Do czego służy stepper?

Stepper to urządzenie do ćwiczeń na mięśnie pośladków i nóg. Na ministepperze możemy ćwiczyć w domu, zaś steppery pełnowymiarowe stanowią wyposażenie klubów fitness i siłowni. Trening na stepperze przypomina wchodzenie po schodach i ma wiele zalet, m.in.: usuwa cellulit, poprawia kondycję i redukuje poziom stresu.

Źródło: 123RF

Co to jest stepper?

Stepper to niewielkich rozmiarów maszyna do ćwiczeń w domu. Składa się z dwóch pedałów, na których ćwiczący umieszcza stopy (powinniśmy ćwiczyć w butach do fitnessu). Ćwiczenia na stepperze przypominają wchodzenie po schodach albo na wzniesienie. W trakcie treningu należy zadbać o prawidłową postawę ciała: kręgosłup powinien być wyprostowany, łopatki ściągnięte, a mięśnie brzucha napięte.

Wyróżnia się dwa rodzaje stepperów: ministeppery i steppery pełnowymiarowe. Te ostatnie posiadają drążek, który ułatwia zachowanie równowagi w trakcie ćwiczeń. Dzięki niemu możliwe jest zrealizowanie bardziej intensywnego treningu. Stepper pełnowymiarowy jest wyposażony w komputer, który podaje informacje o czasie treningu, wybranym programie ćwiczeń oraz liczbie spalonych kalorii. Sprzęt tego typu najczęściej można spotkać na siłowni i w klubie fitness.

Z kolei ministepper można wykorzystać do ćwiczeń w domu. To urządzenie jest zbudowane tylko z podstawy i pedałów. Dostępne są trzy warianty ministepperów: steppery proste, steppery boczne i steppery skrętne. Ćwiczenia na stepperze prostym przypominają chodzenie po schodach, z kolei ruchy, które wykonujemy na stepperze bocznym, przywołują na myśl jazdę na nartach. Na stepperze skrętnym możemy ćwiczyć ruchy w górę i w dół, ruchy boczne, a także skrętne – podobne do tych, które wykonujemy, jeżdżąc na łyżwach.

Ćwiczenia na stepperze

Trening na stepperze ma na celu ujędrnienie pośladków i wyszczuplenie nóg (głównie łydek). Jest to trening aerobowy, który umożliwia zredukowanie tkanki tłuszczowej. Na tym urządzeniu należy ćwiczyć systematycznie – tylko cykliczność zaowocuje smukłą sylwetką. Liczbę i czas treningów powinniśmy dopasować do naszej kondycji. Podstawowy trening należy realizować 3 razy w tygodniu po 20 minut. W czasie ćwiczeń puls powinien utrzymywać się na jednym poziomie, a my powinniśmy regularnie oddychać. Jeżeli będziemy ćwiczyć w szybkim tempie, przyspieszymy przemianę materii, a zatem ćwiczenia będą bardziej efektywne i szybciej zrzucimy zbędne kilogramy.

Należy pamiętać, że ćwiczenia na stepperze powinna poprzedzić rozgrzewka, która zminimalizuje ryzyko wystąpienia zakwasów. Warto przeznaczyć kilka minut na ćwiczenia ogólnorozwojowe, na przykład trucht w miejscu.

Zalety ćwiczeń na stepperze

  • likwidują cellulit na udach i pośladkach,
  • ujędrniają ciało,
  • umożliwiają spadek wagi,
  • poprawiają ogólną kondycję fizyczną,
  • poprawiają wydolność organizmu,
  • pozytywnie oddziałują na stawy i kości,
  • wzmacniają układ oddechowy, odpornościowy i krążenia,
  • redukują stres, ze względu na endorfiny, które uwalniają się w mózgu w trakcie treningu.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Skurcze mięśni w wodzie – zapobieganie Dlaczego warto pływać? Przyczyny skurczu łydek Przyczyny skurczu mięśni Ćwiczenia idealne na basen Skurcze Czym są ćwiczenia aerobowe? Co warto wiedzieć o kulturystyce? Co lepsze na odchudzanie – aerobik czy zumba? Chcesz schudnąć? Biegaj Błędy, które prawdopodobnie popełniasz w czasie treningu fitness Aqua aerobik dla kobiet w ciąży Aerobik Sprawdzone sposoby na siniaki Siniak Siniak a rak Stłuczenie mięśnia – objawy, pierwsza pomoc, leczenie Jak postępować w przypadku skręconego stawu? Stłuczenie łokcia i inne urazy stawu łokciowego Sposoby na ból mięśni Stłuczenia, otarcia, skaleczenie – jak radzić sobie z drobnymi urazami? Sposoby leczenia najczęstszych kontuzji

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”