5 sposobów, aby pozbyć się boczków

Tkanka tłuszczowa odkłada się w różnych miejscach – u kobiet najczęściej na brzuchu, udach, a także w okolicach talii tworząc tzw. „boczki”. Fałdki nie są atrakcyjne i estetyczne, dlatego większość z nas pragnie szybko się ich pozbyć. Jak to zrobić?

123RF

Po pierwsze – ćwiczenia aerobowe

Chociaż mogłoby się wydawać, że trening na boczki należy rozpocząć od ćwiczeń modelujących newralgiczne strefy, to tak naprawdę lepiej zacząć od kardio. Jazda na rowerze, pływanie, bieganie, skakanka – każda dyscyplina, która sprawia, że serce szybciej bije sprawdzi się w walce z boczkami. Treningi kardio pozwalają schudnąć i zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej, a dzięki temu zmniejszają się obwody wszędzie, również w talii.

Zobacz też: Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń?

Po drugie – interwały

Niestety, same ćwiczenia aerobowe mogą okazać się niewystarczające. Trening interwałowy to sprawdzony sposób na redukcję tkanki tłuszczowej, zwłaszcza na brzuchu. Jak ćwiczyć interwały? Polega to na przeplataniu ćwiczeń o dużej intensywności z umiarkowanymi. Podczas biegania spróbuj 30 sekund sprintu, a przez kolejne pół minuty biegnij truchtem. Powtórz kilka serii w ciągu jednego treningu, a wkrótce zapomnisz o „boczkach”.

Po trzecie – modelowanie

Trening siłowy to za mało, aby schudnąć i wyrzeźbić talię, ale w połączeniu z kardio, może przynieść świetne rezultaty. Skup się na ćwiczeniach modelujących brzuch – w ten sposób wzmocnisz mięśnie i wysmuklisz talię.

Zobacz też: Kolor ma znaczenie. Fioletowe warzywa i owoce w zdrowej diecie

Po czwarte – unikaj „śmieciowego” jedzenia

Cudów nie ma – jeśli pozwalasz sobie na frytki, ciastka, burgery i słone przekąski, nie uda ci się pozbyć boczków. Przetworzona żywność zawiera duże ilości tłuszczu, soli oraz cukru, czyli składników, które prowadzą do przybierania na wadze. Przybywa tkanki tłuszczowej, która najczęściej kumuluje się właśnie na brzuchu i biodrach. Walkę z „boczkami” rozpocznij od rewolucji w kuchni – jedz więcej białka oraz produktów bogatych w błonnik, nie zapominaj o wodzie mineralnej oraz świeżych warzywach i owocach.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Po piąte – jedz borówki

Dlaczego akurat jagody? To potwierdzone naukowo – borówki pomagają pozbyć się tłuszczu z centralnej części ciała. Naukowcy z Uniwersytetu w Michigan twierdzą, że jedząc te owoce, można zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej na brzuchu. Ciesz się więc smakiem borówek – można jeść je solo, dodawać do owsianki, koktajli, sałatek, jogurtu, deserów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Moda na bieganie- od czego zacząć Jazda na rowerze – trening nie tylko dla nóg Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Skuteczne nawadnianie w czasie wysiłku fizycznego Power walking – skuteczna metoda na zrzucenie zbędnych kilogramów Wprowadzenie do treningu siłowego Ale mnie to nie motywuje Zalety ćwiczeń na orbitreku Kalendarz imprez dla biegaczy długodystansowych – półmaratony, maratony i ultramaratony Jak zacząć ćwiczyć?

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty