Ćwiczenia w samochodzie - zestaw ćwiczeń do wykonania w samochodzie

Ćwiczenia w samochodzie możemy praktykować w drodze do pracy lub na spotkanie ze znajomymi, na przykład stojąc w korku. Większość ćwiczeń można wykonać bez wychodzenia z samochodu, a zatem bez względu na panującą na zewnątrz aurę. Ćwiczenia zapobiegają otyłości, bólom pleców i sztywności stawów, co jest szczególnie ważne, gdy wybieramy się w daleką podróż. Co ważne: ćwiczymy za kierownicą, ale nie decydujemy się na ćwiczenie kierownica (popularne ćwiczenie wykonywane na siłowni z obciążeniem w postaci talerza). To bowiem mogłoby zagrażać bezpieczeństwu. Jakie więc wybrać ćwiczenia w samochodzie? Odpowiadamy poniżej.

Podziel się:

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenie na mięśnie brzucha

W trakcie jazdy samochodem możemy trenować dolne mięśnie brzucha. Są one odpowiedzialne za właściwą koordynację ruchów ciała. Spinanie brzucha to jedno z najprostszych ćwiczeń na tę partię mięśniową, które możemy wykonać w aucie.

Jak je zrobić? Wystarczy, że będziemy naprzemiennie napinać i rozluźniać mięśnie brzucha. Należy robić to rytmicznie. To ćwiczenie pozwoli wzmocnić mięśnie tej części ciała i ujędrni brzuch. Co więcej, przyczyni się do poprawy perystaltyki jelit.

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenia na kark

Moment stania w korku warto przeznaczyć na trening karku. W tym celu możemy wykonywać powolne krążenia głowy — w pierwszej kolejności w lewo, a potem w prawo.

Następnie warto przechylać głowę raz w jedną, raz w drugą stronę. Dodatkowo możemy delikatnie dociskać ją dłonią, aby jeszcze mocniej zbliżyła się do jednego z barków. Innym ćwiczeniem na kark jest pochylanie głowy do przodu, ku klatce piersiowej i maksymalnie w tył. W każdej z opisanych pozycji powinniśmy wytrwać około 15 sekund.

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenie na nadgarstki

Nadal stoisz w korku? Możesz trenować nadgarstki w samochodzie. Jak? Wyciągamy jedną rękę przed siebie (powinna być wyprostowana w łokciu). Wnętrze dłoni należy skierować ku górze. Drugą ręką chwytamy za palce i ciągniemy je w dół. W tej pozycji należy wytrwać kilkanaście sekund. Powinniśmy poczuć, jak rozciąga się wewnętrzna część ramienia i przedramienia.

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenie na mięśnie pleców i klatkę piersiową

Chwytamy kierownicę oburącz. Prostujemy plecy i ściągamy łopatki. Po chwili przechodzimy do kociego grzbietu - zaokrąglamy plecy i chowamy głowę pomiędzy ramionami. Następnie prostujemy się. To ćwiczenie pozwoli na rozciągnięcie mięśni pleców i mięśni klatki piersiowej.

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenia na nogi

Chwilę przerwy w jeździe samochodem możemy poświęcić na trening nóg, a konkretnie stóp. Prostujemy plecy i unosimy stopę na wysokość 20 centymetrów nad podłoże. Naprzemiennie obciągamy ją i zadzieramy do góry. Sekwencję tych ruchów powtarzamy przez minutę, po czym zmieniamy nogę.

Możemy również kręcić stopą kółka (raz w prawo, raz w lewo). Jeśli mamy okazję opuścić auto, wykonajmy inne ćwiczenie na nogi. Przyjmujemy pozycję stojącą, jedną rękę opieramy o karoserię, a drugą chwytamy kostkę i przyciągamy piętę do pośladków. Wytrzymujemy w tej pozycji kilkanaście sekund i zmieniamy stronę.

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia ze sztangą. Nie taka sztanga straszna, jak ją kobiety malują "To nie może być człowiek". Pokazał monstrualne plecy Poranek zawsze jest mądrzejszy od wieczora… Poranny trening cardio, który wykonasz w hotelowym pokoju Ćwiczenia na klatkę piersiową w domu. Przykłady ćwiczeń ze sprzętem i bez sprzętuMATERIAŁ PROMOCYJNY "Bądź najciężej pracującą osobą, jaką znasz". Sylwia Szostak motywuje do pracy Pierwsza pomoc w przypadku drobnych zranień, stłuczeń i siniaków Jak zacząć ćwiczyć? Jak zabrać się za ćwiczenia w styczniu? "Bosko". Trenerka "wskoczyła" w bikini Darmowe zajęcia crossfitu w Warszawie Odsłoniła brzuch i się zaczęło. Zdjęcie partnerki Milika robi furorę Jak trenować podczas urlopu? Zobacz Amandę Bisk w akcji

Popularne w tym tygodniu:

Sylwetka niemal idealna. Widać nawet żyły