Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie?

Większość z nas niechętnie sięga po banany. Są wysokokaloryczne i bardzo słodkie, przez co zwiększają masę naszego ciała. 100g banana to 89 kcal. Jak się jednak okazuje, te żółte owoce mają też wiele zalet.

Banan

Banan (123RF)

Już średniej wielkości banan doda nam energii, zwalczy zaparcia i poprawi humor. To bogactwo składników mineralnych i witamin, które są niezbędne do prawidłowej pracy naszego organizmu.

Te owoce to prawdziwa bomba składników odżywczych. Zawierają błonnik, witaminy z grupy B, C, niacynę, miedź, cynk, fluor, selen, mangan, jod, wapń oraz fosfor. Co się stanie, gdy będziemy jedli dwa banany dziennie?

Zobacz też: Trzy dni, tydzień, miesiąc z bananem. Japońska dieta bananowa

Obniżą ciśnienie krwi i pozytywnie wpłyną na serce

W składzie bananów znajdziemy wysoki poziom potasu – składnika mineralnego, który m.in. działa odwadniająco. Oznacza to, że dzięki regularnemu spożywaniu tych owoców w naszym organizmie nie będzie zatrzymywała się zbędna woda. W 100g owocu znajduje się go aż 358mg!

Dzięki niemu banany mają pozytywny wpływ na cały układ sercowo-naczyniowy. Zmniejszają ryzyko zawału oraz zapobiegają atakom serca. Pomagają też organizmowi wydalić zbyt dużą ilość sodu, co z kolei obniża ciśnienie tętnicze krwi.

Zobacz też: Bananowe „sushi” – śniadanie, które przygotujesz w 10 minut

Pomogą na zgagę i zaparcia

W bananach, szczególnie tych niedojrzałych, znajdują się naturalne środki neutralizujące kwasy żołądkowe. To dobra wiadomość dla osób zmagających się z refluksem żołądkowo-przełykowym oraz zgagą. Owoce pobudzają też tworzenie się śluzu, który chroni ściany żołądka przed uszkodzeniami.

To bogactwo błonnika poprawiającego perystaltykę jelit. Spożywany dwa razy dziennie zapobiegnie zaparciom i wzdęciom oraz przyspieszy przemianę materii. Banan jedzony wraz z owsianką na śniadanie sprawi też, że na dłużej będziemy czuć się syci.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Zobacz też: Placuszki z banana

Dodadzą energii i poprawią humor

Banany to źródło witamin, składników mineralnych oraz węglowodanów. To właśnie dzięki tym ostatnim natychmiast po spożyciu dodają energii, która jest z nami przez długi czas.

Zawarty w nich potas zapobiega skurczom mięśni, dlatego żółte owoce polecane są sportowcom. Kolejny składnik — tryptofan jest przekształcany w organizmie w serotoninę, czyli hormon szczęścia.

Jedzenie bananów pozwoli nam więc się zrelaksować i poprawi złe samopoczucie. Wiele osób zmagających się z depresją doświadczyło znacznej poprawy, gdy spożywali je codziennie. Owoce wpływają także na poprawę koncentracji i pamięć.

Jedz owoce


Zwalczą anemię i pomogą w cukrzycy

W bananach znajduje się także żelazo – cenny składnik mineralny, który pobudza produkcję czerwonych krwinek oraz hemoglobiny. 100g owoców to 0,26mg tego minerału. Właśnie dlatego powinny je spożywać szczególnie osoby cierpiące na anemię z powodu niedoboru tego pierwiastka.

Dzięki zawartości witaminy B6, banany są też doskonałym pomysłem na przekąskę dla osób zmagających się z cukrzycą. Składnik ten bowiem reguluje stężenie glukozy we krwi.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu?

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”