Treningi obwodowe Kayli Itsines

Kayla Itsines to autorka treningów obwodowych angażujących wszystkie partie mięśniowe ciała. Zaproponowane przez nią zestawy ćwiczeń uaktywniają nogi, brzuch i ramiona. Poszczególne ruchy należy wykonywać w ustalonej kolejności i w określonym czasie.

Podziel się:

Trening obwodowy Kayli Itsines — Kim jest Kayla Itsines?

Kayla Itsines to jedna z najpopularniejszych trenerek fitness na świecie. 23-letnia Australijka ze światem sportu jest związana od 8 lat. Jest certyfikowanym instruktorem, posiada dyplom Australian Institute of Fitness.

Itsines to autorka treningu o nazwie Bikini Body Guide (przyniósł jej największą popularność i rzeszę fanek na całym globie). Jest to odpowiedź na marzenia kobiet o płaskim brzuchu. Trening wykonuje się przez 3 miesiące z wykorzystaniem takich akcesoriów sportowych jak kettlebell, hantle, piłka lekarska, piłka bosu czy skakanka. To ćwiczenia na wszystkie partie ciała (Itsines zaleca wykonywać brzuszki, pompki, przysiady czy burpees).

Trening obwodowy Kayli Itsines — Co to jest circuit?

Trening obwodowy, inaczej circuit, to zestaw ćwiczeń aerobowych i siłowych, które wykonuje się w określonej kolejności i ściśle ustalonym czasie. Mogą go praktykować wszystkie osoby, niezależnie od stopnia sprawności fizycznej, choć cechuje się on wysoką intensywnością. Ćwiczenia angażują różne partie ciała.

Co ważne, jedna minuta treningu obwodowego owocuje spaleniem około 15 kalorii. Ćwiczenia wykonujemy w szybkim tempie, które dostosowuje się do kondycji fizycznej ćwiczącego. Zazwyczaj w trakcie treningu wykorzystuje się akcesoria sportowe takie jak step, rower stacjonarny i skakanka, a także hantle, sztangielki, materace.

Trening obwodowy Kayli Itsines — trening na nogi

W skład tego trening obwodowego autorstwa Kayli Istines wchodzą 3 ćwiczenia na nogi. Ich owocem są smukłe uda i łydki. Trenerka zaleca w pierwszej kolejności wykonać wyskoki z przysiadem, a następnie naprzemienne wykroki do przodu.

Kolejne ćwiczenie to połączenie dwóch poprzednich. To oznacza, że wykonujemy: podskok, przysiad z nogami rozstawionymi szerzej niż wskazuje na to szerokość bioder i wykrok jednej nogi w przód.

3 z 6Źródło: POPSUGAR.com

Trening obwodowy Kayli Itsines — trening na ramiona

Treningi autorstwa Kayli Itsines angażują wszystkie partie mięśniowe ciała. Ten zestaw ćwiczeń uaktywnia mięśnie ramion.

Trenerka poleca wykonywać pompki z podskokiem, w trakcie którego przenosimy kolana pod klatkę piersiową, a stopy bliżej linii bioder. Inne ćwiczenie to dipy na ławce przy lekko zgiętych w kolanach nogach (plecy proste).

4 z 6Źródło: POPSUGAR.com

Trening obwodowy Kayli Itsines — trening mięśni brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha, które Kayla Istines proponuje wykonywać w obwodzie, to m.in: spięcia brzucha poprzez przyciąganie kolan do klatki piersiowej (ręce pod kością ogonową). W ostatniej fazie ruchu odrywamy dolną część pleców od podłoża, co umożliwia pełen skurcz mięśni brzucha.

Drugie ćwiczenie do podskoki w pozycji wysokiej pompki (dłonie pod barkami) z rozstawianiem stóp do boku (szerzej niż wynosi szerokość bioder). Kolejne to brzuszki skośne z wyprostowanymi w kolanach nogami.

5 z 6Źródło: POPSUGAR.com

Trening obwodowy Kayli Itsines — ćwiczenia cardio na wszystkie partie ciała

Ten trening angażuje wszystkie partie ciała i wyróżnia się wysoką intensywnością. Na jego wykonanie powinniśmy przeznaczyć 7 minut — w tym czasie należy wykonać tak wiele powtórzeń sekwencji ćwiczeń, ile potrafimy.

Pamiętajmy o prawidłowej technice każdego ruchu. Itsines zaleca zrobić: zmodyfikowany wariant burpees, wspinaczkę górską i wyskok z przysiadem, w trakcie którego dłonią dotykamy stopy.

6 z 6Źródło: POPSUGAR.com

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Kalistenika. Trening w domu bez sprzętu. Plan treningowy dla początkujących 4 kroki do wymarzonej sylwetki. Jak trenować, by spełnić swoje noworoczne postanowienie o byciu fit? Podjęliście jakieś wyzwanie na kwarantannie? Dorota Ogonowska robi pompki Sposoby na zakwasy Dlaczego warto się rozciągać? Musisz tego spróbować! Siedem zabawnych ćwiczeń z gumą oporową Co decyduje o zapotrzebowaniu na płyny u sportowców? Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej? Joga i pilates – idealne połączenie Lekcja nr 1: Gadżety Massy Arias: fitness receptą na depresję Trening mięśni pośladków. Te ćwiczenia można wykonać w każdym miejscu

Popularne w tym tygodniu:

Przygotował "bezczelną" formę. Daniel Myszkowski zachwyca sylwetką Medalowe żniwa Polaków podczas mistrzostw Europy w kulturystyce. Mamy powody do radości Masz 20 wolnych minut? Tyle potrzeba na trening na uda i pośladki od Moniki Kołakowskiej Stretching dynamiczny, stretching statyczny - co to jest i jak go stosować? Na co pomaga wyciskanie żołnierskie? Jaką techniką podnosić nad głowę sztangę i hantle? Trening HIIT w domu bez sprzętu. 15 minut ćwiczeń na spalenie tkanki tłuszczowej! Hula-hop - jakie wybrać i jak ćwiczyć? Efekty i zasady treningu Trening pośladków z gumami. Polska fitnesska da Ci w kość! Martwy ciąg - jak go wykonać poprawnie? Technika, efekty i najważniejsze warianty Trening na brzuch od Kelsey Wells. Potrzebna mata, hantel i chęci Ćwiczenia na sześciopak koleżanki Anny Lewandowskiej. Twój brzuch zapłonie! Kettlebell a hantle - zasady treningu z odważnikami, technika, efekty