Co lepsze: piłka bosu czy piłka szwajcarska?

Trening z piłką jest doskonały pod wieloma względami. Wzmacnia mięśnie głębokie, koryguje postawę, rzeźbi brzuch, pomaga w rozciąganiu. Tylko... jaką piłkę wybrać? Szwajcarską czy bosu? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie piłki do ćwiczeń.

Piłka szwajcarska

Duża, okrągła, gumowa piłka. Występuje w różnych kolorach i rozmiarach. Przed zakupem zwróć uwagę na rozmiar: prawidłowo dobrany jest wtedy, gdy – jeśli na niej usiądziesz – twoje nogi będą ugięte pod kątem 90 stopni.

Piłka szwajcarska to popularna piłka do fitness. Trening z nią nie przyniesie ci nudy, ani znużenia. Pozwoli za to na puszczenie wodzy sportowej wyobraźni. Ćwicząc na piłce szwajcarskiej angażujesz mięśnie głębokie – przede wszystkim brzuch i plecy oraz trenujesz koordynację. Minusem może być jednak to, że na tym rodzaju piłki nie ma możliwości stopniowania zaawansowania treningu. Co za tym idzie? Piłka szwajcarska polecana jest zazwyczaj osobom początkującym, które chciałyby się przygotować do poważniejszych treningów.

Wybierz piłkę szwajcarską jeśli:

  • dążysz do poprawy swojej postawy;
  • marzysz o kaloryferze na brzuchu;
  • szukasz sprzętu, który pomoże ci w stretchingu;
  • masz ograniczony budżet.

Bosu

Piłka bosu to zupełnie inna półka. Jej nazwa pochodzi od angielskich słów both sides up (BOSU) i oznacza tyle, co możliwość korzystania z obu jej stron – płaskiej i wypukłej. A to z kolei stwarza jeszcze więcej możliwości treningowych. Ćwiczenia można urozmaicać i stopniować. Zaawansowani mogą doczepić do piłki bosu gumy i stojąc na jej wypukłej stronie trenować siłę ramion. A jeśli to również będzie za mało – można piłkę odwrócić płaską stroną do góry i w ten sposób trenować.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Bosu to doskonałe narzędzie do trenowania równowagi, siły mięśni, koordynacji ruchowej.

Wybierz bosu, jeśli:

  • chcesz poprawić swoją równowagę;
  • planujesz wzmocnić mięśnie nóg, brzucha, rąk;
  • proste ćwiczenia z obciążeniem to dla ciebie za mało;
  • zdajesz sobie sprawę, że ćwiczenia z bosu powinny być tylko elementem całego treningu.

Jeśli nadal nie wiesz, na którą piłkę się zdecydować, może pomóc cena. Bosu jest zdecydowanie droższa. O ile koszt piłki szwajcarskiej to wydatek rzędu około 50 zł, o tyle na bosu trzeba wydać ponad 150 złotych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Choroba wieńcowa Skuteczne nawadnianie w czasie wysiłku fizycznego Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Bez pracy nie ma kołaczy Zalety treningu objętościowego Przyczyny skurczu łydek Joga - kto nas inspiruje? Motywacja z Instagrama. Hashtagi dla biegaczy, które warto śledzić Biegnij po karmę ! Kortyzol - hormon stresu. Jak obniżyć jego poziom? Płaski Brzuch - 3 Kroki, które poprowadzą Cię do Celu Kalendarz zawodów triathlonowych

Popularne w tym tygodniu:

Kwarantanna. Jak nie dać się stresowi i zadbać o swoje zdrowie? Eustres i dystres, czyli dobro i zło? Jak działają hormony stresu? Koronawirus. Biegacze nie przestają zadziwiać. Maraton pokonał... w salonie Plan treningowy Schwarzeneggera na czas koronawirusa. "Nie potrzebujesz siłowni, żeby być w formie" Ćwiczenia na klatkę piersiową w domu bez sprzętu Koronawirus. Słynne lekkoatletyczne małżeństwo nie nudzi się w domu. Co za ćwiczenia Koronawirus. Polska para przebiegła maraton... we własnym ogródku Larry Williams dba o formę. Jego wyczyny na treningach robią wrażenie Koronawirus. W Chinach odbył się pierwszy bieg. Udział w nim wzięło tysiąc osób Krótko i intensywnie. Natalia Gacka podpowiada, jak ćwiczyć brzuch "Nie bądź leniuchem podczas kwarantanny". Anita Herbert pokazała, jak trenować Koronawirus. Fitnesska ze Słowacji pokazała zestaw domowych ćwiczeń