Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką

Zbliża się wiosna, coraz więcej osób decyduje się na trening na świeżym powietrzu. Większość z nich biega lub jeździ na rowerze. Dlaczego jednak do powrotu do formy po długiej zimie nie wykorzystać deskorolki?

Jak zmienić swoje życie?

Niewielkich rozmiarów deska umieszczona na małych czterech kółkach jest idealnym narzędziem, by aktywować głębokie mięśnie ciała. Nauka jazdy na tym urządzeniu jest łatwa. Teoretycznie wystarczy stanąć na desce jedną nogą, a drugą się odepchnąć. Jednak, by wykonać bardziej skomplikowane figury i rodzaje ćwiczeń, potrzeba troszkę czasu, wprawy, kondycji i samozaparcia.

A trenować na deskorolce warto. Taki trening, jeśli wykonujemy go równo na obie strony ciała, wyrównuje napięcie mięśniowe rąk i nóg, dotlenia organizm, wzmacnia siłę, sprawność i zwinność. Oprócz tego poprawia też koordynację ruchów, ich dokładność oraz usprawnia równowagę.

Program fitness z wykorzystaniem deskorolki wymyślił Tomir Nowak, fizjoterapeuta.

Na czym polega taki trening?

Stajemy prosto. Deskorolka stoi przed stopami – kładziemy na nią dłonie i opieramy na niej ciężar ciała. Następnie przesuwamy deskę w prawą i lewą stronę, co najmniej 8 razy. To samo możemy wykonać z uniesioną do tyłu i wyprostowaną nogą, najpierw lewą, później prawą.

Innym rodzajem ćwiczenia na deskorolce jest wykrok. Stajemy prosto, deskorolka stoi za nami. Jedną nogę opieramy na niej, druga stoi na podłodze. Następnie nogę na desce odsuwamy do tyłu, uważając, by zbyt daleko urządzenie nie odjechało. Ćwiczenie wykonujemy na obie nogi.

Przy wykonywaniu tych ćwiczeń ważna jest precyzja i uwaga. Każdy ruch powinien być dobrze kontrolowany.

Zrezygnuj z nich jeśli cierpisz na choroby stawów lub mięśni.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Taniec i joga w jednym? To możliwe! Ile musisz ćwiczyć, żeby spalić pączki? Światowe sale treningowe opanował fenomen BODYPUMP. W Polsce też zwiększa się rzesza jego zwolenników Ćwiczenia spalające najwięcej kalorii Ilość czy jakość... czyli kilka słów o technice wykonywania ćwiczeń I ty możesz zostać maratończykiem Dyskopatia - ćwiczyć czy nie ćwiczyć... Najpierw endorfiny, potem… ból Popolitykujmy Bez pracy nie ma kołaczy Bieganie to jest TO Technik – biegacz Nie tylko bieg… Jak to z babskim bieganiem było Odchudzanie przez bieganie Najtrudniej zacząć

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”