Co lepsze: piłka bosu czy piłka szwajcarska?

Trening z piłką jest doskonały pod wieloma względami. Wzmacnia mięśnie głębokie, koryguje postawę, rzeźbi brzuch, pomaga w rozciąganiu. Tylko... jaką piłkę wybrać? Szwajcarską czy bosu? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie piłki do ćwiczeń.

Piłka szwajcarska

Duża, okrągła, gumowa piłka. Występuje w różnych kolorach i rozmiarach. Przed zakupem zwróć uwagę na rozmiar: prawidłowo dobrany jest wtedy, gdy – jeśli na niej usiądziesz – twoje nogi będą ugięte pod kątem 90 stopni.

Piłka szwajcarska to popularna piłka do fitness. Trening z nią nie przyniesie ci nudy, ani znużenia. Pozwoli za to na puszczenie wodzy sportowej wyobraźni. Ćwicząc na piłce szwajcarskiej angażujesz mięśnie głębokie – przede wszystkim brzuch i plecy oraz trenujesz koordynację. Minusem może być jednak to, że na tym rodzaju piłki nie ma możliwości stopniowania zaawansowania treningu. Co za tym idzie? Piłka szwajcarska polecana jest zazwyczaj osobom początkującym, które chciałyby się przygotować do poważniejszych treningów.

Wybierz piłkę szwajcarską jeśli:

  • dążysz do poprawy swojej postawy;
  • marzysz o kaloryferze na brzuchu;
  • szukasz sprzętu, który pomoże ci w stretchingu;
  • masz ograniczony budżet.

Bosu

Piłka bosu to zupełnie inna półka. Jej nazwa pochodzi od angielskich słów both sides up (BOSU) i oznacza tyle, co możliwość korzystania z obu jej stron – płaskiej i wypukłej. A to z kolei stwarza jeszcze więcej możliwości treningowych. Ćwiczenia można urozmaicać i stopniować. Zaawansowani mogą doczepić do piłki bosu gumy i stojąc na jej wypukłej stronie trenować siłę ramion. A jeśli to również będzie za mało – można piłkę odwrócić płaską stroną do góry i w ten sposób trenować.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Bosu to doskonałe narzędzie do trenowania równowagi, siły mięśni, koordynacji ruchowej.

Wybierz bosu, jeśli:

  • chcesz poprawić swoją równowagę;
  • planujesz wzmocnić mięśnie nóg, brzucha, rąk;
  • proste ćwiczenia z obciążeniem to dla ciebie za mało;
  • zdajesz sobie sprawę, że ćwiczenia z bosu powinny być tylko elementem całego treningu.

Jeśli nadal nie wiesz, na którą piłkę się zdecydować, może pomóc cena. Bosu jest zdecydowanie droższa. O ile koszt piłki szwajcarskiej to wydatek rzędu około 50 zł, o tyle na bosu trzeba wydać ponad 150 złotych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jak ćwiczyć na twisterze? CZY KALISTENIKA TO TRENING DLA KAŻDEGO? 10 piosenek, które sprawią, że będziesz biegać szybciej 15-minutowy trening pośladków dla leniwych Jak się ubrać na siłownię? Przegląd wygodnych dresów męskich Piękne ciało na lato? Przygotuj się już teraz! Wybierz odpowiedni sport Stagnacja w treningu. Sposoby na jej przełamanie Jak zregenerować organizm po wysiłku fizycznym? Ból mięśni – co może oznaczać? ABC palucha biegacza Domowe sposoby na trening. POMPKA – poziomy trudności, czyli jak zbudować siłę