Skuteczny trening antycellulitowy

Oto trening antycellulitowy w trzech etapach, który pomoże pozbyciu się pomarańczowej skórki.

Aktywność fizyczna pomaga zwalczyć cellulit

Aktywność fizyczna pomaga zwalczyć cellulit (123rf)

Wzmacnianie mięśni

Walka z cellulitem byłaby bezskuteczna bez treningu. Co więcej, trening wzmacniający pozwala równocześnie zbudować piękną sylwetkę. Jest to o tyle istotne, że po 25–30 roku życia tkanka mięśniowa ma już za sobą szczyt formy i zaczyna nieuchronnie tracić swoje właściwości. Dzięki wzmocnieniu mięśni skóra pokryta cellulitem traci swój wiotki charakter. Podczas treningu najbardziej należy zwrócić uwagę na uda i pośladki, bo to tam zwykle jest największe skupisko pomarańczowej skórki.

Ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia

Na czworaka, podpierając się na przedramionach, wyciągnij lewą nogę i unieś jak najwyżej, aż poczujesz, jak pracują mięśnie pośladków. Następnie opuść, cały czas wyciągniętą, nogę, nie stawiając jej jednak na ziemi. 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Pozycja na czworaka, plecy proste, brzuch wciągnięty, ręce wyprostowane; opierając się na dłoniach, podnieś nogę zgiętą w kolanie do boku i powróć do pozycji początkowej. 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Połóż się na prawym boku, zegnij prawe kolano, wyciągnij prawe ramię i połóż na nim głowę. Napnij mięśnie pośladków i podnieś lewą nogę do góry, a następnie powróć do pozycji początkowej. 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Połóż się na prawy boku, podeprzyj się na łokciu, zegnij lewe kolano i postaw lewą stopę za prawym kolanem. Napnij mięśnie brzucha i podnieś wyprostowaną prawą nogę pod zgięta lewą nogą. 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Zobacz film: Domowe sposoby walki z cellulitem

Dobre nawyki na co dzień

  • Wchodź po schodach, napinając pośladki.
  • Uważaj na to, co jesz. Najlepiej jedz: 5 owoców i warzyw oraz 3 produkty mleczne dziennie, 3–4 razy w tygodniu – mięso, 3 razy w tygodniu – ryby.
  • Pij regularnie 1 do 1,5 litra wody dziennie, szczególnie, jeśli uprawiasz sport.
  • Używaj prysznica do masowania skóry, a następnie, używając balsamu lub mleczka do ciała masuj miejsca szczególnie wrażliwe na cellulit.

Uprawianie sportu

Piłka nożna, jazda na rowerze, tenis czy trening na sali — jest wiele rodzajów ćwiczeń pozwalających spalić zbędne kalorie i tkankę tłuszczową. Zwalczanie cellulitu, który powstał niedawno, równocześnie z przybraniem na wadze np. podczas ciąży czy menopauzy, jest szczególnie skuteczne dzięki treningowi. Sport nie tylko zapobiega tyciu, ale pozwala również zrzucić kilka kilogramów. Wzmacnia i wysmukla ciało, jednak tylko pod warunkiem że treningi są regularne.

Rezultaty treningu są widoczne najwcześniej po ok. 3–4 miesiącach ćwiczeń, jeśli trenujemy regularnie 3 razy w tygodniu po 30 minut. Najlepszym sposobem, żeby wytrwać jest wybranie sportu, który sprawia przyjemność. Dodatkowo, jeśli trenujesz z partnerem lub najlepszą przyjaciółką, zdrowa rywalizacja nie pozwoli na opuszczanie zajęć.

Olejki na cellulit

Zabiegi na ciało

Pielęgnacja skóry, drenaż limfatyczny, masaże, balneoterapia, endermologia, wszystkie te zabiegi korzystnie wpływają na wygląd skóry i wprawiają w naprawdę dobry nastrój.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

15 wariantów wykroków na seksowne i szczupłe nogi Dlaczego nie powinniśmy rezygnować z rozgrzewki? Jak prawidłowo rozpocząć trening? Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Ile kalorii spalasz podczas seksu? 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Najważniejsza rzecz, o której musisz pamiętać zanim zaczniesz ćwiczyć. Inaczej nie będzie efektów 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Co pić po treningu? Oto shaki regeneracyjne polecane przez Annę Lewandowską Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej

Popularne w tym tygodniu:

Sześciopak i brazylijskie pośladki Be! Dlaczego warto zaprzyjaźnić się ze sztangą - korzyści treningu siłowego Sport Kid Deodorant – skarpetki sportowe dla dzieci – nowe kolory i rozmiary Piękne ciało na lato? Przygotuj się już teraz!