Co znajdziesz w drinkach spalających tłuszcz?

Moda na napoje witaminowe i energetyczne minęła. Teraz na rynku liczą się drinki spalające tłuszcz. Wraz z „Trenerką Zdrowej Diety”, czyli znaną blogerką i dyplomowaną dietetyk postaramy się odkryć o nich całą prawdę. Czy rzeczywiście są takie zdrowe?

Drinki spalające tłuszcz

Drinki spalające tłuszcz (123rf)

Odpowiednie nawodnienie

Jedną z zasad prawidłowego odchudzania jest odpowiednie nawadnianie organizmu. Wybór napojów jest tutaj bardzo ważny. Warto sięgać po te nieprzetworzone i powstałe naturalnie, bez zbędnych słodzików i sztucznych substancji. Nadrzędnym priorytetem jest bowiem zdrowie, a nie wartość „zero kalorii”.

Zobacz też: Woda z tą przyprawą spala tłuszcz

Szkodliwe składniki

Do gotowych napojów spalających tłuszcz dodaje się niestety wiele chemicznych substancji, które nadają im słodki smak. Często napis „nie zawiera dodatku cukru” tak naprawdę jest kłamstwem. Czytając dokładniej etykiety, znajdziemy tam np. acesulfam K (E-950), sacharynę (E-954) czy aspartam (E-951).

— Są to substancje nie mające żadnej wartości odżywczej. Organizm jednak daje się im oszukać. W dłuższej perspektywie podnoszą one poziom cukru, a co za tym idzie – pojawiają się nadprogramowe kilogramy – tłumaczy blogerka.

W gotowych napojach znajdziemy również kofeinę. Niektóre z nich zawierają nawet 300–400 mg tej substancji w jednej porcji. Uwalnia ona tłuszcz z komórek, przyspiesza spalanie kalorii, a w konsekwencji dodaje energii.

W drinkach znajdują się także duże ilości substancji aktywnych, np. wyciąg z kory białej wierzby, który zawiera kwas salicylowy przyspieszający metabolizm poprzez wzmożony rozkład tłuszczu i węglowodanów.

W spalaczach bardzo często występuje ekstrakt z zielonej herbaty, która dzięki zawartości kofeiny wspiera proces spalania tłuszczu. Jest także źródłem witamin A, B1, B2, C, E oraz K niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu np. po wzmożonym treningu siłowym.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Kolejnym składnikiem drinków jest L-karnityna zwiększająca proces spalania tkanki tłuszczowej przez organizm. Związek ten jest niezbędny w procesie transportu kwasów tłuszczowych do mitochondriów, czyli centrum energetycznego komórki. Dzięki niej z krwi usuwane zostają również cząsteczki mleczanu, a to chroni przed bolesnymi zakwasami.

Warto pamiętać, że napoje spalające tylko wspomagają utratę tkanki tłuszczowej. Nic nie jest w stanie zastąpić nam odpowiedniej diety i aktywności fizycznej.

— Gdyby faktycznie istniał napój, który bez zachowania pewnego reżimu w odżywianiu mógł spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, zapewne byłby to nasz ósmy cud świata – dodaje dietetyczka.

Naturalne spalacze tłuszczu

Napoje przyspieszające spalanie tłuszczu powinny składać się z naturalnych produktów, np. ogórków czy cytryn. Te pierwsze nawadniają i oczyszczają organizm, natomiast cytryna jeszcze bardziej przyspiesza ten proces. Kilka listków mięty również może pomóc – wspiera ona bowiem proces trawienia oraz niweluje uporczywe wzdęcia. Nie jest jednak polecana osobom zmagającym się ze zgagą czy refluksem.

Napój z ogórka i cytryny najlepiej jest przygotować wieczorem. Do pół litra wody wrzucamy pokrojonego w plasterki ogórka, a następnie dodajemy sok wyciśnięty z połowy cytryny oraz kilka listków mięty.

Więcej na temat alkoholu w diecie sportowca


— Próbujmy łączyć różne smaki owoców i przypraw. Szukajmy ulubionych, które będą smacznym miksem. Napoje odchudzające mają być przyjemnością – radzi ,,Trenerka Zdrowej Diety".

Nie bójmy się także dodawać do napojów przypraw, np. kurkumy czy imbiru. Przyspieszają one metabolizm, ułatwiają trawienie oraz delikatnie pobudzają do spalania tłuszczu. Szczypta pieprzu z kolei pobudzi krążenie, zachęci do aktywności fizycznej.

Przygotowanie napoju „Metabolic booster”

Ulubionym napojem „Trenerki Zdrowej Diety”, który silnie spala tłuszcz jest „Metabolic booster”. Dodaje on energii i w naturalny sposób podkręca metabolizm. Najbardziej poleca się go osobom walczącym z tłuszczem zgromadzonym w okolicach brzucha.

Przygotowanie napoju jest wyjątkowo proste. Do soku wyciśniętego z dwóch grejpfrutów dodajemy 3–4 łyżki octu jabłkowego. Grejpfruty są niskokaloryczne – 100 g to zaledwie 50 kcal. Ich regularne spożywanie przyspiesza przemianę materii, oczyszcza organizm oraz wspomaga pracę układu trawiennego.

Kaloryczność popularnych alkoholi

Ocet jabłkowy natomiast obniża poziom cholesterolu oraz, podobnie jak grejpfruty przyspiesza metabolizm. Połączenie tych dwóch składników pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu oraz oczyścić wątrobę i jelita ze zbędnych toksyn.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Zjadłeś to przed seksem? Będziesz tego żałować Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy 6 zdrowych składników do koktajli, których jeszcze nie próbowałaś Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy