Ćwieczenia na mięśnie niskie brzucha

Płaski i mocny brzuch to marzenie niejednej kobiety. Większość z nas skupia się jednak na rzeźbieniu górnych partii mięśniowych, pomijając tym samy partie niskie. Dzisiaj przedstawiamy kilka propozycji ćwiczeń właśnie na te miejsca.

123RF

Brzuszki to ćwiczenie standardowe. Zna je niemalże każdy i stało się ono swego rodzaju podstawą w treningu. Zazwyczaj wykonujemy je w ten najprostszy sposób: leżąc na plecach prostujemy nogi i podnosimy się do góry. Tymczasem istnieje wiele sposobów, jakimi można urozmaicić "zwykłe brzuszki" tak, by budować silne mięśnie niskie. Ich wzmocnienie jest równie ważne, co trenowanie górnych partii.

Kilka ćwiczeń

Mięśnie niskie brzucha wyrzeźbimy wykonując takie ćwiczenia jak:

  • nożyce;
  • unoszenie prostych nóg do góry;
  • wymachy nóg w siadzie podpartym, bez oparcia;
  • rowerek;
  • plank;
  • mountain climber;
  • boczny plank.

Do treningu skupiającego się na niskich partiach mięśni brzucha wykorzystać można także gumy oporowe lub taśmy TRX. Są one doskonałą pomocą, ponieważ wzmacniają intensywność ćwiczeń i poprawiają siłę.

Jeśli do tej pory skupiałeś się na rozbudowie ABS, teraz spróbuj troszkę innego treningu. Wpleć w swój codzienny plan np. 30 powtórzeń unoszenia nóg, 30 powtórzeń nożyc i 60 powtórzeń mountain climber. Zobaczysz, poczujesz, że brzuch to nie tylko te górne mięśnie.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania

Popularne w tym tygodniu:

Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Siłownia, w której się wyśpisz Sposoby na zakwasy: jak złagodzić ból mięśni? Zaskocz Swoje Pośladki - Skuteczny trening Pupy Odbyły się pierwsze treningi Women’s Run w tym sezonie