Pokonaj wysokość - spróbuj slackline

Lubisz adrenalinę? Szukasz nowych wyzwań, które pozwolą ci urozmaicić treningi? Spróbuj slackline. Sztuka chodzenia po taśmie robi się coraz bardziej popularna. I co ważne – wcale nie jest trudna, a angażuje do pracy całe ciało.

Co to jest slackline?

Slickline jest pochodzącą ze Stanów Zjednoczonych sztuką chodzenia po linie. Nie daj się zwieść pozorom – wcale nie jest trudna i niedostępna. Wystarczy odrobina chęci i wysiłku. Polega ona na utrzymaniu równowagi i wykonywaniu trików na rozciągliwej taśmie, której szerokość nie przekracza 50 milimetrów.

Jak ćwiczyć na taśmie?

Ogranicza nas tylko wyobraźnia. Slackline bowiem można wykorzystać nie tylko do zwykłego spacerowania. Taśma doskonała jest do wykonywania przeróżnych ćwiczeń trenujących równowagę i koordynację ruchową. Można na niej skakać, siadać, robić przysiady – oczywiście wszystko w miarę możliwości i umiejętności.

Odmiany slackline

Wyróżniamy trzy rodzaje taśm, na których można wykonywać treningi.

Trickline – taśmę zawieszamy na wysokości kilkudziesięciu centymetrów i wykonujemy na niej akrobacje. Ta taśma jest dość elastyczna, co pozwala na wybicie się nawet do 2 metrów w górę. Można na niej wykonywać salta, stanie na jednej lub obu rękach, przysiady, podskoki.

Longline – wersja dla osób zaawansowanych. Longline polega na „spacerze” o dystansie do 150 metrów. Utrzymanie równowagi jest tutaj utrudnione ze względu na duże wahania taśmy w górę i w dół.

Highline – aby trenować highline, trzeba posiadać umiejętności alpinistyczne. Taśmę w tym przypadku rozwiesza się kilkadziesiąt metrów nad ziemią. Ze względu na ryzyko upadku, osobę trenującą zabezpiecza się specjalnymi linkami.

Czy slackline to trening dla mnie?

Wypróbuj trening slackline jeśli chcesz:

  • poprawić swoją równowagę;
  • wzmocnić mięśnie – slackline angażuje wszystkie mięśnie ciała – w tym głębokie, nóg, przykręgosłupowe;
  • odstresować się;
  • poprawić umiejętność skupienia uwagi;
  • poprawić sobie humor;
  • pokonać lęk wysokości.

Jeśli nie jesteś wielbicielem sportów ekstremalnych, ale szukasz sposobu na ciekawe spędzenie wolnego czasu: tak, slackline jest dla ciebie. Nie potrzebujesz specjalnych butów – po taśmie najczęściej chodzi się boso. Nie jest wymagany także specjalny strój – wystarczą wygodne legginsy lub spodnie.

Jeśli sztuka chodzenia po taśmie wciągnie cię na dobre, warto zainwestować we własną taśmę i akcesoria. Kupisz je już za około 150 złotych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Medalowe żniwa Polaków podczas mistrzostw Europy w kulturystyce. Mamy powody do radości Eddie Hall pobił rekord w crossficie. Jego wynik robi wrażenie Zastosowanie nitrogliceryny przy chorobie wieńcowej Pokemon Go zmusza do aktywności fizycznej Trening całego ciała? Massy Arias pokazuje, jak ćwiczyć Idealny trening pośladków do wykonania w domu. Prosto od mistrzyni Bikini 10 największych trendów fitness na 2017 rok Narodziny gwiazdy? Mała dziewczynka o wielkiej mocy! Trening interwałowy w domu Ćwiczenia na uda - odchudzające i na cellulit. 5 najlepszych ćwiczeń na uda Jak schudnąć? Nasze porady na odchudzanie! Pompki na stepperze

Popularne w tym tygodniu:

Mocne barki - ćwiczenia siłowe, wytrzymałościowe i prewencyjne Internauci w szoku. Fitnesska zaprzecza, że to przeróbka zdjęcia Siłownia w domu receptą na brak formy "Ta pasja będzie trwać jeszcze 40 lat". Odważna deklaracja 53-letniego kulturysty Ludzie myślą, że chwali się formą. Polski kulturysta podsumował ich jednym zdaniem! Pokazała pośladki po treningu. Od razu posypały się komentarze Ćwiczenia ze sztangami na siłowni - ciesz się piękną, wyrzeźbioną sylwetką "Tak, jestem uzależniona od tego". Szczere wyznanie polskiej gwiazdy Zdjęcie polskiego kulturysty robi furorę. "Nabity jak autobus do Lichenia" Znana fitnesska pokazała, jak wygląda po przebudzeniu. Internautom opadły szczęki Jak zabezpieczyć hulajnogę elektyczną? 5 ćwiczeń tybetańskich na dobry początek dnia