Fitness

Fitness to grupowe ćwiczenia, które w zależności od rodzaju treningu oddziałują na różne grupy mięśni. Aktywność ta pomaga spalić tkankę tłuszczową, wyrzeźbić mięśnie i zrelaksować się. Jeżeli nie mamy czasu na zajęcia w studio fitness, możemy wykonywać ćwiczenia na odchudzanie w domu.

Co to jest fitness?

Fitness to grupowe ćwiczenia prowadzone przez trenera fitness, które odbywają się z podkładem muzycznym w tle. Zajęcia fitness służą promocji zdrowia i zdrowego stylu życia. Poszczególne treningi różnią się od siebie – w przebiegu niektórych istotna jest nauka choreografii, z kolei podstawę innych stanowi seria prostych ćwiczeń, które angażują różne grupy mięśni.

Ćwiczenia fitness

Aby zredukować tkankę tłuszczową, trzeba wykonywać ćwiczenia o odpowiednim poziomie intensywności. Fitness na odchudzanie to zajęcia takie jak fat burning, spinning, spalanie i indoor cycling. Zajęcia typu HIIT i tabata wykorzystują tak zwany efekt afterburn (w rezultacie tkanka tłuszczowa jest spalana jeszcze w kolejnym dniu po treningu). W trakcie innych zajęć tętno utrzymywane jest na stałym poziomie (jego umiarkowana wartość osiąga około 70 proc. maksymalnych możliwości).

Spalanie tkanki tłuszczowej odbywa się również w trakcie zajęć choreograficznych, takich jak zumba, step i dance, jak również latin pop. Tego typu treningi bazują na mniej lub bardziej skomplikowanych elementach choreograficznych. Do niedawna w ofercie klubów fitness były zajęcia typu HiLo, których podstawą jest logicznie skomponowana choreografia służąca spalaniu kalorii.

W celu wzmocnienia lub wyrzeźbienia mięśni, a także ujędrnienia ciała warto wybrać ćwiczenia, w trakcie których wykorzystuje się akcesoria do fitnessu, takie jak hantle, taśmy, gumy i sztangi. Ćwiczenia ze sprzętem są bardziej intensywne. Taśmy TRX stosuje się w trakcie tak zwanych treningów w zawieszeniu, które aktywizują mięśnie, wykorzystując różne kąty nachylenia ciała. Aby wzmocnić mięśnie i wyrzeźbić sylwetkę, warto do planu ćwiczeń włączyć również zajęcia typu body sculpt, total body condition, body pump i sztangi.

Na skutek stresu i siedzącego trybu pracy mięśnie są napięte, co powoduje nadmierne obciążenie niektórych partii ciała. Odprężeniu i zrelaksowaniu się w trakcie zajęć fitness służą ćwiczenia rozciągające. Powinniśmy praktykować pilates, jogę i stretching, które są prowadzone w wolnym tempie przy dźwiękach muzyki. Ćwiczenia te wymagają skupienia się na ruchu. W trakcie tych zajęć uczestnicy mogą wyciszyć się i pracować nad kondycją fizyczną. W rezultacie równowaga mięśniowa zostaje przywrócona, a ćwiczący zyskują świadomość swego ciała.

Ćwiczenia fitness w domu

Jeżeli nie mamy czasu na ćwiczenia grupowe, możemy wykonywać fitness w domu. Wystarczy, że zaopatrzymy się w akcesoria do fitnessu, na przykład hula hop, sztangi, jak i większe przyrządy do ćwiczeń, takie jak bieżnia, rowerek stacjonarny i ergometr wioślarski. Jeśli nasz czas jest ograniczony, zdecydujmy się na zajęcia, które trwają mniej niż godzinę, ale owocują widocznymi efektami. Wysiłek fizyczny w trakcie tabaty i interwałów jest intensywny, ale organizm zyskuje energię w wyniku przemian tlenowych i beztlenowych. Po takim treningu nie wykonuje się już innego zestawu ćwiczeń, aby organizm miał możliwość zregenerować się.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Sposoby na kolkę Ból nóg u mężczyzn Do czego służy stepper? Skurcze mięśni w wodzie – zapobieganie Dlaczego warto pływać? Przyczyny skurczu łydek Przyczyny skurczu mięśni Ćwiczenia idealne na basen Skurcze Czym są ćwiczenia aerobowe? Co warto wiedzieć o kulturystyce? Co lepsze na odchudzanie – aerobik czy zumba? Chcesz schudnąć? Biegaj Błędy, które prawdopodobnie popełniasz w czasie treningu fitness Aqua aerobik dla kobiet w ciąży Aerobik Sprawdzone sposoby na siniaki Siniak Siniak a rak Stłuczenie mięśnia – objawy, pierwsza pomoc, leczenie Jak postępować w przypadku skręconego stawu? Stłuczenie łokcia i inne urazy stawu łokciowego

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Aerobiczna szóstka Weidera Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”