Pokonaj wysokość - spróbuj slackline

Lubisz adrenalinę? Szukasz nowych wyzwań, które pozwolą ci urozmaicić treningi? Spróbuj slackline. Sztuka chodzenia po taśmie robi się coraz bardziej popularna. I co ważne – wcale nie jest trudna, a angażuje do pracy całe ciało.

Co to jest slackline?

Slickline jest pochodzącą ze Stanów Zjednoczonych sztuką chodzenia po linie. Nie daj się zwieść pozorom – wcale nie jest trudna i niedostępna. Wystarczy odrobina chęci i wysiłku. Polega ona na utrzymaniu równowagi i wykonywaniu trików na rozciągliwej taśmie, której szerokość nie przekracza 50 milimetrów.

Jak ćwiczyć na taśmie?

Ogranicza nas tylko wyobraźnia. Slackline bowiem można wykorzystać nie tylko do zwykłego spacerowania. Taśma doskonała jest do wykonywania przeróżnych ćwiczeń trenujących równowagę i koordynację ruchową. Można na niej skakać, siadać, robić przysiady – oczywiście wszystko w miarę możliwości i umiejętności.

Odmiany slackline

Wyróżniamy trzy rodzaje taśm, na których można wykonywać treningi.

Trickline – taśmę zawieszamy na wysokości kilkudziesięciu centymetrów i wykonujemy na niej akrobacje. Ta taśma jest dość elastyczna, co pozwala na wybicie się nawet do 2 metrów w górę. Można na niej wykonywać salta, stanie na jednej lub obu rękach, przysiady, podskoki.

Longline – wersja dla osób zaawansowanych. Longline polega na „spacerze” o dystansie do 150 metrów. Utrzymanie równowagi jest tutaj utrudnione ze względu na duże wahania taśmy w górę i w dół.

Highline – aby trenować highline, trzeba posiadać umiejętności alpinistyczne. Taśmę w tym przypadku rozwiesza się kilkadziesiąt metrów nad ziemią. Ze względu na ryzyko upadku, osobę trenującą zabezpiecza się specjalnymi linkami.

Czy slackline to trening dla mnie?

Wypróbuj trening slackline jeśli chcesz:

  • poprawić swoją równowagę;
  • wzmocnić mięśnie – slackline angażuje wszystkie mięśnie ciała – w tym głębokie, nóg, przykręgosłupowe;
  • odstresować się;
  • poprawić umiejętność skupienia uwagi;
  • poprawić sobie humor;
  • pokonać lęk wysokości.

Jeśli nie jesteś wielbicielem sportów ekstremalnych, ale szukasz sposobu na ciekawe spędzenie wolnego czasu: tak, slackline jest dla ciebie. Nie potrzebujesz specjalnych butów – po taśmie najczęściej chodzi się boso. Nie jest wymagany także specjalny strój – wystarczą wygodne legginsy lub spodnie.

Jeśli sztuka chodzenia po taśmie wciągnie cię na dobre, warto zainwestować we własną taśmę i akcesoria. Kupisz je już za około 150 złotych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trampolina fitness- skuteczność potwierdzona efektami Jak obniżyć ciśnienie krwi – domowe sposoby Jazda na rowerze – trening nie tylko dla nóg Ćwiczenia wzmacniające łydki Joga Body Positive - czy aby na pewno taki "positive"? Trening pośladków. Trzy skuteczne ćwiczenia na jędrne i zgrabne pośladki Zaiste historyja to prawdziwa. Ja tam byłem, miód i wino piłem… opisałem to dla potomnych przestrogi Ćwiczenia na odchudzanie Zatańcz ze sobą w 5Rytmach Jak efektywnie spalać kalorie, nie ćwicząc na siłowni? Ćwiczenia core stability

Popularne w tym tygodniu:

Pozycja siedząca - przywilej naszych czasów czy cichy zabójca? Dlaczego warto regularnie jeździć na rowerze? Tłusty czwartek 2020. Jak spalić pączki? Wszystko, czego potrzebujesz to hantle i ławeczka. Guru fitnessu pokazuje proste ćwiczenia dla wszystkich Na Pomorzu uczczą setną rocznicę zaślubin z morzem Niedziela w Bielsku-Białej pod znakiem Biegu Zbója Chiński maratończyk przebiegł w domu 50 km. Jest zamknięty z powodu epidemii koronawirusa To najczęstszy błąd podczas robienia brzuszków. Simeon Panda daje cenną wskazówkę Czas na jubileuszowy Bieg Wedla. Zawodnicy rywalizować będą w Parku Skaryszewskim Na starcie setki narciarzy z całego świata. Zbliża się 44. Bieg Piastów Rusza Grand Prix Gdyni. Na początek Bieg Urodzinowy Zakochani na start. Zbliżają się Walentynki