Jak obniżyć ciśnienie krwi – domowe sposoby

Nie zawsze, kiedy pojawia się podwyższone ciśnienie, niezbędne jest przyjmowanie leków. Wiadomo, że nadciśnienie występuje bezobjawowo. Należy jednak pamiętać, że o ile objaw jest niewidoczny, to dolegliwość występuje i należy ją kontrolować. Jednak, jeśli jest to lekkie nadciśnienie, można walczyć z nim za pomocą naturalnych sposobów.

123RF

Jak obniżyć ciśnienie?
Przy nadciśnieniu nie pojawiają się zazwyczaj objawy choroby. Nie wiedząc, jaki może być symptom, należy często sprawdzać poziom ciśnienia tętniczego. Kiedy okaże się, że jest odrobinę za wysokie, można skorzystać z domowych sposobów na jego obniżenie. Są one znane niemal od zawsze. Dlatego warto je poznać, aby skutecznie i naturalnie wpłynąć na obniżenie ciśnienia tętniczego. Może się okazać, że metody te w naszym przypadku się sprawdzą. Warto jednak wiedzieć, że z nadciśnieniem tętniczym nie ma żartów i należy je systematycznie kontrolować. Jeśli poniższe sposoby nie przyniosą oczekiwanych rezultatów lub kiedy nadciśnienie jest bardzo wysokie, należy koniecznie udać się do lekarza.

Do obniżenia ciśnienia doskonale przyczyniają się:

  • odchudzanie. Prawidłowa waga pozwala na utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi. Nadwaga natomiast sprawia, że serce musi wykonać cięższą pracę, co może skutkować pojawieniem się nadciśnienia. Dlatego warto zrzucić wszystkie zbędne kilogramy i ciśnienie powinno wrócić do normy;

  • odpowiednia dieta. Idealna dieta na obniżenie ciśnienia powinna zawierać gorzką czekoladę, która zawiera antyoksydanty i flawonoidy. Przysmak ten sprawia, że ciśnienie skurczowe spada i jest to zasługa przeciwutleniaczy, które są obecne w ziarnach kakaowca. Oprócz czekolady w diecie powinny znaleźć się także produkty bogate w magnez, który odpowiada za zmniejszanie ciśnienia. Doskonałym jego źródłem są: banany, awokado, kiwi, suszone figi. Należy, oczywiście, ograniczyć ilość spożywanej soli. Ogólnie zakłada się, że nie należy jeść więcej niż jedną płaską łyżeczkę soli dziennie. Osoby chore na nadciśnienie powinny spożywać maksymalnie pół łyżeczki. Aby kontrolować ilość soli w pożywieniu, należy zrezygnować z potraw gotowych i dań z głębokiego tłuszczu;

  • aktywność fizyczna. Nawet pół godziny dziennie ćwiczeń może sprawić, że ciśnienie krwi się obniży. Aby tak się stało, niezwykle ważna jest regularność ich wykonywania. Nie muszą to być specjalistyczne ćwiczenia. Mogą to być nawet zwykłe spacery czy jazda na rowerze. Doskonałe efekty na obniżenie ciśnienia daje także pływanie;

  • papierosy i kofeina. Rzucenie palenia zmniejsza ryzyko nadciśnienia tętniczego. Dlatego warto to zrobić i od razu zmienić swój niezdrowy tryb życia, wprowadzając inne zmiany. Należy też zachować umiar w spożywaniu kawy. Kofeina w niej zawarta może wpływać na podnoszenie się ciśnienia krwi. Nie musimy od razu rezygnować z kawy, ale należy ograniczyć ja np. do 2 filiżanek dziennie;

  • alkohol. Pity w nadmiarze wpływa negatywnie na poziom ciśnienia i może sprawiać, że nasilą się objaw choroby. Natomiast małe ilości alkoholu mogą przyczynić się do obniżenia ciśnienia krwi bardziej niż rezygnacja z niego. Dlatego warto ograniczyć spożywanie alkoholu i wypijać tylko lampkę czerwonego wina dziennie;

  • hibiskus. Aby zauważyć u siebie obniżenie ciśnienia tętniczego krwi, należy wypijać przynajmniej trzy filiżanki herbaty z hibiskusa dziennie, przez dłuższy czas. Zasługa leży po stronie antyoksydantów, które znajdują się w jego liściach;

  • relaks. Wszystko, co służy relaksowi, może prowadzić do obniżenia ciśnienia krwi. Może to być spokojna muzyka, ćwiczenia jogi lub tai chi, medytacja. Wszystko, co sprawia, że się wyciszamy, zaczynamy spokojnie i głęboko oddychać i wpływa na obniżenie stresu, może przyczyniać się do obniżenia ciśnienia tętniczego krwi. Dlatego, jeśli chcemy walczyć z nadciśnieniem, powinniśmy o tym pamiętać.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Magnez a mięśnie Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Ćwiczenia na szczupłą talię Czym jest nadciśnienie wrotne? Serce – budowa, choroby, objawy Ćwiczenia na odchudzanie Ćwiczenia na biodra Profilaktyka chorób serca Przyczyny zaburzeń rytmu serca Najczęstsze choroby układu krążenia Ćwiczenia na boczki Kłucie w sercu – co może być jego przyczyną? Choroby, które mają wpływ na kondycję serca Wybierz najlepszą siłownię Ból serca – co może oznaczać? Choroba wieńcowa Aerobik na odchudzanie Zastosowanie nitrogliceryny przy chorobie wieńcowej Ból nóg – przyczyny Wpływ hałasu na serce Ból mięśni – co może oznaczać? Zalety aqua aerobiku Czym jest fibromialgia?

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... 4 najlepsze sporty dla kobiet Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem