Morwa biała: sprzymierzeniec odchudzania

Ojczyzną morwy białej są Chiny, gdzie do dzisiaj uznaję się ją za roślinę leczniczą, pomagającą w wielu dolegliwościach. Jej owoce kształtem przypominają jeżyny. Są jadalne, a do tego bardzo smaczne. O morwie białej mówimy jednak najczęściej w kontekście odchudzania.

Owoce morwy białej

Owoce morwy białej (123RF)

Owoce morwy białej są niskokaloryczne, a przy tym stanowią prawdziwe bogactwo cennych składników.

Co zawierają owoce morwy białej?

Owoce morwy w smaku są bardzo słodkie, zawierają bowiem glukozę, fruktozę, maltozę i sacharozę. Nie brakuje im również kwasów organicznych (cytrynowego i jabłkowego).

Środki ułatwiające odchudzanie

W owocach tych znaleźć można również pektyny (jest to bardzo ważny składnik w procesie odchudzania). Regulują proces wypróżniania, usprawniają pracę jelit.

Owoce morwy stanowią także bogactwo flawonoidów (działają przeciwnowotworowo) i garbników (korzystnie wpływają na układ pokarmowy).

Picie soku z morwy białej przyniesie ulgę w problemach żołądkowych, w czasie anemii oraz w dolegliwościach sercowo-naczyniowych.

Lecznicze działanie wykazują również liście i korzeń morwy.

Morwa biała na odchudzanie

Morwa jest idealna dla cukrzyków, jak również osób borykających się z nadwagą. Dlaczego? Otóż niektóre z jej składników hamują aktywność enzymów, które odpowiadają za rozkład cukrów (sacharozy i skrobi), ograniczając przy tym ich przemianę w glukozę. To z kolei sprawia, że obniża się poziom cukru we krwi, a dodatkowo nie odkłada się on w postaci tkanki tłuszczowej.

Sekret morwy opiera się zatem na ograniczeniu wchłaniania cukrów. Blokada trawienia w naturalny sposób wspomaga proces odchudzania. A co więcej, morwa zmniejsza łaknienie, co pozwoli uchronić nas przed podjadaniem.

Zawarte w liściach substancje aktywne pozwalają na zminimalizowanie ryzyka wystąpienia miażdżycy. Obniżają bowiem poziom cholesterolu we krwi. Wpływają również na urodę, opóźniając proces starzenia.

Skuteczność morwy białej w leczeniu wielu dolegliwości oraz jej pomoc w procesie odchudzania potwierdziły liczne badania naukowe. Zainteresowała ona m.in. amerykańskiego naukowca Lelanda H. Hartwella, laureata Nagrody Nobla w dziedzinie fizjologii i medycyny (2001). Jego badania dowiodły skuteczności morwy białej w leczeniu cukrzycy i otyłości.

Suplementacja morwą białą

W aptekach i sklepach zielarskich kupić można wiele preparatów zawierających sproszkowane liście morwy białej. Producenci polecają ten środek jako wspomagający stabilizację poziomu cukru we krwi. Wskazują również na jego skuteczność w czasie odchudzania. Tabletkę przyjmuje się przed posiłkiem dwa lub trzy razy dziennie (dawkowanie określa producent).

Morwa biała jest znana ludziom od wieków. Sięgają po nią zarówno osoby młode, chcące zgubić zbędne kilogramy, jak i osoby starsze, zmagające się z cukrzycą. Warto jednak pamiętać, że stosować morwę białą powinno się ostrożnie, zgodnie z zaleceniami producenta. I nie należy zapominać również o prawidłowej diecie i aktywności fizycznej. Codziennie zażywanie tabletki nie wystarczy, by cieszyć się zgrabną sylwetką.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

DIETA SOKOWA, CZYLI ZDROWY DETOKS Metoda małych kroków, czyli jak zacząć odchudzanie? Facefitness, czyli jak w naturalny sposób usunąć zmarszczki? Ćwiczenia - element procesu odchudzania według Konrada Gacy Niskokaloryczne wegańskie śniadania - oto pięć znakomitych przepisów 10 zasad ułatwiających odchudzanie GABA - co to jest? Jak działa? Jak stosować? Zdrowa, zbilansowana dieta - dlaczego jest tak ważna? Jagody Acaji – niezwykłe owoce z mocą potwierdzoną naukowo podbijające świat odchudzania Dieta dla owocożerców. Zasady frutarianizmu Dieta samuraja - co to jest? Zasady diety, wady i zalety, przykładowy jadłospis Produkty, które ułatwiają odchudzanie - co jeść na diecie?

Popularne w tym tygodniu:

Jak utrzymać efekty odchudzania? "Przybyło mi trochę za dużo". Polska gwiazda pokazała się w staniku W jaki sposób dieta wpływa na nasze zdrowie? Vegenuary w Polsce. Jak zwiększyć ilość pokarmów roślinnych w swoim planie żywieniowym