentu osiągnięcia odchylenia 10-procentowego. Od tej pory rezygnujemy z fazy stabilnej, a fazę wyzwania przeplatamy z nieco mniej intensywną fazą regularną.

Bądź lepszym biegaczem


Po osiągnięciu maksymalnego odchylenia (15 proc.) zaczynamy stopniowo je zmniejszać – o 2 proc. co dwie minuty. Przez pierwsze 4 minuty pozostajemy w fazie biegu regularnego. Następnie, do momentu wypoziomowania bieżni – w fazie wyzwania.

Cały trening zajmuje 56 minut. Wystarczy powtarzać go trzy razy w tygodniu, by po krótkim czasie zauważyć efekty. Są one widoczne dość szybko, zwłaszcza że proces spalania tkanki tłuszczowej nie kończy się wraz z zejściem z bieżni, a trwa nawet całą dobę.

Jeżeli nie mamy dostępu do sprzętu tego typu, z powodzeniem możemy trenować na niezbyt pochyłym wzniesieniu.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przysiady – prawidłowe wykonanie

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa Trening na redukcję – zasady, plan treningowy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM