Schudła 40 kilogramów. Metamorfoza Jennifer Morin

Zanim zdecydowała się rozpocząć odchudzanie, Jennifer Morin ważyła 94 kilogramy. Teraz waga pokazuje liczbę 53, zatem zrzuciła prawie 40 kilogramów. Dokonała tego bez hektolitrów potu na siłowni, zmieniając dietę i... spacerując.

Jennifer przed i po metamorfozie

Jennifer przed i po metamorfozie (womenshealthmag.com)

Zmiana myślenia

Przed zmianą stylu życia, która nastąpiła w 2008 roku, Jennifer Morin skarżyła się na ospałość, zmęczenie, ciągły ból pleców i kolan. Nigdy nie ćwiczyła, nie przywiązywała wagi do tego, co je. Spożywała tłuste potrawy bez wartości odżywczych. Jej mąż i dzieci byli aktywni, ale ona miała trudności, by dotrzymać im kroku w trakcie spaceru.

Nie traktowała nadmiaru kilogramów poważnie. Nikt jej nie powiedział, że waży za dużo. Po raz pierwszy uzmysłowiła sobie, że boryka się z nadwagą podczas rutynowych badań lekarskich. Przypadkiem dostrzegła adnotację przy jej nazwisku, która brzmiała: „otyły pacjent”.

Jennifer dziś

Wiedziała, że musi coś zmodyfikować, ale w tym momencie nie czuła się gotowa do wprowadzenia realnych zmian. Dopiero rok po tym wydarzeniu (gdy była jeszcze grubsza niż za czasów ciąży, nie poznawała osoby w lustrze i tej na zdjęciach sprzed lat) postanowiła, że nadszedł czas, by schudła to dla siebie i dla rodziny. Jej uwagę przykuła dieta Strażników Wagi, którzy propagują odchudzanie z rozsądkiem (jej istotą jest przestrzeganie indywidualnie obliczonej dziennej liczby punktów, która odpowiada produktom z 3 grup kolorystycznych: czerwonej, żółtej i zielonej).

Zobacz też: Plusy i minusy diety Strażników Wagi

Zmiana żywienia

Zmianę w sposobie żywienia Jennifer zaczęła od zmodyfikowania wielkości porcji i dbałości o regularność posiłków. Wszystkie dania przygotowywała odpowiednio wcześniej w domu, planowała, co będzie jeść poza nim. Ten system kontynuuje do dziś.

W jej menu dominują organiczne warzywa i źródła chudego białka. Na śniadanie jada tosty z awokado z jajkiem sadzonym (idealne połączenie błonnika i białka) lub bezglutenowe tosty, jagody i jajko. Jej typowy obiad to sałatka z sezonowych warzyw i chudym białkiem. Kolację jada zwykle w stylu włoskim.

Zobacz też: Zrzuciła z siebie 65-kilowego człowieka. Metamorfoza Fatimy Orlińskiej

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Gdy dopada ją głód w godzinach popołudniowych, sięga po przekąskę: świeże owoce, surowe warzywa, orzechy, czasem podgrzewa zupę wegetariańską. Jeśli chce zjeść coś ponad normę, na przykład na przyjęciu czy w święta, kolejnego dnia dba o to, przyjąć mniej kalorii. Gdy umawia się z kimś na kawę i ciastko, dzieli się deserem albo połowę zostawia na potem…

Jennifer w trakcie aktywności fizycznej

Z efektem plateau Jennifer zmagała się kilka razy w trakcie redukcji wagi. Na początku często miała ochotę na niezdrowe słone przekąski. Teraz już nie ma takiego problemu: „Kiedy patrzę wstecz i widzę, jak daleko doszłam, popycha mnie to do przodu” - mówi.

Zmiana trybu życia

Jennifer bardzo chciała zmienić tryb życia na aktywny: chodzić na spacery i wędrówki z rodziną. Zaczęła od krótkich spacerów wokół bloku, stopniowo zwiększając dystans. Nie trwało to zbyt długo, nim była w stanie chodzić kilka kilometrów dziennie. W tym czasie straciła kilka kilogramów, więc łatwiej było jej się poruszać, ból kolan i pleców nie doskwierał.

Zobacz także: Zalety biegania

Teraz bez problemów uczestniczy w pieszych wycieczkach rodzinnych. Od chwili, kiedy postanowiła żyć aktywnie, spaceruje każdego bezdeszczowego dnia. Nosi fitness tracker Fitbit, który śledzi przebyty dystans. Dąży do przebycia 10 000 kroków dziennie (raz wykonuje ich więcej, innym razem mniej). Obecnie nie wykonuje żadnych dodatkowych ćwiczeń gimnastycznych, ale planuje uczestniczyć w zajęciach fitness.

Jennifer z mężem i córką

Rodzinna zmiana

Jennifer schudła 40 kilogramów. Inną zmianą, która była następstwem jej metamorfozy, była modyfikacja stylu życia członków jej rodziny. Rodzice, teściowa, brat, mąż kobiety również zaczęli żyć zdrowiej i aktywniej. Łącznie stracili ponad 200 kilogramów! Jennifer nie namawiała krewnych do utraty wagi. Zainspirowani jej wynikami sami postanowili zacząć działać.

Zobacz też: Schudła 55 kilogramów. Metamorfoza Melody Wells

Rada Jennifer

„Nie poddawaj się. Ja również mam słabe momenty, ale efekty są warte trudnej zmiany. Brzmi to banalnie, ale: jeśli ja mogłam to zrobić, każdy może. Moim zdaniem, nie należy na początku ustalać limitu czasowego, w którym chcemy stracić na wadze, ponieważ to skazuje nas na niepowodzenie. Co prawda, trzeba ustalić cel, ale warto pamiętać, że potrzeba czasu, aby odwrócić skutki wielu lat niezdrowego stylu życia. Osiem lat zajęło mi dostanie się do miejsca, w którym teraz jestem, a przede mną wiele nowych celów. Wybacz sobie drobne błędy, które popełnisz po drodze, uzbrój się w cierpliwość i pracuj”.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi Jagodowe smoothie owsiane Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Przekąska z awokado i pestek słonecznika na utratę wagi Sprawdź, czy... nie zajadasz swoich emocji! Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Schudła 50 kilogramów, żeby dać nauczkę mężowi. Metamorfoza Betsy Ayala Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi 5 pomysłów na jednodniowy detoks Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt