Środki wspomagające odchudzanie

Odchudzanie to długotrwały proces. Szczupłą sylwetkę można osiągnąć, stosując zbilansowaną dietę oraz regularne ćwiczenia fizyczne. Można również wspomóc się naturalnymi środkami wspomagającymi odchudzanie oraz preparatami z apteki. Do wszystkich środków, które mają wspomóc odchudzanie, należy podchodzić z rozwagą. Mogą one bowiem wywołać skutki uboczne. Przed ich zastosowaniem należy poradzić się lekarza lub dietetyka.

123RF

Ocet jabłkowy

Ma wiele zdrowotnych właściwości: oczyszcza organizm z toksyn i usuwa z niego nadmiar wody, a ponadto wspomaga odchudzanie poprzez hamowanie apetytu i poprawę trawienia. Ocet zawiera pektyny pobudzające działanie soków żołądkowych i enzymów trawiennych. Należy jednak stosować go ostrożnie i w odpowiednich dawkach.

Środki ułatwiające odchudzanie

Fasolamina
To ekstrakt z białej fasoli, który blokuje enzym trzustkowy rozkładający skrobię na cukry proste. Usuwana jest ona z organizmu w takiej postaci, w jakiej do niego trafiła. Uważa się, że fasolamina jest prawdziwym sprzymierzeńcem odchudzania.

Hoodia Gordonii
Jest skuteczna zwłaszcza u tych osób, które lubią podjadać między posiłkami. Roślina ta pochodzi z Afryki, a obecna w niej cząstka P 57 (glikozyd) przesyła do mózgu informację o nasyceniu pomimo zjedzenia niewielkiej ilości posiłku. Uczucie głodu jest więc tłumione, a proces odchudzania – bardziej skuteczny.

Błonnik pokarmowy
Za jedną z głównych przyczyn otyłości uznawana jest nieodpowiednia perystaltyka jelit, czego konsekwencją jest zaleganie w nich toksycznych złogów i resztek pokarmowych. Spożywanie odpowiedniej ilości błonnika (28–45 g na dobę) dobrze wpływa na pracę jelit i usprawnia przemianę materii.

W jakich produktach znajduje się najwięcej błonnika?
Jego dobrym źródłem są kasze i ryże, pełnoziarniste makarony, owoce i warzywa, otręby, płatki zbożowe, suszone owoce i orzechy.
Spożywanie odpowiednich ilości błonnika zapobiega zaparciom, spowalnia wchłanianie węglowodanów. Zapewnia ponadto uczucie sytości, bo błonnik pęcznieje i wypełnia układ pokarmowy w taki sposób, by uczucie głodu nie było zbyt szybko odczuwane.

Przyspieszanie odchudzania
odpowiednimi preparatami powinno być skonsultowane z lekarzem. Należy mieć również świadomość, że tego typu środki nie zastąpią zbilansowanej diety i regularnej aktywności fizycznej.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Przekąski, które zmniejszają apetyt Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Zapomnij o efekcie jo-jo W czym tkwi tajemnica tabletek odchudzających? Wpływ wody na odchudzanie Wpływ kofeiny na odchudzanie Poznaj prawdę na temat diet i odchudzania Wybierz odpowiednie tabletki na odchudzanie Owoce, które pomogą ci schudnąć Zaburzenia flory bakteryjnej a odchudzanie Odchudzanie a depresja Najlepsze suplementy odchudzające Zasady zdrowego odchudzania, których musisz przestrzegać Mniej jedz, więcej się ruszaj – główna zasada odchudzania Zdrowe przekąski – które wybrać? Kto pomoże ci w odchudzaniu? Zielona dieta a odchudzanie Jednodniowa głodówka – co nam daje? Jak oszukać głód? Dieta tasiemcowa – obalamy mity Zdrowe odchudzanie – zasady

Popularne w tym tygodniu:

Dieta cud - zupa w diecie cud, jak szybko schudnąć, jak działa Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Mikstura oczyszczająca jelita Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Przez 6 dni byłam na diecie dr Dąbrowskiej. Oto, co się działo Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Dieta 8-godzinna - czym jest, skutki, zalety, przeciwwskazania