Pokonaj wysokość - spróbuj slackline

Lubisz adrenalinę? Szukasz nowych wyzwań, które pozwolą ci urozmaicić treningi? Spróbuj slackline. Sztuka chodzenia po taśmie robi się coraz bardziej popularna. I co ważne – wcale nie jest trudna, a angażuje do pracy całe ciało.

Co to jest slackline?

Slickline jest pochodzącą ze Stanów Zjednoczonych sztuką chodzenia po linie. Nie daj się zwieść pozorom – wcale nie jest trudna i niedostępna. Wystarczy odrobina chęci i wysiłku. Polega ona na utrzymaniu równowagi i wykonywaniu trików na rozciągliwej taśmie, której szerokość nie przekracza 50 milimetrów.

Jak ćwiczyć na taśmie?

Ogranicza nas tylko wyobraźnia. Slackline bowiem można wykorzystać nie tylko do zwykłego spacerowania. Taśma doskonała jest do wykonywania przeróżnych ćwiczeń trenujących równowagę i koordynację ruchową. Można na niej skakać, siadać, robić przysiady – oczywiście wszystko w miarę możliwości i umiejętności.

Odmiany slackline

Wyróżniamy trzy rodzaje taśm, na których można wykonywać treningi.

Trickline – taśmę zawieszamy na wysokości kilkudziesięciu centymetrów i wykonujemy na niej akrobacje. Ta taśma jest dość elastyczna, co pozwala na wybicie się nawet do 2 metrów w górę. Można na niej wykonywać salta, stanie na jednej lub obu rękach, przysiady, podskoki.

Longline – wersja dla osób zaawansowanych. Longline polega na „spacerze” o dystansie do 150 metrów. Utrzymanie równowagi jest tutaj utrudnione ze względu na duże wahania taśmy w górę i w dół.

Highline – aby trenować highline, trzeba posiadać umiejętności alpinistyczne. Taśmę w tym przypadku rozwiesza się kilkadziesiąt metrów nad ziemią. Ze względu na ryzyko upadku, osobę trenującą zabezpiecza się specjalnymi linkami.

Czy slackline to trening dla mnie?

Wypróbuj trening slackline jeśli chcesz:

  • poprawić swoją równowagę;
  • wzmocnić mięśnie – slackline angażuje wszystkie mięśnie ciała – w tym głębokie, nóg, przykręgosłupowe;
  • odstresować się;
  • poprawić umiejętność skupienia uwagi;
  • poprawić sobie humor;
  • pokonać lęk wysokości.

Jeśli nie jesteś wielbicielem sportów ekstremalnych, ale szukasz sposobu na ciekawe spędzenie wolnego czasu: tak, slackline jest dla ciebie. Nie potrzebujesz specjalnych butów – po taśmie najczęściej chodzi się boso. Nie jest wymagany także specjalny strój – wystarczą wygodne legginsy lub spodnie.

Jeśli sztuka chodzenia po taśmie wciągnie cię na dobre, warto zainwestować we własną taśmę i akcesoria. Kupisz je już za około 150 złotych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jak ćwiczyć z gumą oporową Ćwiczenia na pośladki. Oto trening, który możesz wykonać w domu Aktywność fizyczna - jak ją zwiększyć bez treningu? Ćwiczenia w biurze Aqua aerobik dla kobiet w ciąży "Podróż do góry nogami". Zobacz taniec na rękach w wykonaniu Amandy Bisk Nie lubisz biegać? Zacznij chodzić Wyzwanie niedźwiedzia. Wymagający trening bez sprzętu na całe ciało Ćwiczenia na kręgosłup Euro 2016 w liczbach Tygodniowy trening Ewy Chodakowskiej — wyzwanie bikini Efekty treningu HIIT

Popularne w tym tygodniu:

"Nigdy nie jest za późno". Polska fitnesska spełniła marzenia grubo po trzydziestce! Debiut i medal w MP Jak prawidłowy oddech poprawia odporność? Trening oddechu (WIDEO) Polska gwiazda fitness nawołuje do buntu. "Nie bójcie się mandatów" Polska fitnesska w światowej elicie! Przed występem w Las Vegas ma jeden problem Przyczyny bólu bioder. Jak zapobiegać bólowi bioder? Rodzaje pompek na klatkę - klasyczne i na uchwytach. Na jakie partie mięśni działają? "Ciężka praca opłaciła się". Tak prezentuje się najbardziej wysportowana kobieta Ameryki Ćwiczenia z gumą oporową - na brzuch, pośladki, ramiona i plecy. Jakie dają efekty? Polka kandydatką do medali mistrzostw świata. "Zrobiła sezon życia" Waży 73 kg, a w trójboju zaliczył... ponad 800 kg! Z maseczką na twarzy. Wielki wyczyn Amerykanina Co jeść po treningu cardio, rowerowym i siłowym? Ćwiczenia na klatkę piersiową – wszystko co powinieneś wiedzieć