Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi

Awokado, chilli czy zielone warzywa liściaste od dawna znane są ze swoich właściwości odchudzających. Chociaż ich popularność jest zasłużona, okazuje się, że istnieje o wiele więcej produktów o podobnym lub bardziej skutecznym działaniu, których potencjału nie wykorzystujemy. Oto stworzona przez Fridę Harju, dietetyk specjalizującą się w temacie odchudzania, lista niedocenionych superproduktów, które przyspieszą proces spalania tkanki tłuszczowej i pozwolą cieszyć się wymarzoną sylwetką.

Kelp

Japończycy są przekonani, że to właśnie regularne jedzenie wodorostów pozwala im zachować zdrowe i szczupłe ciało. Na ich talerzach szczególnie często gości kelp, wodorost, będący prawdziwą kopalnią cennych substancji odżywczych.

W jego składzie znajdziemy m.in. kwas alginowy, oczyszczający organizm z metali ciężkich, beta-karoten, biotynę, witaminy (głównie te z grupy B, D, C, K oraz E) i nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Taka prozdrowotna bomba przyspiesza procesy przemiany materii oraz zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

Ocet kokosowy

Popularny w kuchni azjatyckiej ocet kokosowy, czyli nektar z drzewa palmowego, zasługuje na docenienie nie tylko ze względu na swój niecodzienny smak. Spośród innych produktów tego typu wyróżnia go bardzo niska kaloryczność i niewielka zawartość węglowodanów, dlatego, zdaniem Fridy Harju, powinien on znaleźć się w jadłospisie każdej z osób, która rozpoczyna walkę z dodatkowymi kimogramami.

Atutem substancji jest także zawartość licznych minerałów – żelaza, sodu, wapnia, cynku, magnezu raz witamin z grupy B, witaminy C i A. Ocet bogaty jest ponadto w potas, który pomaga kontrolować stężenie glukozy we krwi i przyspiesza proces metabolizowania cukrów.

Cynamon

Ta pachnąca przyprawa to naturalny sposób na podkręcenie metabolizmu. Jako doskonałe źródło błonnika przyspiesza trawienie i wspiera pracę całego układu pokarmowego. Zwiększając wrażliwość tkanek na insulinę, pomaga regulować gospodarkę węglowodanową, dlatego jej spożywanie zalecane jest osobom cierpiącym na cukrzycę typu 2. Wystarczy regularnie przyjmować pół łyżeczki przyprawy dziennie, by zauważalnie obniżyć poziom złego cholesterolu LDL.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Cynamon idealnie sprawdza się nie tylko jako dodatek do ciast, kompotów czy owocowych sałatek. Przyprawione nim dana mięsne, rybne czy drobiowe, zyskają niepowtarzalny, orientalny smak.

Kurkuma

Sekretnym, odchudzającym składnikiem kurkumy, czyli szafranu indyjskiego, jest kurkumina nadająca przyprawie charakterystyczny kolor. Związek ten sprzyja spalaniu komórek tłuszczowych, a jednocześnie hamuje proces powstawania nowych.

Kurkuma wspomaga także procesy trawienne - stymuluje bowiem produkcję kwasów żółciowych odpowiedzialnych za rozkład tłuszczów w jelitach. Z tego względu uznana jest za naturalne lekarstwo na uciążliwe gazy i wzdęcia.

Sok z owocu granatu

Diety gwiazd


Swe odchudzające właściwości zawdzięcza przede wszystkim wysokiej zawartości błonnika, który pozwala zapanować nad aptetytem i chroni przed atakami wilczego głodu. Badanie przeprowadzone przez szkockich naukowców z uniwersytetu Qeen Margaret dowiodło, że osoby regularnie sięgające po napój tego typu, zmniejszają porcje przyjmowanych posiłków nawet o 22 proc.

Na proces odchudzania pozytywny wpływ mają także zawarte w soku polifenole, czyli bardzo łatwo przyswajalne antyoksydanty. Granaty zawierają ich aż trzykrotnie więcej niż zielona herbata, która, nie do końca słusznie, okrzyknięta została najlepszym ich źródłem.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Tych produktów nie jedz przed treningiem Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Tańsze alternatywy dla superproduktów Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Chrupanie bez wyrzutów sumienia, czyli zdrowe przekąski z całego świata Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Dlaczego warto jeść nasiona chia? Przepisy na mięsa w wersji lekkiej Wegańskie ciasteczka Sernik z kaszy bulgur Cynamonowa tarta z jabłkami Owsiane ciasteczka czekoladowe z zielonym koktajlem Poznaj właściwości liczi Jak działa aloes? Co znajduje się w warzywach strączkowych? Jak działa lemoniada lawendowa? Właściwości limonek Dip z kaparami Dlaczego warto jeść warzywa?

Popularne w tym tygodniu:

FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Szarlotka na diecie ? Ależ TAK (i to bez glutenu) Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Bananowe „sushi” – śniadanie, które przygotujesz w 10 minut Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania