Metody bezpiecznego odchudzania

Aby bezpiecznie i zdrowo się odchudzać, najlepiej jest skorzystać z zasad zdrowego żywienia. Aby uniknąć nadwagi, w wielu wypadkach wystarczy zmienić niewłaściwe nawyki żywieniowe. Po tej prostej zmianie efekty są bardzo często tak dobre, że nie potrzebne są żadne dodatkowe preparaty na odchudzanie. Wystarczy tylko zidentyfikować niewłaściwe nawyki żywieniowe i je zmienić. Jest to niezwykle pomocne, jeśli chcemy stracić zbędne kilogramy i utrzymać nową wagę na stałe.

123RF.COM

Jak bezpiecznie się odchudzać?

Każdy, kto chce bezpiecznie i bez kłopotów zdrowotnych zgubić kilka nadmiarowych kilogramów, powinien zastosować się do poniższych wskazówek.

  • Należy pić minimum litr niegazowanej wody dziennie. Pozwoli to na zredukowanie masy ciała. Należy pamiętać o tym, że z jadłospisu trzeba wykreślić napoje gazowane i te, które w swoim składzie mają sztuczne słodziki lub cukier.

  • Należy spożywać od pięciu do sześciu małych posiłków w ciągu dnia. Dzięki temu poziom insuliny będzie na stałym poziomie i będziemy w stanie lepiej kontrolować uczucie głodu.

  • Należy zmienić zastawę na mniejszą i jeść z małych naczyń. Dzięki temu prostemu zabiegowi zjemy mniej i dostarczymy organizmowi mniejszej ilości kalorii.

  • Nie należy zażywać niesprawdzonych i nieprzebadanych preparatów na odchudzanie. Mogą one nie działać lub ich działanie może być szkodliwe.

  • Należy postawić na aktywność fizyczną. Może się ona ograniczać do spacerów, lecz muszą one trwać przynajmniej 45 minut dziennie. Skuteczna dieta odchudzająca wymaga odpowiedniej dawki aktywności fizycznej.

  • Należy koniecznie włączyć do diety owoce i jarzyny. Najlepiej jeść owoce i warzywa, które zawierają dużo wody. Dzięki temu organizm dostanie mniejszą porcję kalorii, a my nie będziemy głodni.

  • Należy zrezygnować z białej żywności, gdyż zawiera zbyt dużo węglowodanów. To one są najczęstszą przyczyną przybierania na wadze. Zdrowa i bezpieczna dieta powinna zawierać produkty, które są zrobione z pełnoziarnistej mąki.

  • Aby dieta była skuteczna, należy odstawić pieczywo, ziemniaki i makarony. Początki mogą być trudne, ale z upływem czasu można się do tego przyzwyczaić i potrzeba spożywania chleba nie będzie już tak silna.

  • Warto śmietanę zastąpić mlekiem odtłuszczonym. Można dodawać je do kawy i tym prostym sposobem zaoszczędzić kolejne kalorie.

  • Należy pić herbaty ziołowe, herbatę zieloną na odchudzanie. Nie należy używać do nich cukru.

  • Należy zrezygnować z jedzenia na mieście. W domu można przygotować smaczniejsze i znacznie zdrowsze posiłki. Poza tym posiłki domowe mają mniej kalorii. Należy jeść wtedy, kiedy czujemy głód. Dokładnie przeżuwać jedzenie. Skuteczne jest też odkładanie sztućców po każdym kęsie.

  • Skuteczność diety zależy od ruchu. Nawyki żywieniowe powinny być wspomagane właśnie przez ćwiczenia. Po jedzeniu zamiast położyć się na kanapie, należy wybrać się na spacer. Przed kolacją także wskazany jest spacer, gdyż obniży on apetyt. Wszelkie prace domowe to wspaniały sposób na pozbycie się zbędnych kalorii.

  • Należy zrezygnować z alkoholu, który jest niezwykle kaloryczny i sprawia, że podjadamy.

  • Należy trzy razy dziennie jeść jogurty odtłuszczone, gdyż przyspieszają one przemianę materii.

Jak widać, bezpieczne odchudzanie bez efektu jo-jo jest możliwe. Trzeba tylko przestrzegać dobrych nawyków żywieniowych. Efekty się pojawią i będziemy się nimi cieszyli dłużej. Warto wprowadzić je w życie już teraz, gdyż szybciej zaczną procentować i szybciej będziemy cieszyli się szczupłą sylwetką.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light? Co warto wiedzieć o przemianie materii?

Popularne w tym tygodniu:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu Owsianka z nasionami chia - śniadanie na płaski brzuch 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Napoje odtruwające wątrobę, które należy pić wieczorem Tyle wody powinieneś pić, jeśli chcesz schudnąć Pij go codziennie rano - możesz schudnąć nawet kilkanaście kilogramów w miesiąc! Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw Schudła 67 kilogramów. Metamorfoza Iwony Michalik Co jedzą szczupli ludzie na śniadanie? Pięć zaskakujących przyczyn spowolnionego metabolizmu