Zestaw ćwiczeń do wykonania w samochodzie

Ćwiczenia w samochodzie możemy praktykować w drodze do pracy lub na spotkanie ze znajomymi, na przykład stojąc w korku. Większość ćwiczeń można wykonać bez wychodzenia z samochodu, a zatem bez względu na panującą na zewnątrz aurę. Trening zapobiega otyłości, bólom pleców i sztywności stawów, co jest szczególnie ważne, gdy wybieramy się w daleką podróż.

Podziel się:

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenie na mięśnie brzucha

W trakcie jazdy samochodem możemy trenować dolne mięśnie brzucha. Są one odpowiedzialne za właściwą koordynację ruchów ciała. Spinanie brzucha to jedno z najprostszych ćwiczeń na tę partię mięśniową, które możemy wykonać w aucie.

Jak je zrobić? Wystarczy, że będziemy naprzemiennie napinać i rozluźniać mięśnie brzucha. Należy robić to rytmicznie. To ćwiczenie pozwoli wzmocnić mięśnie tej części ciała i ujędrni brzuch. Co więcej, przyczyni się do poprawy perystaltyki jelit.

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenia na kark

Moment stania w korku warto przeznaczyć na trening karku. W tym celu możemy wykonywać powolne krążenia głowy — w pierwszej kolejności w lewo, a potem w prawo.

Następnie warto przechylać głowę raz w jedną, raz w drugą stronę. Dodatkowo możemy delikatnie dociskać ją dłonią, aby jeszcze mocniej zbliżyła się do jednego z barków. Innym ćwiczeniem na kark jest pochylanie głowy do przodu, ku klatce piersiowej, i maksymalnie w tył. W każdej z opisanych pozycji powinnyśmy wytrwać około 15 sekund.

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenie na nadgarstki

Jak trenować nadgarstki w samochodzie? Wyciągamy jedną rękę przed siebie (powinna być wyprostowana w łokciu). Wnętrze dłoni należy skierować ku górze. Drugą ręką chwytamy za palce i ciągniemy je w dół. W tej pozycji należy wytrwać kilkanaście sekund. Powinniśmy poczuć, jak rozciąga się wewnętrzna część ramienia i przedramienia.

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenie na mięśnie pleców i klatkę piersiową

Chwytamy kierownicę oburącz. Prostujemy plecy i ściągamy łopatki. Po chwili przechodzimy do kociego grzbietu — zaokrąglamy plecy i chowamy głowę pomiędzy ramionami. Następnie prostujemy się. To ćwiczenie pozwoli na rozciągnięcie mięśni pleców i mięśni klatki piersiowej.

Ćwiczenia w samochodzie — ćwiczenia na nogi

Chwilę przerwy w jeździe samochodem możemy poświęcić na trening nóg, a konkretnie stóp. Prostujemy plecy i unosimy stopę na wysokość 20 centymetrów nad podłoże. Naprzemiennie obciągamy ją i zadzieramy do góry. Sekwencję tych ruchów powtarzamy przez minutę, po czym zmieniamy nogę.

Możemy również kręcić stopą kółka (raz w prawo, raz w lewo). Jeśli mamy okazję opuścić auto, wykonajmy inne ćwiczenie na nogi. Przyjmujemy pozycję stojącą, jedną rękę opieramy o karoserię, a drugą chwytamy kostkę i przyciągamy piętę do pośladków. Wytrzymujemy w tej pozycji kilkanaście sekund i zmieniamy stronę.

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Polska fitnesska przełamała swoje lęki i bariery. Nie obyło się bez ran Schudł 70 kg i zaczął walczyć u Marcina Najmana. Co za przemiana! W ciąży przytyła 28 kg. Matka czwórki dzieci wygląda dziś obłędnie! Czym jest fibromialgia? Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej Nowa kolekcja odzieży sportowej Nike Tech Knit Ćwiczenia na uda z Mel B – trening, ćwiczenia, efekty Pamiętaj o tym! Kulturysta pokazał najważniejsze ćwiczenie na siłowni Ćwiczenia na klatkę piersiową. Wysoce efektywny trening w 3 ruchach! Cardio, trening siłowy czy interwałowy? Sprawdź swoje BMI i wybierz właściwe ćwiczenia Moda czy wygoda: jaki strój na siłownię wybrać? Biustonosz sportowy - wsparcie podczas treningu. Siedem zasad, jak dobrać stanik sportowy

Popularne w tym tygodniu:

Zrobiła zdjęcie w lustrze. "Sylwetka marzenie" Odsłoniła brzuch na plaży. Zdjęcie poróżniło internautów "Blisko perfekcji!". Tak wygląda nowy Hulk "Papierowa talia". Lawina komentarzy pod zdjęciem Zrobiła selfie w łazience. Fani zachwyceni Najsilniejszy policjant w Polsce. "I weź tutaj odmów mandatu" Przepuklina pępkowa - bezpieczne ćwiczenia przy przepuklinie pępkowej