5 zdrowych deserów dla fanów słodkiego smaku

Zdrowe desery dla fanów słodkości to m.in. wegańskie lody z owoców, francuskie tosty bez jaj i masła czy słodkie czekoladowo-bananowe smoothie. Osoby na diecie powinny przygotowywać je samodzielnie, kontrolując ilość użytego cukru i jakość składników. Poniższe propozycje zaspokoją apetyt na słodki smak największego słodyczoholika.

Smoothie

Smoothie (popsugar.com)

Ten artykuł ma 5 stron:

Czekoladowo-bananowe smoothie

Ochotę na słodki deser zaspokoi zdrowe owocowe smoothie. Żeby uzyskało kremową konsystencję przypominającą koktajl, warto dodać mleko sojowe, jogurt grecki lub białko w proszku.

Ta czekoladowo-bananowa propozycja zaspokaja apetyt na cukier, a ponadto dostarcza wapnia. Jego składnikiem jest też bogaty w błonnik i witaminę B szpinak. Natomiast banan i nerkowce to źródła magnezu, awokado zaś — zdrowych tłuszczów.

Zobacz też: 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi

Lista składników (na 1 porcję):

  • 90 ml beztłuszczowego waniliowego jogurtu greckiego,
  • pół mrożonego banana,
  • ¼ awokado,
  • pół szklanki świeżego szpinaku,
  • pół szklanki mleka sojowego o smaku czekoladowym,
  • 1/8 filiżanki surowych orzechów nerkowca,
  • pół szklanki wody,
  • 3 kawałki gorzkiej czekolady (do dekoracji).

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze (kilka orzechów pozostawiamy do dekoracji) i miksujemy do uzyskania mikstury o gładkiej konsystencji. Koktajl przelewamy do szklanki. Wierzch posypujemy startą na tarce ciemną czekoladą i pokruszonymi nerkowcami.

Porcja tego słodkiego deseru dostarcza 375 kalorii. Zawartość składników odżywczych: białka — 15 gramów, węglowodany — 43 gramów, tłuszcze — 17 gramów.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki LOW CARBOWA BOMBA SMAKOWA! :):) Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki Jadłospis dzienny dla osób, które chcą „jeść czysto” 6 przepisów na odchudzające sałatki Przepis na kawowe naleśniki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki

Popularne w tym tygodniu:

Oto co stanie się z twoim ciałem, gdy codziennie będziesz pić siemię lniane Syrop na problemy z tarczycą. Wspomaga utratę wagi Oto co dzieje się z twoim ciałem po zjedzeniu imbiru Proste metody, które pomogą na nieszczelne jelito Przeszedł na wegetarianizm. Jego ciało zmieniło się nie do poznania Napój, który oczyszcza wątrobę. Przepis Anny Lewandowskiej Chcesz żyć dłużej? Postaw na pikantne posiłki – zapewnią zdrowie i długowieczność Koktajl, który wymiecie pasożyty z jelit. Prosty przepis 4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych Właściwości przyprawy dyniowej. Poznaj 7 korzyści, jakie niesie dla twojego zdrowia Sprawdzamy skład zdrowych chipsów. Kupisz je w wielu sklepach Właściwości zdrowotne żołędzi. Znasz je wszystkie?