Chudnij więcej… jedząc więcej

Jesteś osobą otyłą? Masz nadwagę? Z pewnością znasz diety typu nż lub mż. Skróty oznaczają „nie żreć” i „mniej żreć”. Oczywiste jest przecież, że nie tyjemy z powietrza, ale z nadprogramowych kalorii. Ile to razy wstydziłaś się zjeść w gronie znajomych? Ile razy dręczyłaś się z powodu głupich uśmieszków osób, które widziały, jak znów coś jesz?

123rf

Tymczasem, aby schudnąć, trzeba właśnie zacząć jeść. Dlatego uważnie przeczytaj i weź sobie do serca poniższe rady:

  • Nigdy nie pomijaj śniadania, to najważniejszy posiłek dnia, dzięki niemu zabezpieczasz się przed wieczornym głodem i podjadaniem między posiłkami, podkręcasz też swój metabolizm.
  • Pamiętaj o nawadnianiu. Jeśli ciężko trenujesz, może warto pomyśleć nad uzupełnianiem elektrolitów?
  • Postaw na zdrowe przekąski: orzechy, pestki, suszone owoce, stabilizują one poziom cukru we krwi.

    10 zasad ułatwiających odchudzanie

  • Nigdy nie trenuj „na głodniaka”, staraj się zjeść godzinę lub dwie przed ćwiczeniami.
  • Kontroluj zawartość węglowodanów, szczególnie skrobi i cukrów prostych, w swojej diecie, zwróć uwagę, ile spożywasz ich przed treningiem.
  • Nie staraj się trzymać bardzo radykalnych diet. Diety poniżej 1200–1000 kcal znacznie obniżają tempo metabolizmu i mogą powodować silne zmęczenie.
  • Korzystaj z wszystkich grup żywności, nie pomijaj np. węglowodanów, na swoim talerzu umieść chude białko, zdrowe tłuszcze, pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce.

Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać?

Skorzystaj ze swoich poprzednich doświadczeń w stosowaniu diet, porozmawiaj też ze znajomymi. Dowiedz się, jakie błędy popełniali i co było ich przyczyną. Wyciągaj wnioski, ponieważ oprócz samej teorii dotyczącej danej diety ważne jest też jej zastosowanie w praktyce. Dlatego jeśli ludzie, którzy ją stosowali, skarżą się na głód czy efekt jo-jo, oznacza to, że z 90% prawdopodobieństwem tobie zdarzy się to samo.

Prześledź informacje na temat danej diety, które przedstawiają specjaliści. Jeśli krytyczne opinie powtarzają się i dotyczą małej kaloryczności diety, nie daj się nabrać na obiecywane szybkie efekty.

Ćwiczenia na różne partie ciała


Nigdy nie zapominaj, że 70% twoich wysiłków przy redukcji masy ciała stanowi dieta, a 30% to ćwiczenia.

Dlatego tym bardziej nie powinno się redukować do minimum ilości pożywienia. Trzeba natomiast skupić się na odpowiednich źródłach pokarmu, godzinach posiłków i uzupełnianiu płynów.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Źródło: potrafiszschudnac.pl

Źródło: https://potrafiszschudnac.pl/o-dietach/chudnij-wiecej-jedzac-wiecej

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi Jagodowe smoothie owsiane 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Odchudzający napój – działa, gdy śpisz Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Detoksykujące latte z buraka Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Chcesz schudnąć? Posprzątaj kuchnię Tłuszczyk na biodrach dobry dla zdrowia? 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Schudła 16 kilogramów. “Chciałabym zrzucić dodatkowe 4 kilogramy, więc może zmobilizuję się, by ruszyć tyłek” Pijesz sok z cytryny? To musisz wiedzieć, jeśli chcesz zrzucić wagę Świadomość kluczem do skutecznego odchudzania Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut 5 rzeczy, które się z nami dzieją, gdy jesteśmy głodni Najlepsze tłuszcze na utratę wagi Soki na odchudzanie Te produkty ruszą twój metabolizm

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi 5 pomysłów na jednodniowy detoks Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt