Sposób na szczupłą sylwetkę i wewnętrzną równowagę Agnieszki Maciąg

Agnieszka Maciąg, to jedna z najbardziej znanych polskich modelek i prezenterek telewizyjnych. Zachwyca urodą i figurą oraz talentem, nie tylko w branży modelingowej. Maciąg jest autorką książek kulinarnych oraz bloga, na którym uczy Polki, jak dbać o ciało i ducha.

123RF

Agnieszka Maciąg, jako jedna z pierwszych polskich modelek zawojowała rynek międzynarodowy, wygrywając w 1989 roku konkurs, który został zorganizowany przez agencję Wilhelmina w Nowym Jorku. Maciąg obracała się w dość wymagającej branży. Musiała pilnować swojej wagi i wymiarów, stąd też stosowała wiele diet, jednak — jak przyznaje — szybko zrozumiała, że diety, szczególnie te opierające się na maksymalnym ograniczeniu kalorii, nie mają większego sensu, ponieważ zazwyczaj kończą się efektem jo-jo i innymi niepożądanymi skutkami zdrowotnymi.

Maciąg jest zdania, że aby zachować równowagę ciała i ducha, a przy tym cieszyć się nienaganną sylwetką i promienną urodą, trzeba na zawsze zmienić swój sposób odżywiania. Modelka od lat stosuje dietę niełączenia węglowodanów i białek. Ten wypracowany sposób odżywiania sprawia, że nie ma wahań, czy tym bardziej przyrostów wagi.

Maciąg rozpoczyna dzień od szklanki zielonej herbaty, następnie zjada lekkie śniadanie np. płatki owsiane czy też twaróg z pomidorem. Najbardziej energetycznym posiłkiem modelki jest lunch – wówczas je najwięcej, są to np. potrawy z warzyw, zupy, ryby. Raz w tygodniu gwiazda włącza do diety kaszę gryczaną oraz rośliny strączkowe, natomiast na kolację zazwyczaj zjada przygotowane przez siebie sałatki. W ciągu dnia Agnieszka Maciąg podjada owoce oraz popija zieloną lub białą herbatę, rooibos, soki z warzyw lub owoców czy też zioła.

W diecie niełączenia najważniejsze są właściwe proporcje. Głównym elementem diety są warzywa – świeże, pieczone bądź gotowane, poza tym istotne są rośliny strączkowe, owoce, nieoczyszczone, pełnoziarniste produkty zbożowe, kasze i brązowy ryż. Rzadziej — zgodnie z wytycznymi diety — powinniśmy spożywać nabiał i ryby. Maciąg jest fanką wegetarianizmu, jeżeli jednak nie umiemy zrezygnować z mięsa, nie łączmy go z ziemniakami czy makaronem, ale spożywajmy je w towarzystwie sałatek.

Kiedy komponujemy posiłek, zwracajmy uwagę na proporcje, które powinny wynosić 4:1, co oznacza, że 100 gramów mięsa, ryb, makaronu, ryżu czy kaszy, powinno przypadać 400 gramów warzyw. Na diecie niełączenie nie trzeba liczyć kalorii, ilość pożywienia zależy od naszego wieku, płci i stylu życia.

Agnieszka Maciąg dba o swoją figurę także ćwicząc. Modelka od lat jest wierna jodze. Jej zdaniem, to najlepszy sposób na szczupłą sylwetkę, a także wewnętrzną równowagę. W jodze najważniejsza jest świadomość własnego ciała. Jogę może ćwiczyć każdy, choć na początku stanowi dość poważne wyzwanie, które może zniechęcić. Niektóre ćwiczenia są powolne (np. hatha joga), inne dość dynamiczne (np. ashtanga, kundalini). Jednak — jak zaznacza modelka – istnieje wiele technik jogi i sami powinniśmy wybrać taką, która będzie dla nas odpowiednia.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Gwiazdy:

Dieta paleo i spacery - przepis na smukłą sylwetkę Magdy Mołek Miranda Kerr - seksbomba, która kocha aktywność fizyczną Anna Guzik zrzuciła kilkanaście kilogramów 5 rzeczy, których warto nauczyć się od Cameron Diaz Anna Lewandowska kończy dziś 29 lat! Oto, jak została gwiazdą Jak schudła Adele? Jak wypracować muskulaturę Batmana? Sekrety żołnierskiej sylwetki Brada Pitta Seksowne krągłości Kim Kardashian - jak dba o figurę? Plan treningowy Sylvestra Stallone'a Jennifer Lopez wróciła do formy sprzed ciąży w 4 miesiące! Bradley Cooper jadł 8 tysięcy kalorii dziennie, żeby przygotować się do roli. Po dodatkowych kilogramach nie ma już śladu Na tej diecie Natalie Portman schudła 10 kilogramów w kilka tygodni Ma 70 lat i schudła 20 kilogramów. Jak tego dokonała? Chcesz mieć kaloryfer jak Leonardo DiCaprio? Wiemy, jaką dietę stosuje Rihanna Seksowna mama trójki dzieci. Jak schudła Agnieszka Chylińska? Taylor Swift pozwala sobie na "cheat meal" Na czym polega dieta 9:1, którą stosuje Jennifer Aniston? Znamy pełen jadłospis pięknej Evy Longorii Jak uzyskać sześciopak jak u Ryana Goslinga? Co je i jak ćwiczy Jennifer Lawrence? Jak zostać tajnym agentem? Trening i dieta Daniela Craiga Zdradzamy, jak dba o linię Edyta Górniak

Popularne w tym tygodniu:

Ewa Zakrzewska — jurorka “#Supermodelka Plus Size”. Kim jest i czym się zajmuje na co dzień? Małgorzata Socha zrzuciła 15 kilogramów. Sposób aktorki na szczupłą figurę po ciąży jest prosty Wyzwiska na ciele. Uczestniczki “#Supermodelka Plus Size” w nietypowej sesji Chodakowska o braku czasu na ćwiczenia. “Przestań zasłaniać się dziećmi” Dominika Gwit o kulcie szczupłych i wysportowanych Chodakowska zachwyca się Lewandowską: "Jest moją najlepszą przyjaciółką!" Dieta paleo i spacery - przepis na smukłą sylwetkę Magdy Mołek Miranda Kerr - seksbomba, która kocha aktywność fizyczną Jak Kim Kardashian schudła 32 kilogramy? Blogerka obala mity dotyczące kalorii. Jej konto na Instagramie obserwuje już ponad 129 tys. Krupińska o figurze po ciąży: "Jaka metamorfoza? Nikt mnie nie widział jak byłam totalnym wielorybem!" (WIDEO) Figura Beyonce po drugiej ciąży. Rozczarowuje czy zachwyca?