Nie marnuj pieniędzy! Zmień przedmioty codziennego użytku w sprzęt do ćwiczeń

Fitness w domu? To możliwe! Nie musisz płacić za karnet ani kupować drogiego sprzętu, aby pracować nad ciałem. Wystarczy kilka produktów codziennego użytku, aby stworzyć swoją siłownię. Sprawdź, jak ćwiczyć w domu, by osiągać efekty.

Ćwiczenia w domu

Ćwiczenia w domu (1234rf)

Schody dla jędrnych pośladków

Spokojne chodzenie po schodach przez 30 minut pozwoli ci spalić prawie 200 kcal. Przy szybszym tempie możesz spalić nawet 1000 kcal w ciągu godziny. Jeśli chcesz naprawdę się zmęczyć, wypróbuj bieganie po schodach – to obecnie jedna z najmodniejszych dyscyplin wśród miłośników ekstremalnego joggingu.

Taka aktywność wzmacnia serce i poprawia wydolność krążeniowo-oddechową. W czasie wspinaczki kształtujesz mięśnie łydek, ud, pośladków oraz brzucha. Jeśli masz problem z cellulitem, pokochaj schody. Takie ćwiczenia świetnie ujędrniają i pozwalają spalić tkankę tłuszczową z nóg, bioder i pupy.

Schody dla jędrnych pośladków
Schody dla jędrnych pośladków

Krzesło dla wymodelowania sylwetki

Pewnie nie zdajesz sobie sprawy, jaki sprzęt do ćwiczeń posiadasz we własnym mieszkaniu. Zwykłe krzesło może ci posłużyć do treningu na wiele partii mięśni. Przedmiot ten musi spełniać tylko jeden warunek – ma być stabilny, dlatego wszelkie meble na kółkach odpadają. Ćwiczenia w domu z wykorzystaniem krzesła to sposób na wzmocnienie całego ciała, a zwłaszcza mięśni brzucha, nóg i pośladków.

W sieci znajdziesz mnóstwo instrukcji i motywujących filmików na ćwiczenia z krzesłem. My polecamy zwłaszcza nową wersję plank. Przyjmij podstawową pozycję „deski”, ale nogi oprzyj na krześle, a nie na macie. Następnie naprzemiennie przyciągaj kolana do klatki piersiowej. Zrób co najmniej 15 powtórzeń na każdą nogę i powtórz serię 3 razy. Plank z krzesłem to sposób na modelowanie mięśni brzucha, pośladków i wzmocnienie kręgosłupa.

Krzesło dla wymodelowania sylwetki
Krzesło dla wymodelowania sylwetki

Butelki z wodą na bicepsy

Trening siłowy w domu może przynieść takie same rezultaty, jak napinanie mięśni na siłowni. Butelki z wodą z powodzeniem mogą zastąpić hantle. W zależności od tego, na jakim etapie zaawansowania jesteś, możesz użyć mniejszych lub większych pojemników z wodą. Przy mało intensywnych treningach sprawdzą się butelki o pojemności 1,5 litra, ale możesz też zaopatrzyć się w duże bukłaki, w których mieści się 5 litrów płynu.

Butelki z wodą na bicepsy

Poduszki dla lepszej równowagi

Na kanapie masz kilka ozdobnych poduszek? Wykorzystaj je. Miękkie i elastyczne przedmioty mogą ci się przydać w czasie ćwiczeń na równowagę. Do takich treningów często używa się specjalnego przyrządu o nazwie bosu. To połączenie piłki do ćwiczeń i stepu, dzięki któremu można ćwiczyć balans, wzmacniać mięśnie i pracować nad wytrzymałością.

Zdziwisz się, jak trudno jest utrzymać równowagę, stojąc na miękkiej poduszce. Spróbuj pompek, podpierając dłonie na jaśku albo rób przysiady, ustawiając jedną stopę na miękkiej powierzchni, a drugą na podłodze.

Poduszki dla lepszej równowagi

Ręcznik plażowy do jogi

Nie masz maty do ćwiczeń, dlatego dbanie o sylwetkę ciągle odkładasz na później? Koniec z wymówkami – wystarczy zwykły ręcznik, aby ćwiczyć w domu. Najlepiej sprawdzi się plażowy, który zwykle jest trochę większy od standardowych ręczników kąpielowych. Trening w domu nigdy nie był tak prosty! Wystarczy włączyć płytę DVD z jogą i wygodnie ułożyć się na ręczniku. Warto rozłożyć go na wykładzinie albo dywanie – unikniesz wtedy przesuwania się i ślizgania. Zwykły ręcznik może też zastąpić taśmy do ćwiczeń.

Marzysz o kaloryferze na brzuchu, ale szkoda ci pieniędzy na karnet na siłownię?

Ćwiczenia w domu mogą przynieść takie same efekty, jeśli będziesz trenować regularnie i zdobędziesz się na kreatywność. W twoim domu jest wiele przedmiotów, których można użyć zamiast ciężarków.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Polska mistrzyni świata pokazała imponujące plecy. Internauci pod wrażeniem Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Ćwiczenia w domu bez sprzętu - dobry plan i motywacja to podstawa Trener personalny poszukiwany, czy warto? Trening interwałowy w domu. Świetny sposób na poprawę kondycji i zdrowia Jakie mięśnie ćwiczysz wykonując pompki? Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Praca siedząca a kolana Zalety jumping fitness Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - Chodakowska pomoże Ci je wysmuklić Jak zrobić szpagat? Ćwiczenie od znanej trenerki fitness pomoże ci w przygotowaniu Trening interwałowy - ćwiczysz krótko i szybko możesz schudnąć

Popularne w tym tygodniu:

Polski kulturysta wyłączony z życia. "Zawody i treningi poszły na inny plan" Pierwsze sukcesy polskiej fitnesski. Lata treningów nie poszły na marne! Były polski żużlowiec zbudował atletyczną sylwetkę. "Miał być ogień i był ogień!" Biceps ponad 50 cm? Rosyjska kulturystka opowiedziała o swoich przyzwyczajeniach żywieniowych Jak to możliwe? W pięć lat został Supermanem Ból kręgosłupa lędźwiowego - ćwiczenia, które przyniosą ulgę Nie sposób tego nie skomentować. Zobacz, jak zmieniła się sylwetka kulturysty Ostroga piętowa – przyczyny, profilaktyka i ćwiczenia Orbitrek czy rowerek - co lepsze? Który sprzęt daje lepsze efekty? Wielka gwiazda fitness pokazała, jak uczciła urodziny. Nigdy tego nie zrobiła Wpis polskiej fitnesski odbił się szerokim echem. "Nikt nie ma prawa tego robić" Siła czy kondycja? Jak pracować nad siłą i kondycją jednocześnie?