Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery

Cztery składniki wystarczą, aby przygotować zdrowy deser o niskiej kaloryczności. Poniższe przepisy mogą wypróbować osoby na diecie odchudzającej, a także te, które nie mogą jeść produktów mlecznych lub są uczulone na gluten.

Podziel się:

Niskokaloryczne desery — Czekoladowe kuleczki

Ten przepis to propozycja dla osób z alergią na gluten, a także tych, które nie mogą spożywać produktów mlecznych. Co więcej, czekoladowe kuleczki można jeść na diecie odchudzającej — porcja zawiera jedynie 51 kalorii.

Do przygotowania tego deseru potrzebujemy: surowych migdałów, rodzynków, płatków owsianych i kropelek czekoladowych do zapiekania. Czekoladowe kuleczki dostarczają błonnika i białka. Trzy sztuki wystarczą jako przekąska po treningu. Czas przygotowania tego deseru wynosi około 40 minut.

Wegańskie wiśniowo-czekoladowe niskokaloryczne lody

Te domowej produkcji lody są wolne od cholesterolu i tłuszczów nasyconych. Do ich przygotowania potrzebujemy jedynie: świeżych wiśni (bogate w przeciwutleniacze, błonnik pokarmowy i potas), banana, niesłodzonego mleka migdałowego i kilku łyżek bezmlecznych groszków czekoladowych.

Wegański wiśniowo-czekoladowy lodowy deser jest niskokaloryczny — porcja dostarcza jedynie około 126 kcal. Jeżeli wstawimy owoce do zamrażarki na noc, to jego przygotowanie zajmie nam 10 minut.

Słony karmel w czekoladzie

Czekoladki ze słonym karmelem, które możemy kupić w sklepie, zawierają około 95 kalorii każda. Ten zmodyfikowany przepis pozwala obniżyć kaloryczność deseru o ponad 30%. Wystarczy przygotować składniki: niesolone prażone nasiona słonecznika, daktyle bez pestek, sól morską i połączyć je w malakserze.

Uzyskaną masę mrozimy, a następnie dzielimy na kwadraty i polewamy czekoladą (przygotowaną z bezmlecznych groszków czekoladowych). Na koniec posypujemy je solą i wkładamy do lodówki. Te wegańskie czekoladki mogą jeść zarówno osoby uczulone na gluten, jak i na orzechy.

Bananowo-orzechowe lody

Te wegańskie lody są niskokaloryczne (150 kalorii na porcję), zawierają niewielką ilość tłuszczu (1 gram tłuszczów nasyconych) i cholesterolu. Ponadto porcja dostarcza 4 gramy błonnika i 3 gramy białka.

Receptura bananowo-orzechowych lodów pozwala zużyć dojrzałe owoce, które zazwyczaj wykorzystujemy do upieczenia chlebka bananowego. Do przygotowania tego deseru oprócz bananów (mrożonych) potrzebujemy kilku łyżek stołowych naturalnego masła orzechowego. Można je jeść tuż po zblendowaniu na gładką masę.

Babeczki jogurtowe

Mrożone babeczki jogurtowe to alternatywa dla lodów, która nie dostarczy wielu kalorii, cholesterolu i tłuszczów. Lista składników niezbędnych do ich przygotowania jest niezbyt długa: truskawki, banany i jogurt grecki o smaku waniliowym.

Do posypania wierzchu wykorzystujemy kropelki czekoladowe. Choć ten deser jest niskokaloryczny (każda babeczka to 30 kalorii), pozostaje słodki. Z podanych w przepisie ilości składników otrzymamy 12 sztuk.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Olej rzepakowy nową nadzieją w leczeniu otyłości 10 sposobów na tanie i zdrowe jedzenie SIBO - zespół rozrostu flory bakteryjnej jelita cienkiego. Objawy SIBO, leczenie i przyczyny FODMAP – założenia i zastosowanie diety z niskim FODMAP Dieta może nas ochronić przed infekcjami układu oddechowego Dlaczego warto jeść kasze? Fit burger - wersja z wołowiną Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Bananowy chleb Domowa czekolada z malinami i porzeczkami Piękno w prezencie od Klapp Cosmetics

Popularne w tym tygodniu:

Fit obiad - z kurczakiem, makaronem czy łososiem? Propozycje z mięsem i bez mięsa