Ćwieczenia na mięśnie niskie brzucha

Płaski i mocny brzuch to marzenie niejednej kobiety. Większość z nas skupia się jednak na rzeźbieniu górnych partii mięśniowych, pomijając tym samy partie niskie. Dzisiaj przedstawiamy kilka propozycji ćwiczeń właśnie na te miejsca.

123RF

Brzuszki to ćwiczenie standardowe. Zna je niemalże każdy i stało się ono swego rodzaju podstawą w treningu. Zazwyczaj wykonujemy je w ten najprostszy sposób: leżąc na plecach prostujemy nogi i podnosimy się do góry. Tymczasem istnieje wiele sposobów, jakimi można urozmaicić "zwykłe brzuszki" tak, by budować silne mięśnie niskie. Ich wzmocnienie jest równie ważne, co trenowanie górnych partii.

Kilka ćwiczeń

Mięśnie niskie brzucha wyrzeźbimy wykonując takie ćwiczenia jak:

  • nożyce;
  • unoszenie prostych nóg do góry;
  • wymachy nóg w siadzie podpartym, bez oparcia;
  • rowerek;
  • plank;
  • mountain climber;
  • boczny plank.

Do treningu skupiającego się na niskich partiach mięśni brzucha wykorzystać można także gumy oporowe lub taśmy TRX. Są one doskonałą pomocą, ponieważ wzmacniają intensywność ćwiczeń i poprawiają siłę.

Jeśli do tej pory skupiałeś się na rozbudowie ABS, teraz spróbuj troszkę innego treningu. Wpleć w swój codzienny plan np. 30 powtórzeń unoszenia nóg, 30 powtórzeń nożyc i 60 powtórzeń mountain climber. Zobaczysz, poczujesz, że brzuch to nie tylko te górne mięśnie.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Co zrobić kiedy nie rosną łydki? Kiedy wymienić sportową garderobę? Skuteczne ćwiczenia na wzmocnienia ramienia Trening? Nie tylko na siłowni! Marsz po zdrowie - 30 dni do odzyskania formy Ćwiczenia, które wykonasz wszędzie Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia ogólnorozwojowe 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ PZU Półmaraton Warszawski za nami Kalendarz imprez biegowych: runmageddony i biegi górskie Kalendarz zawodów kolarskich w 2016 roku Nowa butelka Pepsi Light dla wszystkich fanów siłowni Dlaczego warto ćwiczyć z kettlebell Te ćwiczenia z kettlami dadzą ci wycisk!

Popularne w tym tygodniu:

Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? 94-letnia Edna Shepherd uzależniona od ćwiczeń Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Trening gibkości - jak poprawić gibkość? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Trening w domu dla lenia. Tylko 2 dni w tygodniu. Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor