Śniadanie, które poleca jeść lekarz z Harvardu. Tylko 3 składniki

Co zjeść na śniadanie, aby dostarczyć organizmowi substancji odżywczych, dodać sobie energii do działania i skutecznie zaspokoić głód? Okazuje się, że nie musimy spożywać wieloskładnikowych posiłków, których przygotowanie zajmuje wiele czasu. Zdaniem dr Monique Tello wystarczą trzy łatwo dostępne produkty.

Zdrowe śniadanie

Zdrowe śniadanie (123rf)

Zdrowe śniadanie — jak przygotować?

Pierwszy posiłek dnia powinien być bogaty w produkty, które dostarczają błonnika, białka i zdrowych tłuszczów. Wtedy zapewni stały poziom cukru we krwi i zaspokoi głód na długi czas. Dr Tello, pracownik Harvard Medical School i lekarz pierwszego kontaktu w Massachusetts General Hospital, w rozmowie z redaktorem “Today” podzieliła się prostym przepisem na zdrowe śniadanie, które możemy przygotować w domu, jak również w pracy. W tym celu potrzebujemy jedynie: owoców, jogurtu naturalnego i orzechów.

Po pierwsze: owoce

Owoce, które wykorzystamy do przygotowania śniadania, mogą być świeże lub mrożone. Dr Tello jest fanką tych drugich. Dlaczego? Są łatwo dostępne poza sezonem i tańsze, a zebrane w okresie, kiedy są świeże i dojrzałe.

— Owoce dostarczają witamin i przeciwutleniaczy. Na dodatek są smaczne i pomagają zaspokoić dziennie zapotrzebowanie na substancje odżywcze — mówi dr Tello.

Co więcej, słodycz owoców wynika z obecności w ich składzie naturalnych cukrów (obok dużych ilości błonnika). Nie powodują więc gwałtownego wzrostu cukru we krwi.

Receptura dr Tello zakłada wykorzystanie 3 filiżanek ulubionych owoców.

Po drugie: jogurt

To doskonałe źródło białka i probiotyków o pozytywnym wpływie na zdrowie jelit. W ramach śniadania powinniśmy zjeść jedno opakowanie jogurtu naturalnego. Najlepiej wybrać ten o niskiej zawartości cukru, ale nie beztłuszczowy.

— Niewielka ilość tłuszczu jest dobra dla naszego organizmu — powiedziała redaktorowi “Today” dr Tello.

Zobacz również: Jak wybrać dobry jogurt. Tego nie powinien mieć w składzie

Po trzecie: orzechy

Ostatnim elementem śniadania według dr Tello są orzechy (wystarczy garść). Trzeba nimi posypać owoce i jogurt (alternatywą dla nich są nasiona). Lekarka poleca wybierać migdały lub niesolone orzechy nerkowca. Są one bogate w zdrowe tłuszcze i błonnik pokarmowy. Uwalniana w trakcie ich trawienia energia towarzyszy nam przez długi czas.

Czego nie powinniśmy jeść na śniadanie?

Dr Tello przestrzega przed wybieraniem na pierwszy posiłek dnia bajgli, muffinek, pączków i płatków zbożowych. Jej zdaniem takie śniadanie ma równie negatywny wpływ na organizm jak zjedzenie słodkiego deseru. Inne złe wybory to: napoje o wysokiej zawartości cukru i przetworzone mięso, np. bekon.

— Produkty te zawierają węglowodany, które powodują skok poziomu cukru we krwi, a następnie jego gwałtowny spadek. W efekcie po chwili znów odczuwamy głód — powiedziała dr Tello. Co ważne, jedzenie takich artykułów spożywczych może generować problemy zdrowotne, szczególnie u osób podatnych na cukrzycę i tych z tendencją do łatwego i szybkiego przybierania na wadze.

Pomysły na śniadanie


Co ciekawe, zdaniem dr Tello śniadanie nie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Lekarka twierdzi, że nie ma nic złego w pomijaniu tego posiłku, jeśli nie doskwiera nam głód o poranku. Możemy je zjeść później, kiedy poczujemy taką potrzebę. Nie wpłynie to negatywnie na stan zdrowia.

— W przypadku zdrowych osób organizm sam sygnalizuje, kiedy potrzebuje kolejnej porcji paliwa — powiedziała lekarka.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Desery z płatków owsianych Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Pieczona ciecierzyca Jak schudnąć z brzucha - przyczyny wystającego brzucha, sposoby na płaski brzuch Odmiany śliwek i ich zastosowanie 4 pyszne przepisy na omlet owsiany. Bogactwo witaminy B i magnezu Dyniowa FIT tarta Dlaczego warto jeść pomidory każdego dnia? Oto co się stanie, jeśli codziennie będziesz jeść jabłko Owoc kaki (persymona). Dlaczego warto go jeść? Przyprawy, które normalizują poziom cukru we krwi Kawa rozgrzewająca idealna na jesień i zimę. Przepis Anny Lewandowskiej Serotonina na depresję, dobry sen oraz pamięć. Jakie produkty ją zawierają oraz co warto wiedzieć o tym związku chemicznym? Spożywasz "białą śmierć" często nie mając o tym pojęcia W dwa tygodnie możesz schudnąć 10 kilogramów. Dieta dla wytrwałych Co się stanie z twoim ciałem, jeśli codziennie będziesz jeść olej kokosowy? Czarna herbata pomaga schudnąć Jak poprawić krążenie? Dietetyczny sernik – składniki, dietetyczne przepisy Lekka kolacja - przepisy

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji! Koktajl mleczny z gruszką i cynamonem. Rozgrzeje i wzmocni odporność Tych warzyw nie powinieneś jeść w zimie Mięso strusia – zdrowe, choć niedoceniane. Sprawdziliśmy, jak smakuje