Awokado – naturalny pogromca tłuszczu na brzuchu

Twoja dieta nie działa? A włączyłeś w nią awokado? Nie? To właśnie nadeszła na to pora.

123RF

Awokado to owoc pochodzący z wiecznie zielonego drzewa, który niemalże naszpikowany jest zdrowotnymi właściwościami. Dwie najważniejsze to zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin i mikroelementów. Jest co prawda kaloryczne, ale jak się okazuje nie ma więcej kalorii niż drożdżówka. A dodatkowo – nie zawiera cukru i nie powoduje podniesienia poziomu cholesterolu. Samo zdrowie.

Bogactwo NNKT

Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w awokado obniżają poziom cholesterolu we krwi, zmniejszają ryzyko wystąpienia miażdżycy, poprawiają poziom nawilżenia skóry, wspomagają układ odpornościowy, poprawiają także metabolizm. To wszystko sprawia, że awokado to twoje must have jeśli jesteś na diecie. Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych potwierdziły, że u osób, które codziennie zjadały pół awokado obwód brzucha zmniejszył się o około 2 centymetry po kilku tygodniach.

Witaminy, witaminy

Witamina K, błonnik, potas, kwas foliowy, witaminy B6, C,E, kwas pantotenowy – te składniki w awokado występują w bardzo dużych ilościach. Troszkę mniej jest miedzi, fosforu i manganu. Owoc zawiera też skwalen, czyli pierwiastek, który chroni serce przed zawałem i chorobą niedokrwienną, a także aminokwasy potrzebne do budowy mięśni.

Awokado w kuchni

Sosy, zupy, kanapki, naleśniki, sałatki a nawet pizza. Możliwości do wykorzystania awokado kuchnia daje nam bardzo dużo. Wystarczy puścić wodze kulinarnej fantazji i nie bać się eksperymentować.

Pamiętaj jednak, że najlepiej jeść awokado na surowo lub do przygotowywania potraw używać tłoczonego na zimno oleju. Warto też zwrócić uwagę na prawidłowe przechowywanie owocu – należy to robić w temperaturze pokojowej do momentu aż dojrzeje. Później można włożyć je do lodówki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tańsze alternatywy dla superproduktów Dietetyczny koktajl witaminowy Bananowy chleb Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Fit przepisy – charakterystyka, przykładowe dania Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji!