Sześciopak - dieta, trening

Wyrzeźbienie idealnych mięśni brzucha, zwanych sześciopakiem, wbrew pozorom nie jest trudne. Wystarczy, że będziemy przestrzegać prawidłowo zbilansowanej diety oraz treningów, a sześciopak w kilka miesięcy będzie coraz bardziej widoczny. Jak zabrać się za treningi i jak wykonywać poszczególne ćwiczenia? Walcząc o widoczny sześciopak musimy przestrzegać zdrowego, prawidłowo dobranego planu żywieniowego, ćwiczeń cardio, a także ćwiczeń na głębokie mięśnie brzucha. Wystarczy determinacja, a wymarzony cel jest możliwy do osiągnięcia.

Sześciopak — dieta

Jak wiadomo, aby zbudować mięśnie niezbędna jest ku temu duża ilość wody i białka. Z tych dwóch elementów zbudowane są mięśnie. Dlatego jeżeli chcemy, aby sześciopak był widoczny to białko i woda powinny być podstawą diety.

Dlatego w codziennym jadłospisie na sześciopak konieczne jest zadbanie o dostarczenie mięśniom produktów bogatych w białko oraz picie dużej ilości płynów, najlepiej niegazowanej wody, a także zielonej herbaty - są najzdrowsze.

Przykładowy jadłospis na sześciopak na jeden dzień.

  • Śniadanie: omlet z 3 jajek z dodatkiem jednego małego banana i 20 gramami odżywki białkowej.
  • II śniadanie: cztery kromki wafli ryżowych, z szynką drobiową oraz ulubionymi warzywami.
  • Obiad: 150 gramów chudego mięsa (kurczaka, indyka), 50 gramów ryżu oraz porcja ulubionych warzyw.
  • Podwieczorek: 30 gramów odżywki białkowej.
  • Kolacja: serek wiejski z warzywami.

Pamiętajmy, że w żadnym wypadku nie podjadamy pomiędzy wyznaczonymi posiłkami, inaczej możemy zapomnieć o sześciopaku.

Sześciopak — trening

Niezbędne będzie wykonywanie treningu wytrzymałościowego na sześciopak, który ma na celu spalać tkankę tłuszczową. Trening wpływa też pozytywnie na nasz organizm, będziemy czuli się lepiej i będziemy zdrowsi. Oprócz ćwiczeń cardio, nie możemy zapomnieć o ćwiczeniach mięśni brzucha.

Pamiętajmy, że w walce o sześciopak przydatne będzie napięcie mięśni brzucha przez cały dzień. Wykonujmy codzienne czynności napinając brzuch, da nam to bardzo dużo, będziemy wzmacniać mięśnie przez cały czas, a widoczny sześciopak osiągniemy szybciej.

Należy wykonywać co drugi dzień zestaw ćwiczeń na sześciopak. Poniżej znajdziecie kilka bardzo przydatnych treningów na sześciopak, które są bardzo skuteczne.

  • Deska (Plank) - kładziemy się na płaskiej, twardej powierzchni. Podpieramy się na łokciach i palcach u stóp. Kręgosłup musi tworzyć linię prostą, a szyja ma być jego przedłużeniem. W takiej pozycji wytrzymujemy jak najdłużej, cały czas mocno napinając mięśnie brzucha. To ćwiczenie uruchamia do pracy mięśnie głębokie.

  • Nożyce — kładziemy się na twardej powierzchni, na plecach. Dłonie delikatnie podpierają pośladki, aby nie nadwyrężać odcinka lędźwiowego pleców. Prostujemy nogi w kolanach i unosimy nogi nad ziemię. Trzymamy jak najdłużej.
  • Deska bokiem — połóż się na boku. Oprzyj przedramię na podłodze, nogi wyprostuj i oprzyj stopy o podłogę. Podnoś całe ciało i powoli opuszczaj, wykonaj kilka powtórzeń.
  • Brzuszki skośne z obciążeniem: usiądź w siadzie prostym. Nogi zegnij w kolanach i unieś pod kątem 45 stopni. Do rąk weź hantle i lekko odchyl proste plecy do tyłu. Mocno napnij mięśnie brzucha, zginaj tułów w prawo i lewo.

  • Mountain Climber — oprzyj się na rękach, podeprzyj się na palcach u stóp. Ciało ma być w pozycji jak w desce, ale opieramy się na całych dłoniach. Na przemian dociągamy prawe kolano do lewej strony klatki piersiowej i na odwrót. Możemy zwiększyć intensywność.

Te ćwiczenia wraz z dietą powinny przynieść oczekiwane efekty, należy być wytrwałym i cierpliwym, a sześciopak z tygodnia na tydzień będzie bardziej widoczny. Pierwsze konkretne efekty zobaczysz już po pierwszym miesiącu. Ćwiczenia na inne pertie ciała również rzeźbią nasz sześciopak, dlatetgo nie należy skupiać się jedynie na mięśniach brzucha.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – fakty i mity, proste i skuteczne ćwiczenia Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Ile kalorii spalasz podczas seksu? 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Od zwykłej nastolatki do miss bikini. W czym tkwi sekret Małgosi Mączyńskiej? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe. Obalamy mity! Prosty sposób na szczupłe uda Najważniejsza rzecz, o której musisz pamiętać zanim zaczniesz ćwiczyć. Inaczej nie będzie efektów 6 sposobów na piękne, zdrowe i jędrne piersi Jak zacząć ćwiczyć - po co ćwiczyć, czemu służą ćwiczenia fizyczne, początki ćwiczeń Secret Ewy Chodakowskiej - dla kogo, jak wygląda, jak ćwiczyć Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy

Popularne w tym tygodniu:

Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Sposoby na spalenie kilograma tłuszczu To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń - dlaczego jest tak ważna? Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – fakty i mity, proste i skuteczne ćwiczenia Ile kalorii spalasz podczas seksu? Potwierdzone sposoby na szybkie spalanie tłuszczu