Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć

Większość osób będących na diecie unika tłustych produktów. Samo słowo „tłuszcze” wywołuje u nich gęsią skórkę, a to wielki błąd. Diety bogate w zdrowe tłuszcze są znacznie skuteczniejsze np. od tych niskowęglowodanowych. Sprawdź, jak wzbogacić dietę o dobre tłuszcze i przyspieszyć odchudzanie.

Zdrowe tłuszcze w walce z kilogramami

Nie powinieneś się ich bać, zwłaszcza tych dobrych — nienasyconych. To one wspomagają utratę zbędnych kilogramów. Jeśli zależy ci na zdrowym odchudzaniu zadbaj o to, aby 30 proc. kalorii w menu pochodziło właśnie z nich. Tłuszcze pomagają wchłaniać niezbędne składniki odżywcze oraz pozbyć się tłuszczyku np. z brzucha.

Te najlepsze znajdziesz w awokado, jajach, orzechach, rybach i owocach morza, oleju kokosowym i oliwie z oliwek. W połączeniu z innymi produktami spożywczymi możesz z nich przygotować wyjątkowo smaczne i zdrowe przekąski.

Faszerowane jaja

Wystarczą trzy składniki: jajka ugotowane na twardo, musztarda Dijon oraz jogurt grecki. Jedno jajo zawiera ok. 78 kcal w tym 6g białka i 5g tłuszczu. Jogurt grecki również zawiera cenne białko przez co na dłużej zapewni ci uczucie sytości.

Oryginalna musztarda Dijon to jedna z niewielu, która w swoim składzie nie zawiera dodatkowych porcji cukru. Wystarczy że z połówek ugotowanego na twardo jaja wyjmiesz żółtko i wymieszasz je z jedną łyżeczką musztardy i jogurtu. Farszem nadziej jaja i gotowe.

Pieczone orzechy

Do przygotowania tej przekąski możesz wykorzystać ulubione orzechy, a nawet mieszanki orzechów. Najsmaczniejsze będą pistacje, ale wybór należy do ciebie. Orzechy przyspieszają metabolizm i pomagają organizmowi wykorzystać nagromadzony tłuszcz i zamienić go na energię.

Wymieszaj ulubione przyprawy, dwie szklanki orzechów oraz 100ml soku pomarańczowego. Piecz przez ok. 30 min. w piekarniku rozgrzanym do temp. 250 stopni Celsjusza. Szybka i smaczna przekąska do pochrupania.

Guacamole

Tradycyjny meksykański przysmak powinien na stałe zagościć i w polskim menu. To jedna z najzdrowszych przekąsek. Głównym składnikiem guacamole jest awokado – nie rezygnuj z niego tylko ze względu na wysoką kaloryczność, bo awokado syci, przyspiesza przemianę materii i zawiera aż 54 proc. włókien, które pomagają w rozpadzie tkanki tłuszczowej.

Wystarczy, że zmiksujesz razem: dojrzałe awokado, dwa ząbki czosnku, sok wyciśnięty z limonki oraz odrobinę papryczek chilli, które zawierają kapsaicynę będącą składnikiem wielu odchudzających suplementów diety.

Grzanki z tapenadą

Tapenada to pasta, której głównymi składnikami są oliwki oraz kapary. Do jej przygotowania wystarczy ok. 250g opakowanie oliwek bez pestek, dwie łyżki konserwowych kaparów, 1 łyżeczka zmiażdżonego czosnku oraz łyżka stołowa soku z cytryny.

Wszystkie składniki zblenduj i nakładaj na ciepłe pieczywo pełnoziarniste. Taka przekąska nie tylko wspomaga odchudzanie, ale także zaspokaja pragnienie na sól. Jeśli chcesz wzbogacić smak tapenady możesz dodać do niej np. anchois.

Mini sałatka caprese

Świeża mozzarella jest zdecydowanie mniej kaloryczna niż żółty ser, a równie bogata w sycące białko. Pomidory mają mało kalorii, dużo błonnika i mnóstwo witamin oraz składników mineralnych. Do przygotowania mini sałatki caprese będą potrzebne: pomidorki koktajlowe, małe kulki mozzarelli oraz wykałaczki lub patyczki do szaszłyków — nadziewaj na nie na przemian warzywa i ser.

Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczny koktajl witaminowy Bananowy chleb Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Sernik z kaszy bulgur 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Brownie z batatem i rodzynkami Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Co jeść przed i po treningu? Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Dietetyczny koktajl witaminowy Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!