Jak utrzymać wagę po diecie?

Każdy chciałby po zakończeniu diety utrzymać swoją nową wagę. To wygląda tak, że najpierw zastanawiamy się, jak schudnąć, a później dopiero zaczynamy myśleć o stabilizacji wagi po diecie. Efekt jo-jo jest znany doskonale wszystkim, którzy kiedykolwiek się odchudzali. Wiadomo, że jest to bardzo trudny i żmudny proces. Wymaga on silnej woli i polega na podejmowaniu kolejnych wyrzeczeń. Po odchudzaniu najtrudniejsze jest właśnie utrzymanie stabilnej wagi. Sporo osób chce wiedzieć, jak szybko schudnąć w tydzień, a nie zdaje sobie sprawy, że szybka dieta może być niebezpieczna. Na pewno nie jest też zbyt skuteczna. W pierwszym momencie następuje, co prawda, szybka utrata kilogramów, ale później wracają one ze zdwojoną siłą. Warto wiedzieć, jak uniknąć efektu jo-jo i ustabilizować wagę po odchudzaniu.

123RF.COM

Ryzyko szybkiej diety

Udowodniono, że im dłużej i wolniej będziemy się odchudzali, tym będzie to trwalsze, skuteczniejsze i oczywiście zdrowsze. Chcesz wiedzieć, jak schudnąć w tydzień? Lepiej zdecyduj się na dłuższą dietę. Szybkie odchudzanie wiąże się najczęściej jedynie z utratą wody. Nie wpływa na spalanie tłuszczu. Szybka dieta jest najczęściej uboga w składniki mineralne i witaminy. Jedyne, na co może wpływać, to obniżenie odporności organizmu i narażenie go na atak bakterii i wirusów chorobotwórczych.

Szybkie odchudzanie nie pozwala przestawić się organizmowi na inny sposób odżywiania. Dlatego po szybkich dietach efekt jo-jo występuje prawie zawsze. Szybka dieta nie jest dla nas bezpieczna. Należy pamiętać, że najlepsze tempo chudnięcia to maksymalnie kilogram na tydzień.

Aby odchudzanie było skuteczne i trwałe, musimy na stałe zmienić nasze nawyki żywieniowe. Nasz organizm potrzebuje około szczęściu miesięcy, aby przestawić się na nowy tryb odżywiania.

Ktoś, kto odchudza się pierwszy raz, może nie wiedzieć, czym jest efekt jo-jo. Nazywamy tak ponowne przybieranie na wadze po diecie. Charakterystyczne dla efektu jo-jo jest to, że po diecie przybieramy więcej, niż zrzuciliśmy. Za pojawianie się tego efektu obwiniana jest szybka dieta. Aby uchronić nasz organizm przed odzyskaniem utraconych kilogramów, należy zrezygnować ze wszystkich szybkich i cudownych diet. Nie tylko pustoszą one nasz organizm. Spadek wagi jest szybki, lecz chwilowy.

Sposoby na utrzymanie wagi po diecie

Jeśli chcemy utrzymać wagę po skończonej diecie, musimy pamiętać o tym, że należy zmienić sposób żywienia. Powinniśmy jeść posiłki, które są bogate w błonnik. To właśnie on sprawia, że uczucie sytości pojawia się szybciej. Na dodatek błonnik odpowiada za przyspieszenie i poprawę przemiany materii. Błonnik występuje w jarzynach, owocach i produktach pełnoziarnistych.

Utrzymaniu wagi sprzyja też regularne spożywanie posiłków. Powinniśmy jeść regularnie do pięciu posiłków dziennie. Przy czym porcje powinny być niewielkie. Szczególnie ważne dla stabilizacji wagi i zdrowia organizmu jest spożywanie śniadań. Jeśli zależy nam na utrzymaniu wagi, powinniśmy zmienić nie tylko dietę, ale cały styl życia. Aby wyeliminować efekt jo-jo, powinniśmy być bardziej aktywni i zażywać więcej ruchu. Jazda na rowerze, długie spacery, bieganie, gra w piłkę, to wszystko jest niezwykle pomocne w utrzymaniu wagi po diecie.

Trzeba uzmysłowić sobie, że dieta nie jest przejściowym epizodem w naszym życiu. To stała zmiana sposobu żywienia i sposobu życia. Jeśli chcemy utrzymać wagę po diecie, musimy porzucić złe nawyki żywieniowe. Ograniczenie słodyczy, spożywania alkoholu, słonych przekąsek, tłustych potraw musi być stałe. Jeśli po ukończonej diecie powrócimy do naszych starych nawyków, kilogramy wrócą – i to z nawiązką. Dlatego tak ważne jest racjonalne odchudzanie i całkowita zmiana sposobu odżywiania.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light? Co warto wiedzieć o przemianie materii?

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy 4 koktajle, które uwolnią organizm od toksyn Jesienno-zimowe kolacje polecane przez Ewę Chodakowską Produkty, po których błyskawicznie rośnie brzuch Wywary, które oczyszczają z toksyn i pomagają schudnąć Nie możesz schudnąć? To może być powód Dziewczyna przez trzy lata piła herbatki odchudzające. Po ich odstawieniu trafiła do szpitala Psychodietetyk Mikołaj Choroszyński: “99 proc. społeczeństwa może, a nawet powinno stosować zasady diety MIND” Post dobrą metodą na odchudzanie? Ekspert wyjaśnia