Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów

Każdy z nas rozpoczynając własny plan treningowy ma ściśle określony cel. Dla jednych jest to poprawa zdrowia i zwiększenie kondycji. Dla innych zmiana stylu życia. Kobiety najczęściej chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów, a panowie nabrać masy mięśniowej. Niestety nasz organizm bywa przebiegły i nie zawsze chce współgrać z naszymi postanowieniami. Dziś dowiesz się dlaczego nie możesz uzyskać upragnionej rzeźby.

Shutterstock

Za dużo jesz

Istnieje błędne przekonanie wśród osób, które dopiero rozpoczęły swoją przygodę z profesjonalnym treningiem, że im więcej zjedzą tym szybciej uzyskają upragnioną masę mięśniową. Niestety w efekcie zamiast pojawienia się mięśni obserwują gromadzenie się tkanki tłuszczowej.

Wpływ na to mają również spożywane produkty. Aby jadłospis był efektywny muszą znaleźć się w nim białko, węglowodany i tłuszcze w proporcjach 40:40:20.

Zbyt mało białka i wody

Odpowiednie ilości protein oraz nawodnienie to klucz, którego potrzebujesz. Jeśli regularnie uprawiasz sport, ćwiczysz, to potrzebujesz więcej wody niż osoba, która nie korzysta z żadnej formy aktywności fizycznej. 2 l wody dziennie to dla ciebie za mało, możesz śmiało wypijać dwa razy więcej. Nie zapominaj również o spożyciu białka. Przyjmuje się, że 100-kilogramowy mężczyzna powinien dostarczać organizmowi nie mniej niż 200 g białka dziennie.

Odstawiłeś węglowodany

Kolejny typowy błąd. Ok, odstawiając węglowodany zauważysz szybki spadek wagi, ale przecież nie o to ci chodzi. Jeśli stawiasz na rzeźbę to musisz włączyć je ponownie do menu. Wybieraj węglowodany złożone, które organizm trawi dłużej. Wyjątkiem jest posiłek po treningu – w nim powinny znaleźć się węglowodany proste czyli te, które organizm szybko strawi, aby uzupełnić w mięśniach zapasy glikogenu utraconego w czasie treningu.

Zapominasz o regeneracji

Aby mięśnie miały szansę na wzrost potrzebują odpowiedniej regeneracji pomiędzy treningami. Wiele osób, które rozpoczynają dopiero treningi całkowicie o tym zapomina. Mięśnie potrzebują odpoczynku – podobnie jak ty.

Weekend bez ograniczeń

Wiele trenujących osób ściśle przestrzega diety i planu treningowego przez pięć dni w tygodniu, ale kiedy przychodzi weekend zapominają o przestrzeganiu zasad zarówno tych dotyczących aktywności fizycznej jak i zdrowego menu. Takie podejście skutecznie pokrzyżuje ci plany.

Stawiasz przede wszystkim na trening cardio

To prawda, że treningi aerobowe są najlepszymi sprzymierzeńcami w walce z tkanką tłuszczową, ale bez wsparcia nie zapewnią ci pięknie wyrzeźbionych mięśni. Trening powinien być zróżnicowany – tylko wtedy zaangażujesz do pracy różne partie ciała, wzmocnisz mięśnie oraz pobudzisz produkcję odpowiednich hormonów. Przynajmniej 2 razy w tygodniu wprowadź do swojego planu treningowego trening siłowy. Dzięki temu nie tylko będziesz spalać tłuszcz, ale i budować mięśnie.

Źle sypiasz

Sen ma bezcenny wpływ na zdrowie, wygląd czy samopoczucie. Jeśli organizm nie otrzymuje odpowiedniej ilości snu, zaczyna produkować w bardzo dużych ilościach kortyzol – hormon stresu odpowiedzialny za odkładanie się tłuszczu – zwłaszcza w dolnej części brzucha.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Skuteczne nawadnianie w czasie wysiłku fizycznego

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa Trening na redukcję – zasady, plan treningowy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM