Sprzęt fitness do ćwiczeń w domu

Ćwiczenia sportowe w domu mogą być tak samo efektywne, jak trening na siłowni. Przy właściwej organizacji, prawidłowym dobraniu ćwiczeń i sprzętu domowy trening może przynieść spodziewane efekty. Bardzo ważne jest, aby sprzęt fitness był dobrany nie tylko do planu treningowego, ale także do naszych możliwości i umiejętności.

Źródło: 123RF

Jak wymodelować sylwetkę?


Kupując sprzęt sportowy, należy zwrócić uwagę nie tylko na jego przeznaczenie, ale warto zorientować się w jego obsłudze. Dla osób, które rozpoczynają przygodę z ćwiczeniami, poleca się sprzęt mniej skomplikowany, ponieważ nawet najbardziej zaawansowane rozwiązania mogą na początku nie być w pełni wykorzystane. Przed zakupem można zasięgnąć opinii trenera czy innych użytkowników. Czym się kierować przy wyborze urządzeń do ćwiczeń? Najważniejszy jest cel treningu – w zależności czy zależy nam na schudnięciu czy na zwiększeniu masy mięśniowej, urządzenie musi realizować założony plan treningu.

Jaki sprzęt warto wybrać? Dużo zależy także od miejsca, jakie możemy przeznaczyć na przechowywanie zakupionego sprzętu. Joga w domu to tylko piankowa mata, ale ćwiczenia cardio to np. orbitrek czy rower treningowy, który zajmie znacznie więcej miejsca, a dodatkowo jest trudniejszy do przesuwania. Niektórym mogą wystarczyć ciężarki, piłka do ćwiczeń czy nawet skakanka. Bez względu na to, jaki rodzaj sprzętu wybierzemy, najważniejsza jest jednak samodyscyplina i systematyczność.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Rodzaje nadciśnienia Sposoby na szczupłe nogi Wirus cytomegalii a nadciśnienie Sposoby na ból mięśni Skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch Przyczyny i profilaktyka nagłego zgonu sercowego Poznaj skuteczne ćwiczenia na uda Ból mięśni – skąd się bierze? Pilates – ćwiczenia na płaski brzuch i boczki Skurcze a chromanie przestankowe Joga a ciąża Na czym polega niedomykalność zastawki aortalnej? Naturalne metody na ból kręgosłupa Joga i pilates – idealne połączenie Jakie ćwiczenia na pośladki wybrać? Kiedy kołatanie serca jest niebezpieczne? Zdrowe serce – jak o nie zadbać? Jak ćwiczyć na twisterze? Jak obniżyć ciśnienie krwi – domowe sposoby Ćwiczenia na szczupłą talię Czym jest nadciśnienie wrotne?

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Bieg po Nowe Życie