Czy da się jeść makaron i nadal chudnąć? Można! Poznaj kilka zasad

Przybyło ci kilka kilogramów tu i ówdzie. Postanawiasz więc jak najszybciej przejść na dietę, by pozbyć się boczków i brzucha. Już na samym początku rezygnujesz więc z węglowodanów. Spaghetti na obiad? Nie w twoim domu. Musisz też zapomnieć o pieczywie. To przecież one są odpowiedzialne za twoją zwiększoną wagę.

Możemy jeść makaron na diecie odchudzającej

Możemy jeść makaron na diecie odchudzającej (123rf)

Ten artykuł ma 5 stron:

Też myślisz w ten sposób? Obalamy ten mit! Węglowodany wcale nie są takie złe dla naszego organizmu. Amerykańscy eksperci jasno mówią, że można korzystać ze smaków makaronu i utrzymać smukłą sylwetkę. Uwielbiasz dania z włoskim przysmakiem? Już nie musisz z nich rezygnować. Wystarczy tylko kilka zasad, którymi powinniśmy się kierować podczas jedzenia makaronu.

Nie rezygnuj z dań, które uwielbiasz

Jeśli zrezygnujesz ze swoich ulubionych potraw, nie schudniesz. Wręcz przeciwnie – nieustannie będziesz myślał o dniu, w którym pozwolisz sobie na spaghetti czy carbonarę. A gdy on nadejdzie, zjesz nie jedną, ale dwie porcje.

Lubisz makaron? O ile nie spożywasz go codziennie, nie musisz się z nim żegnać. Warto jednak stosować zamienniki. Zamiast boczku w carbonarze, wybierz szynkę prosciutto.

Zdaniem szwedzkich naukowców, do posiłku z makaronem warto chrupać surową marchewkę. Z badań wynika, że dzięki temu poziom cukru nie wzrośnie zbyt gwałtownie. Warzywo zwiększy też uczucie sytości.

Zobacz również: Jak najłatwiej jeść spaghetti?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Desery z płatków owsianych Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Pieczona ciecierzyca 4 pyszne przepisy na omlet owsiany. Bogactwo witaminy B i magnezu 4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na obiad. Pięć przepisów 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje?

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Fit przepisy – charakterystyka, przykładowe dania Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji!