Skuteczny trening antycellulitowy

Oto trening antycellulitowy w trzech etapach, który pomoże pozbyciu się pomarańczowej skórki.

Aktywność fizyczna pomaga zwalczyć cellulit

Aktywność fizyczna pomaga zwalczyć cellulit (123rf)

Wzmacnianie mięśni

Walka z cellulitem byłaby bezskuteczna bez treningu. Co więcej, trening wzmacniający pozwala równocześnie zbudować piękną sylwetkę. Jest to o tyle istotne, że po 25–30 roku życia tkanka mięśniowa ma już za sobą szczyt formy i zaczyna nieuchronnie tracić swoje właściwości. Dzięki wzmocnieniu mięśni skóra pokryta cellulitem traci swój wiotki charakter. Podczas treningu najbardziej należy zwrócić uwagę na uda i pośladki, bo to tam zwykle jest największe skupisko pomarańczowej skórki.

Ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia

Na czworaka, podpierając się na przedramionach, wyciągnij lewą nogę i unieś jak najwyżej, aż poczujesz, jak pracują mięśnie pośladków. Następnie opuść, cały czas wyciągniętą, nogę, nie stawiając jej jednak na ziemi. 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Pozycja na czworaka, plecy proste, brzuch wciągnięty, ręce wyprostowane; opierając się na dłoniach, podnieś nogę zgiętą w kolanie do boku i powróć do pozycji początkowej. 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Połóż się na prawym boku, zegnij prawe kolano, wyciągnij prawe ramię i połóż na nim głowę. Napnij mięśnie pośladków i podnieś lewą nogę do góry, a następnie powróć do pozycji początkowej. 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Połóż się na prawy boku, podeprzyj się na łokciu, zegnij lewe kolano i postaw lewą stopę za prawym kolanem. Napnij mięśnie brzucha i podnieś wyprostowaną prawą nogę pod zgięta lewą nogą. 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Zobacz film: Domowe sposoby walki z cellulitem

Dobre nawyki na co dzień

  • Wchodź po schodach, napinając pośladki.
  • Uważaj na to, co jesz. Najlepiej jedz: 5 owoców i warzyw oraz 3 produkty mleczne dziennie, 3–4 razy w tygodniu – mięso, 3 razy w tygodniu – ryby.
  • Pij regularnie 1 do 1,5 litra wody dziennie, szczególnie, jeśli uprawiasz sport.
  • Używaj prysznica do masowania skóry, a następnie, używając balsamu lub mleczka do ciała masuj miejsca szczególnie wrażliwe na cellulit.

Uprawianie sportu

Piłka nożna, jazda na rowerze, tenis czy trening na sali — jest wiele rodzajów ćwiczeń pozwalających spalić zbędne kalorie i tkankę tłuszczową. Zwalczanie cellulitu, który powstał niedawno, równocześnie z przybraniem na wadze np. podczas ciąży czy menopauzy, jest szczególnie skuteczne dzięki treningowi. Sport nie tylko zapobiega tyciu, ale pozwala również zrzucić kilka kilogramów. Wzmacnia i wysmukla ciało, jednak tylko pod warunkiem że treningi są regularne.

Rezultaty treningu są widoczne najwcześniej po ok. 3–4 miesiącach ćwiczeń, jeśli trenujemy regularnie 3 razy w tygodniu po 30 minut. Najlepszym sposobem, żeby wytrwać jest wybranie sportu, który sprawia przyjemność. Dodatkowo, jeśli trenujesz z partnerem lub najlepszą przyjaciółką, zdrowa rywalizacja nie pozwoli na opuszczanie zajęć.

Olejki na cellulit

Zabiegi na ciało

Pielęgnacja skóry, drenaż limfatyczny, masaże, balneoterapia, endermologia, wszystkie te zabiegi korzystnie wpływają na wygląd skóry i wprawiają w naprawdę dobry nastrój.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Co pić po treningu? Oto shaki regeneracyjne polecane przez Annę Lewandowską Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Rozgrzewka z Ewą Chodakowską - rola, ćwiczenia Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Czy koktajle proteinowe można przedawkować? Aerobiczna szóstka Weidera Dużo słońca i masa radości z FUN RUN Ursynów 2017! Domowy plan treningu obwodowego dla początkujących i zaawansowanych Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie” 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 4 ćwiczenia na wakacyjny sześciopak

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Bieg po Nowe Życie