Co lepsze: piłka bosu czy piłka szwajcarska?

Trening z piłką jest doskonały pod wieloma względami. Wzmacnia mięśnie głębokie, koryguje postawę, rzeźbi brzuch, pomaga w rozciąganiu. Tylko... jaką piłkę wybrać? Szwajcarską czy bosu? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie piłki do ćwiczeń.

Piłka szwajcarska

Duża, okrągła, gumowa piłka. Występuje w różnych kolorach i rozmiarach. Przed zakupem zwróć uwagę na rozmiar: prawidłowo dobrany jest wtedy, gdy – jeśli na niej usiądziesz – twoje nogi będą ugięte pod kątem 90 stopni.

Piłka szwajcarska to popularna piłka do fitness. Trening z nią nie przyniesie ci nudy, ani znużenia. Pozwoli za to na puszczenie wodzy sportowej wyobraźni. Ćwicząc na piłce szwajcarskiej angażujesz mięśnie głębokie – przede wszystkim brzuch i plecy oraz trenujesz koordynację. Minusem może być jednak to, że na tym rodzaju piłki nie ma możliwości stopniowania zaawansowania treningu. Co za tym idzie? Piłka szwajcarska polecana jest zazwyczaj osobom początkującym, które chciałyby się przygotować do poważniejszych treningów.

Wybierz piłkę szwajcarską jeśli:

  • dążysz do poprawy swojej postawy;
  • marzysz o kaloryferze na brzuchu;
  • szukasz sprzętu, który pomoże ci w stretchingu;
  • masz ograniczony budżet.

Bosu

Piłka bosu to zupełnie inna półka. Jej nazwa pochodzi od angielskich słów both sides up (BOSU) i oznacza tyle, co możliwość korzystania z obu jej stron – płaskiej i wypukłej. A to z kolei stwarza jeszcze więcej możliwości treningowych. Ćwiczenia można urozmaicać i stopniować. Zaawansowani mogą doczepić do piłki bosu gumy i stojąc na jej wypukłej stronie trenować siłę ramion. A jeśli to również będzie za mało – można piłkę odwrócić płaską stroną do góry i w ten sposób trenować.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Bosu to doskonałe narzędzie do trenowania równowagi, siły mięśni, koordynacji ruchowej.

Wybierz bosu, jeśli:

  • chcesz poprawić swoją równowagę;
  • planujesz wzmocnić mięśnie nóg, brzucha, rąk;
  • proste ćwiczenia z obciążeniem to dla ciebie za mało;
  • zdajesz sobie sprawę, że ćwiczenia z bosu powinny być tylko elementem całego treningu.

Jeśli nadal nie wiesz, na którą piłkę się zdecydować, może pomóc cena. Bosu jest zdecydowanie droższa. O ile koszt piłki szwajcarskiej to wydatek rzędu około 50 zł, o tyle na bosu trzeba wydać ponad 150 złotych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Hipertrofia. Co to jest i dlaczego jest tak ważna w spalaniu tkanki tłuszczowej? Klasyczne, skośne, na stojąco. Warianty ćwiczeń na mięśnie brzucha Salsation - efekty Program 300 brzuszków - przygotowanie, plan treningu, efekty Polska trenerka inspiruje do ćwiczeń. "Każda z nas jest piękna i wyjątkowa" Ćwiczenia z ciężarkami - stały progres i stopniowe rozwijanie każdej z cech motorycznych Refleksyjny wpis polskiej mistrzyni fitness. Padło pytanie o największe kobiece atuty Ćwiczenia w domu. Plan treningu na czas koronowirusa (wideo) Ćwiczenia w domu - tylko 2 dni w tygodniu. Oto trening w domu dla lenia Jak mierzyć efekty treningów? Przegląd metod pomiarowych. Ćwiczenia z kettlebell dla początkujących Co jeść przed treningiem?

Popularne w tym tygodniu:

O takich pośladkach marzy wiele kobiet. Ona jest dla nich wzorem! Kuszące nagranie byłej Miss Polski. Zdradziła swój sekret Mały wśród dużych. "Cyborg" z Rosji straszy rywali Pośladki sztos! Świetne zdjęcie polskiej trenerki Kolejny wielki sukces Polki. Powalczy o kolejny medal Na siłownię zaczęła chodzić jako 29-latka. Pokazała teraz swoje ciało Seksowne zdjęcie polskiej fitnesski. Fani oniemieli, gdy zobaczyli ją topless Co za forma! Piękna fitnesska zdradziła, co prowadzi ją do sukcesów "Te uda ciągle rosną". Ich rozmiar robi wrażenie Kiedyś wysportowany mężczyzna, dziś "Gigant". Niesamowita przemiana kulturysty