Obalamy mity na temat płaskiego brzucha

Marząc o płaskim brzuchu, wypróbowałaś już niemal każdą metodę, jednak efekty nadal są mizerne? Być może dzieje się tak dlatego, że wierzysz w powszechne mity, przez co osiągnięcie założonego celu jest po prostu niemożliwe. Przedstawiamy najczęściej powtarzane kłamstwa na temat pozornie najlepszych sposobów na płaski brzuch.

Nie osiągniesz płaskiego brzucha, stosując tabletki odchudzające

Nie osiągniesz płaskiego brzucha, stosując tabletki odchudzające (123rf)

Im więcej brzuszków, tym bardziej płaski brzuch

Brzuszki mogą pomóc wzmocnić mięśnie, jednak nie sprawią, że po krótkim czasie będziesz mogła pochwalić się sześciopakiem, a brzuch stanie się płaski, chyba że zaczniesz wykonywać dodatkowo ćwiczenia spalające tłuszcz.

Godny polecenia jest trening kardio połączony z odpowiednią dietą. Redukcja tkanki tłuszczowej możliwa jest tylko dzięki trzem elementom: brzuszkom, zmniejszeniu ilości spożywanych posiłków i wykonywaniu podstawowych ćwiczeń angażujących różne partie ciała.

6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Najlepszym sposobem na płaski brzuch jest głód

To przeświadczenie towarzyszy wielu osobom, które drastycznie zmniejszają ilość przyjmowanego jedzenia. Chociaż może się to przyczynić do redukcji tkanki tłuszczowej, efekt nie będzie długotrwały, a w dodatku postępując w ten sposób, poważnie możemy zaszkodzić swojemu ciału.

Niskokaloryczna dieta przyczynia się do spowolnienia metabolizmu. Pozbawiamy nasz organizm cennych składników odżywczych, których potrzebuje, by procesy trawienne mogły zachodzić we właściwy sposób. Co więcej, zaczyna brakować nam energii do wykonywania pracy, nie mówiąc już o ćwiczeniach.

Węglowodany są największym wrogiem

Powszechnie uważa się, że aby osiągnąć płaski brzuch, węglowodany powinny zostać wyeliminowane z diety. To oczywiście nieprawda, ważne jest jednak, by wybrać odpowiedni ich rodzaj.

Trening brzucha


Najbardziej wartościowe są węglowodany obecne w produktach pełnoziarnistych o niskim indeksie glikemicznym, które zawierają dodatkowo cenne włókna wspierające pracę jelit i zapobiegające wzdęciom.

Należy sięgać wyłącznie po produkty beztłuszczowe

Próbując osiągnąć swój cel, wiele pań sięga wyłącznie po produkty o niskiej zawartości tłuszczu, wierząc, że tylko w ten sposób zmniejszy ilość przyjmowanych kalorii.

Niestety, często zawierają one duże ilości szkodliwych cukrów nadających im lepszy smak, przez co w rzeczywistości są o wiele bardziej kaloryczne niż produkty zawierające lipidy.

Pamiętajmy, że nie wszystkie tłuszcze działają na naszą niekorzyść. Jednonienasycone, zawarte np. w oliwie z oliwek czy orzechach, są naszemu organizmowi potrzebne i przyjmowane w umiarkowanych ilościach mogą pomóc w utracie wagi.

Najskuteczniejszym sposobem na płaski brzuch są pigułki

Na rynku znajdziemy dziesiątki najróżniejszych tabletek, o których cudownym działaniu przekonują producenci. Tak naprawdę to tylko strata pieniędzy – żadne z nich nie zapewnią długotrwałej utraty masy ciała, a często mogą nam jedynie zaszkodzić.

Wszelkie sposoby, dzięki którym w krótkim czasie można zyskać figurę modelki, to po prostu kłamstwo. Jest to możliwe tylko dzięki odpowiedniej diecie i regularnej aktywności fizycznej.

Nie dajmy się zwieść cudownym metodom, które narażają nasz organizm na szwank i zamiast przybliżać – oddalają od upragnionego celu. Próbując zgubić zbędne kilogramy, nie straćmy głowy i pamiętajmy, że zasada „cel uświęca środki” nie zawsze działa na naszą korzyść.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Co pić po treningu? Oto shaki regeneracyjne polecane przez Annę Lewandowską Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Rozgrzewka z Ewą Chodakowską - rola, ćwiczenia Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ?