Plecy w kształcie litery V: ćwiczenie "martwy ciąg"

We wszystkich staraniach o uzyskanie pięknej sylwetki jest część ciała, o której bardzo często zapominamy, ale to że na co dzień jej nie widzimy nie oznacza, że nie powinniśmy o nią zadbać. Sprawdź, jak dzięki prostym ćwiczeniom i wskazówkom uzyskać plecy w kształcie litery V. Dziś wypróbuj ćwiczenie o nazwie "martwy ciąg".

123RF

Jak wzmocnić mięśnie pleców?

Po pierwsze i najważniejsze – nigdy nie zapominaj o rozciąganiu. Stretching zwiększa siłę pleców i ich elastyczność. Sprawi również, że mięśnie będą bardziej posłuszne, a ty będziesz mógł wykonywać z łatwością znacznie więcej ćwiczeń gdyż twój zakres ruchów się po prostu zwiększy.

Po drugie — mniej nie znaczy gorzej. Lepsze efekty uzyskasz jeśli każde ćwiczenie będziesz wykonywać z dbałością o technikę, bez pośpiechu. Pamiętaj również o regularnych przerwach między treningami – organizm musi mieć czas żeby się uspokoić i zregenerować. Na początku zacznij od minimalnych obciążeń, ale niech to ćwiczenie na stałe zagości w twoim planie treningowym. A teraz do dzieła!

Martwy ciąg

"Martwy ciąg" angażuje do pracy nawet 70 proc. mięśni ludzkiego ciała, ale tym razem skup się przede wszystkim na jednym mięśniu. Prostownik grzbietu wymaga szczególnej uwagi. Najlepiej jeśli to profesjonalny trener pokaże ci jak prawidłowo zrobić to ćwiczenie, ale wykonując je samodzielnie możesz wspomóc się naszymi wskazówkami.

Stań przodem do sztangi, stopy ustaw na na szerokość barków. Powinny być skierowane do przodu. Gryf sztangi niech znajdzie się nad śródstopiem. Przykucnij, zegnij się w biodrach i kolanach, wypychaj pośladki w tył tak jak podczas wykonywania squatów.

Plecy podczas wykonywania ćwiczeń muszą być wyprostowane, łopatki mocno ściągnięte. Odcinek kręgosłupa pomiędzy kością krzyżową, a kręgami odcinka lędźwiowego powinien być usztywniony, podobnie i barki, które w trakcie wykonywania ćwiczenia nie powinny się ruszać. Istnieje prosty sposób, aby zablokować kręgosłup na odcinku dolnym – wystarczy spiąć mocno pośladki.

Złap za gryf, napnij ciało, weź głęboki wdech i wypuszczając powietrze powoli unieś tułów. W tym samym czasie przyciągaj sztangę do siebie. Gryf powinien znajdować się przez cały czas bardzo blisko nóg. Kiedy znajdzie się na wysokości kolan podciągnij biodra do przodu i wypnij klatkę piersiową do przodu.

Ręce trzymające sztangę teraz powinny być wyprostowane. Weź głęboki wdech i opuść sztangę w dół wypychając biodra ponownie w tył. Podczas wykonywania ćwiczenia nie zapominaj o głowie – nie skręcaj jej i patrz cały czas w górę.

¾ życia spędziłem na siłowni, resztę zmarnowałem.

Bruce Lee
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Kalendarz imprez dla biegaczy długodystansowych – półmaratony, maratony i ultramaratony

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Massy Arias: fitness receptą na depresję Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Domowy trening na spalanie tłuszczu dla początkujących Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Trenuję i nie chudnę! W czym problem?