8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej

Ten artykuł ma 4 strony:

Prebiotyki i błonnik pokarmowy

Warzywa dostarczają błonnika

Prebiotyki stanowią wsparcie nie tylko dla jelit, ale i dla całego organizmu — to naturalne substancje, które mają zdolność stymulacji rozwoju organizmów probiotycznych. W preparatach dostępnych w aptece znajdziemy laktulozę i inulinę, która gwarantuje odpowiednie środowisko życia dla dobrych bakterii.

Źródłem prebiotyków są również produkty spożywcze. Występują one w takich warzywach jak por, cebula, czosnek, szparagi. Oprócz tego, że prebiotyki regulują pracę jelit, wspierają pracę układu odpornościowego, obniżają poziom złego cholesterolu i zwalczają chorobę wrzodową żołądka i dwunastnicy.

Zobacz też: Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn

Wyróżnia się błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny (przyspieszają detoks organizmu). Pierwszy z nich oddziałuje jedynie na jelito cienkie, drugi — oczyszcza z produktów przemiany materii i toksycznych substancji jelito grube. Ten składnik usprawnia pracę układu pokarmowego i poprawia regularność wypróżnień.

Najlepiej dostarczać go wraz z pożywieniem, ale można też przyjmować w postaci suplementów. W błonnik pokarmowy są bogate m.in. produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce zawierające wodę (jest ona potrzebna, aby układ trawienny funkcjonował prawidłowo).

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi Jagodowe smoothie owsiane Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Detoksykujące latte z buraka Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Przekąska z awokado i pestek słonecznika na utratę wagi Dwa przepisy na detoks w pięć minut Sprawdź, czy... nie zajadasz swoich emocji! Trendy żywieniowe 2017 ze względu na znak zodiaku Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Co jeść na kolację, by schudnąć? Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych 5 weekendowych nawyków, które sprawiają, że przybierasz na wadze Mikstury z 3 składników oczyszczające wątrobę z toksyn Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy Koktajl oczyszczający z pieprzem, który spala tłuszcz Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi 5 pomysłów na jednodniowy detoks Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt